Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:02
Sinds kort heb ik een nieuwe TV meubel waar ik al mijn apparatuur (server, router, modem etc) in weg kan werken, ik merk dat de temperatuur toch te hoog wordt momenteel.
Bovenin heb ik twee sleuven laten frezen om hoge temperatuur (stijgt) automatisch af te laten voeren.
Zelf zat ik nog te denken om onderin enkele gaten te boren voor verse aanvoer van koude lucht en kan daar eventueel een fan voor plaatsen, maar bovenin zal ik ook iets van een fan moeten plaatsen alleen lijkt het me niet handig om een grote fan voor een smalle sleuf te plaatsen, hoe kan ik dit het netste oplossen?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 08:41
Wellicht een Cross flow fan type?

bijvoorbeeld: http://www.nbgrandfans.com/en/productshow.asp?ArticleID=357
Sleuf zoals bij dit voorbeeld is zo'n 700x30mm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bedenk wel dat als je onderin gaten zou boren (met of zonder fan) dat je even moet kijken naar een stoffilter. Geen idee in wat voor huis je woont maar het zou zonde zijn als je zometeen wel koele apparatuur hebt maar ondertussen 3 gram stof per dag naar binnen blaast.

/edit: bovenin hoeft toch geen outtake-fan? Warme lucht stijgt en zolang je van onderen blijft aanvoeren, hoe je niet nog eens bovenin extra weg te blazen.

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 24-03-2016 15:57 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
MAX3400 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:57:
Bedenk wel dat als je onderin gaten zou boren (met of zonder fan) dat je even moet kijken naar een stoffilter. Geen idee in wat voor huis je woont maar het zou zonde zijn als je zometeen wel koele apparatuur hebt maar ondertussen 3 gram stof per dag naar binnen blaast.

/edit: bovenin hoeft toch geen outtake-fan? Warme lucht stijgt en zolang je van onderen blijft aanvoeren, hoe je niet nog eens bovenin extra weg te blazen.
Ik ga inderdaad voor dit idee ik zoek alleen nog een redelijke compacte en stille fan ivm de ruimte die ik heb om het gat te boren dan kan ik er bijvoorbeeld 2-3 onderin plaatsen, bovenin zitten 2 brede sleuven en dan wordt de hitte afgevoerd.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Geen 1 onderin plaatsen maar boven in een vak maken waarin een of twee 12cm outtake fan(s) in past, die gelijk ligt met de achterkant van het Av meubel.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Lip schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:54:
Geen 1 onderin plaatsen maar boven in een vak maken waarin een of twee 12cm outtake fan(s) in past, die gelijk ligt met de achterkant van het Av meubel.
De kast is zonder la enkel met deur en bovenin zitten 2 sleufen naar buiten die zijn enkele cm's breed en niet 12cm, deze ga ik ook niet aanpassen omdat het de bovenkant is en in het zicht komt. Daarom lijkt me onderin een nettere optie deze kan ik uit het zicht plaatsen en warme lucht stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Hari-Bo schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:57:
[...]

De kast is zonder la enkel met deur en bovenin zitten 2 sleufen naar buiten die zijn enkele cm's breed en niet 12cm, deze ga ik ook niet aanpassen omdat het de bovenkant is en in het zicht komt. Daarom lijkt me onderin een nettere optie deze kan ik uit het zicht plaatsen en warme lucht stijgt.
Heb je een foto van je meubel, maakt het wat gemakkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Nee ik ben namelijk niet thuis, maar het is een dichte meubel van 3,5 lang op maat gemaakt, en de onderkant valt naar binnen net alsof de kast zweeft en daardoor kan ik gaten maken aan de onderkant van de kast zonder dat het zichtbaar is.

Pagina: 1