Webhoster gooit domein weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 13:16

nitrodesign

There is more joy on a ...

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Via deze weg wil ik jullie een vraag stellen wat mij zeer dwars zit.
Ik heb sinds twee jaar een domein gehost met webspace (skubba.nl) alleen tot kort zie ik tot mijn grote verbazing dat mijn website offline is. Ook kan ik niet meer op mijn FTP of login portal.

Waarschijnlijk kennen jullie het hosting platvorm niet maar staat bekent als Antagonist.
De persoon die dit doet, heeft er een hobby van gemaakt en in zijn vrije tijd heeft hij bij Antagonist een reseller pakket waardoor hij websites kan hosten voor andere.

Toen ik dit wist ben ik naar een willekeurige webhost website gegaan om te controleren of mijn domein nog wel actief was. Weer tot mijn verbazing was mijn domein beschikbaar.
Zonder dat deze persoon mij op de hoogte heeft gesteld, is mijn domein bij hem verwijderd.

Is er een manier om hem aansprakelijk te stellen hiervoor??

Gelukkig heb ik op tijd mijn domein weer kunnen claimen, alleen de manier waarop ik behandeld ben vindt ik onacceptabel.
Van deze persoon heb ik gegevens, ik weer zijn naam, telefoonnummer, NAW gegevens en bank gegevens.

Ook heb ik Whatsapp berichten waarin hij aangeeft mijn domein te hebben verwijderd wegens beveiliging risico's, alleen heeft hij mij hierop nooit aangesproken of dergelijke.

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

Met vriendelijke groet,

NitroDesign

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

nitrodesign schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:50:
Is er een manier om hem aansprakelijk te stellen hiervoor??
Aansprakelijk stellen kan altijd (stuur een brief), maar waarvoor en wat denk/hoop je ermee te bereiken? En was je ueberhaupt wel houder?
Waarschijnlijk kennen jullie het hosting platvorm niet maar staat bekent als [...].
Aangezien je verhaal niet over [...] gaat, heeft het noemen ervan geen enkele toegevoegde waarde. Het vertroebelt je verhaal alleen maar.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:00
Ik denk dat je opzoek kan gaan naar een proffesionele hoster, je zegt zelf dat persoon het voor de hobby doet. Als je echt kwaliteit wil moet je niet bij een reseller van reseller gaan zitten waar meerdere personen tussenin zitten.

Ik denk dat je er ook niks aan kan doen, qua service moet je ook niet veel verwachten voor iemand die het voor de hobby doet maar het is niet netjes. Juridisch kan je denk ik al helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Jordyz schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:13:
Ik denk dat je opzoek kan gaan naar een proffesionele hoster, je zegt zelf dat persoon het voor de hobby doet. Als je echt kwaliteit wil moet je niet bij een reseller van reseller gaan zitten waar meerdere personen tussenin zitten.

Ik denk dat je er ook niks aan kan doen, qua service moet je ook niet veel verwachten voor iemand die het voor de hobby doet maar het is niet netjes. Juridisch kan je denk ik al helemaal niks.
Het is echt geen hobby-hoster ofzo, heb er in het verleden ooit een domein + simpel hosting pakket afgenomen, prima, altijd netjes geholpen. :)

Tuurlijk zijn de duurdere beter, maar niet altijd. De YourHosting service vind ik bijvoorbeeld waardeloos. ;)

@nitrodesign: Ik snap niks van je verhaal.. hoe kom je dan aan de WhatsApp? Rekening niet betaald of andere problemen?

Leuk dat je iemand aansprakelijk wilt stellen, weet je ook hoe? Weet je hoeveel het kost/je oplevert?

Een brief zou ik laten opstellen door een advocaat.. platvorm <> platform. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door HollowGamer op 22-03-2016 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordyz
HollowGamer schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:36:
[...]

Het is echt geen hobby-hoster ofzo, heb er in het verleden ooit een domein + simpel hosting pakket afgenomen, prima, altijd netjes geholpen. :)

Tuurlijk zijn de duurdere beter, maar niet altijd. De YourHosting service vind ik bijvoorbeeld waardeloos. ;)

@nitrodesign: Ik snap niks van je verhaal.. hoe kom je dan aan de WhatsApp? Rekening niet betaald of andere problemen?

