Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lokaale tunnel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ruben123321
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-10 14:58
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort een vpn. Nu wil ik een router op die vpn aansluiten, maar om een account te besparen(kan meerdere pc's op 1 account) wil ik hem achter een computer. Nu heb ik maar 1 pc in mijn netwerk met een extra internet poort vrij. deze gebruik ik als nas en als een spel server (staat gewoon windows 7 pro op), Nu wil ik dus een "kabel" tussen me nas en me normale pc zonder fysiek te trekken. Tussen deze pc's zitten alleen maar switches. Ik wil dus het internet van mijn veel gebruikende pc via mijn nas laten gaan en dan van daar naar een router zodat deze router ook via me vpn loopt(maar dat zal me zelf wel lukken).

Ik wou dit al op google zoeken maar ik heb geen idee onder welke termen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)
p.s. Ik wil geen extra internet kaart in mijn pc want ik wil mijn nas ook op de vpn,

/R

Alle reacties

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je nu eens begint met duidelijkere omschrijvingen ?

Je hebt een router, die heeft imo 1 WAN ( internet ) en 4 LAN ( huisnetwerk poorten )
Hoeveel pc's heb je daadwerkelijk ?

Als je het hele netwerk op ( over ) de VPN naar buiten wil laten lopen, moet je de gegevens IN je router plaatsen.
Dan is de router 'een gebruiker / apparaat' wat connect, alles erachter is geen device meer ( in de vpntelling )

Alles wat je op de router aansluit is al met elkaar verbonden ( ipadressen ) dus geen extra kabels nodig ( behalve de ene die al naar je router loopt.
Ik mag aannemen dat de switches ook bekabeld zijn, en naar de router lopen

• ruben123321
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-10 14:58
Ik heb me wat beters bedacht ik trek gewoon een extra kabel door het huis (moet wat minder lui doen)

als nog bedankt voor je support en sorry voor de onduidelijkheid