iCloud WhatsApp geschiedenis blijft maar downloaden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Beste Tweakers,

Mijn iPhone 6S plus zat na de update naar iOS 9.3 muurvast op het Apple logo, gelukkig had ik nog een iTunes backup van 20 maart dus contacten etc. zijn geen probleem.

Helaas doet WhatsApp wel moeilijk, ik had uiteraard een backup gemaakt van mijn chatgeschiedenis in iCloud (502 MB) maar nu ik die wil terugzetten begint het downloaden maar springt deze steeds terug naar een willekeurig punt.

bv. Hij download tot 480 MB en springt dan weer terug naar bv 132MB, en dat blijft doorgaan :S
Dit is nu al zo'n 5 uur aan de gang ik ik vrees dat ik niet verder ga komen zo.

Nadat mijn iPhone vast zat op het Apple logo heb ik eerst een herstel met behoud van gegevens gedaan maar daar werkte het ook niet, vervolgens nog een herstel waarbij alle gegevens gewist worden maar ook daar geen verschil.

Daarna maar een hele schone installatie gedaan waarbij ik in instellen alle gegevens en instellingen gewist heb en vervolgens nog een herstel gedaan en daarna mijn iPhone geconfigureerd als een nieuwe iPhone.

Ook daar geen verschil en blijft de WhatsApp backup steeds downloaden.

Ik hoop niet dat de backup corrupt is :'(

Weet iemand wat ik nog zou kunnen doen?, Is een iCoud backup van WhatsApp ook via een PC te downloaden?, dus niet de iCloud backup van de iPhone maar alleen de chatgeschiedenis van WhatsApp?

Of weet iemand misschien andere software die ik kan gebruiken?

Alvast dank voor alle hulp _/-\o_
...

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 751593

Hoi, ik had vandaag precies hetzelfde probleem.
Na alles geprobeerd te hebben met nieuwe reservekopieen maken vanaf mijn oude iPhone, iCloud legen, iPhone opnieuw configureren, van netwerken wisselen etc, was voor mij de uiteindelijke oplossing iets belachelijks simpel.

Ik had puur alleen mijn Wifi aan, niet mijn mobiele data, want ik wilde mobiele data besparen.
Maar op het moment dat ik toen toch (in pure wanhoop) mijn mobiele data aanzette (4G), lukte het afronden van de download opeens wel!

Dus dat is mijn tip: zet je mobiele data ook aan.

Hopelijk helpt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Wauw dat duurde lang, heb mn iPhone de hele nacht zn gang laten gaan en s' morgens was het gelukt oOo

Wat ik als laatste gedaan heb is:

1. In instellingen -> iCloud -> iCloud Drive -> WhatsApp uitzetten, zodat het downloaden stopt, en de deels al gedownloade backup verwijderd word, heel iCoud uitzetten kan ook.
2. WhatsApp van je iPhone verwijderen.
3. iPhone herstarten of reset d.m.v. Home + aan/uit knop ingedrukt houden todat je iPhone herstart en het Apple logo ziet.
4. In instellingen -> Mobiel Netwerk -> Mobiele data uitzetten. (ook had ik Bluetooth en Hotspot uitgezet)
5. WhatsApp installeren via snel WiFi netwerk.
6. In instellingen -> iCloud -> iCloud Drive -> WhatsApp weer aanzetten.
7. In WhatsApp je nummer weer activeren en gespreksgeschiedenis weer terug zetten, dit niet overslaan! want dan ben je alles kwijt.
8. Ik heb mn iPhone naast mn router gelegd voor de snelste WiFi en hem de hele nacht zn gang laten gaan, om 07:00 uur de volgende ochtend was het gelukt *O*

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!