Leuk dat je iemand aansprakelijk wilt stellen, weet je ook hoe? Weet je hoeveel het kost/je oplevert?

Een brief zou ik laten opstellen door een advocaat.. platvorm <> platform. ;)
[/quote]
De persoon die dit doet, heeft er een hobby van gemaakt en in zijn vrije tijd heeft hij bij Antagonist een reseller pakket waardoor hij websites kan hosten voor andere.
[quote]

De persoon waarbij de TS zit is een reseller van Antogonist, ik had over deze persoon die het als hobby doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Waarom niet zelf rechtstreeks bij Antagonist hosten? Die staan erg goed bekend.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 13:16

nitrodesign

There is more joy on a ...

Topicstarter
De reden waarom ik het bij hem heb gedaan is, omdat in toen der tijd nog niet veel verstand had van website's. Die persoon zei ik kan het wel voor je doen. Zo is het balletje gaan rollen.
Elk jaar netjes betaald, alleen nooit via een officieel factuur (zwart dus).

Hoe ik aan zijn whatsapp ben gekomen is dat ik op een website heb gezocht naar zijn E-mail adres waardoor ik op deze website (http://www.whoismind.com) ben beland, hierin staan de gegevens van deze persoon.

Nu werd mijn website niet veel bezocht en was het meer om het een en ander te testen, maar voor het zelfde geld was een een goed lopende webshop of dergelijke. Mijn vraag dan ook is mag iemand die een reseller is gewoon domweg domeinen verwijderen en zijn klanten aan zijn lot over laten.

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
nitrodesign schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:20:
De reden waarom ik het bij hem heb gedaan is, omdat in toen der tijd nog niet veel verstand had van website's. Die persoon zei ik kan het wel voor je doen. Zo is het balletje gaan rollen.

Hoe ik aan zijn whatsapp ben gekomen is dat ik op een website heb gezocht naar zijn E-mail adres waardoor ik op deze website (http://www.whoismind.com) ben beland, hierin staan de gegevens van deze persoon.

Nu werd mijn website niet veel bezocht en was het meer om het een en ander te testen, maar voor het zelfde geld was een een goed lopende webshop of dergelijke. Mijn vraag dan ook is mag iemand die een reseller is gewoon domweg domeinen verwijderen en zijn klanten aan zijn lot over laten.
Nergens staat in de wet dat je goede service moet verlenen aan je klanten.
Je moet je natuurlijk wel aan een aantal regeltjes houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jordyz schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:25:
[...]

Nergens staat in de wet dat je goede service moet verlenen aan je klanten.
Je moet je natuurlijk wel aan een aantal regeltjes houden.
+

Tja, die regeltjes werken 2 kanten op. Lijkt me gewoon een loss-loss situatie voor beiden; de ene partij had geen zin meer om het domein te vernieuwen, de andere had nooit zin om "zelf" eigenaar te worden.

Einde verhaal; gewoon domein opnieuw registreren bij een erkende hoster indien nog mogelijk.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:43

P_Tingen

omdat het KAN

En als die tussenpersoon eea bij Antagonist had ondergebracht, is er wellicht een kans dat het daar nog steeds staat. Je zou er eens een telefoontje aan kunnen wagen. Ik zit zelf ook bij Antagonist en heb er geen klagen over. Sterker nog: ik ben heel erg tevreden; ik heb een paar keer gebeld voordat ik naar hen overging en ben iedere keer heel goed geholpen.

Zie dit als een leermoment. Nu nog achter die tussenpersoon aan is zonder van je tijd en energie. Regel zelf je zaken in het vervolg bij een goede en vooral betrouwbare partij en niet bij een of andere tussenpersoon. Zo ingewikkeld is het allemaal ook weer niet.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Waar wil je hem nu precies voor aansprakelijk stellen? Je hebt je domein weer terug dus je hebt geen schade. Daarnaast heb je door het zwart te doen niet een hele sterke positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-10 13:48
Ik zou gewoon zelf gaan hosten bij een normale erkende en bekende hoster. Bij resellers hosten hoeft niet verkeerd te zijn, maar sommige mensen die stoppen dan na een tijdje vanwege geen zin of te weinig tijd. Dit zul je ook bij een normale hosting nooit hebben.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
HollowGamer schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:36:
[...]

Ik denk niet dat die zomaar je domein laten verlopen.Dus alles is beter dan waar je zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Ik snap er niks van. Was je dan geen eigenaar van het domein? Anders had je toch zelf bericht gekregen? Domeinen worden ook niet gehost, maar geregistreerd. En domeinen controleren doe je bij isdn anders heb je kans dat het domein weg is voordat je het zelf kan registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:25

WhiteDog

met zwarte hond

Jantje2000 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 06:40:
Ik zou gewoon zelf gaan hosten bij een normale erkende en bekende hoster. Bij resellers hosten hoeft niet verkeerd te zijn, maar sommige mensen die stoppen dan na een tijdje vanwege geen zin of te weinig tijd. Dit zul je ook bij een normale hosting nooit hebben.
Dat kan ik beamen. Wij doen zelf ook hosting en hebben een (beperkt) aantal resellers. Die betaalt de facturen niet, je sluit wat accounts af en dan komen zijn klanten rechtstreeks bij ons aankloppen. Wij mogen hun echter ook niet zomaar helpen om diverse redenen. Een domeinnaam kan dan wel op jouw naam staan, dat betekent nog niet dat je ook eigenaar bent van de bestanden op je webruimte. Hier kunnen totaal andere afspraken over bestaan (huur ipv eigendom, licentie-formule, ...).

Zomaar een account overdragen aan "iemand anders" is dus niet zo'n best idee als hoster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:17

Arrogant

S.F.W.

En daarmee heb je al je rechten verspeeld.
Les geleerd.
Doorgaan met je leven dus.

Edit: hoe weet jij dat hij geen BTW afdraagt?

[ Voor 8% gewijzigd door Arrogant op 26-03-2016 14:00 ]

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:52
Ik zou even informeren of er een DirectAdmin backup is. Verder raad ik aan die zelf ook te maken en te downloaden. Die backups kun je bij heel veel hosting partijen importeren.

Voor aansprakelijk stellen heb je een overeenkomst nodig. Verder geef je zelf al aan geen schade te hebben geleden. Bij een domeinregistratie zou ik altijd even kijken of die daadwerkelijk op jou naam staat geregistreerd. Dan krijg je namelijk vanuit SIDN een mailtje. Zo te zien is dat nu in ieder geval gelukt want je gmail adres staat erin als Administratieve contactpersoon.

Je zit overigens nu weer bij een reseller:
Reseller
Goedkopewebhoster.nl
Theemsweg 73
3201LT Spijkenisse
Nederland i

Registrar
The Registrar Company B.V.
Raadhuisstraat 22
1016DE Amsterdam
Nederland

[ Voor 64% gewijzigd door sdk1985 op 26-03-2016 17:04 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Dus als ik het even samenvat :
- Je hebt webhosting afgenomen bij een hobbyist
- Je hebt geen enkel bewijs van betaling aan die hobbyist
- De hobbyist heeft je website eraf gegooid

En je wilt weten of je nu die hobbyist kan aanklagen, tuurlijk kan dat. Je kan hem rustig voor een paar miljoen of miljard aanklagen (civiel rechtelijk kan er erg veel). Alleen...
- Moet je wel even bewijzen dat er een officiele overeenkomst was
- Als je dat al lukt kan hij zeggen dat hij je vanwege wanbetaling eruit heeft gegooid (je hebt namelijk nooit officieel betaald)
- Als je dat al kan weerleggen dan heeft hij waarschijnlijk nog wel algemene voorwaarden staan waarop hij zich kan beroepen dat hij iemand mag afsluiten die risico's vormt.
- Als je dat ook weer kan weerleggen dan heb je zo goed als gewonnen, maar wat heb je dan waarschijnlijk gewonnen : iets in de ordegrootte van 5 euro oid, terwijl je 350 euro gerechtskosten mag ophoesten.
Pagina: 1