Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelvalhil
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-01-2021
Mijn Nexus 6 is 'gebrick'd' ik kreeg hem niet meer aan het werk met de Android die erop stond. Nu wil ik weer gewoon een normale android erop zetten. Alleen kan ik mij niet herinneren of ik ook USB debugging aan heb gezet op m'n tel.

Ik kom niet veel verder dan het fastboot menu op de telefoon zelf. Als ik hem normaal opstart blijft hij uren hangen op de 'Google scherm, zwarte achtergrond; witte letters'

Nu heb ik een android gedownload, met alles erop en eraan. M'n pc maakt een geluidje als ik m'n telefoon koppel aan de pc via usb; hij vind de telefoon wel maar ik krijg de android niet geinstalleerd.

Hier blijft hij hangen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nchl0EM.png

Iemand enige raad met die probleem? Zeer frustrerend.. :'(

Beste antwoord (via Nelvalhil op 25-03-2016 11:53)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Wildfire

Joy to the world!

Voor diegenen die in dezelfde situatie zitten, het volgende zou moeten werken (overal waar gebruikersnaam staat vul je natuurlijk je eigen gebruikersnaam in, daarnaast moet de Android SDK Tools met de platform tools geïnstalleerd staan op de standaardlocatie hiervan):

1) Ga naar http://developer.android.com/preview/download-ota.html en download daar de ZIP voor je Nexus 6 ("Shamu") en sla deze op in de map C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Android\android-sdk\platform-tools\shamu-mmb29v waar je gisteren de factory recovery in hebt opgeslagen;

(hier had gisteren TS zijn factory image opgeslagen, heb dit maar even aangehouden voor het gemak, je kunt natuurlijk ook elders opslaan zolang je dan bij stap 4 maar naar de map gaat waar de gedownloadde ZIP staat)

2) Open een command prompt met beheersrechten (administrative rights) - is misschien niet nodig, doe je het liever zonder beheersrechten probeer het dan gewoon zonder, werkte het niet kun je alsnog een prompt met beheersrechten openen;

3) Voer het commando path %path%;"C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Android\android-sdk\platform-tools" in, met aanhalingstekens dus, als het goed gaat krijg je geen feedback;

4) Voer het commando cd "C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Android\android-sdk\platform-tools\shamu-mmb29v" in;

5) Voer nu op de telefoon onderstaande instructie uit om in de "ADB Sideload" modus te komen (schijnt nogal tricky te zijn, lukt het niet probeer het dan gewoon een paar keer opnieuw):

"The trickiest issue I had was getting to boot the device into "Recovery" "ADB Sideload" because when I switched it to ADB Sideload, it would stop seeing the device. This is obtained by Power Down, Press Power and Volume Down at the same time, this brings up the Boot menu. You have to use the volume keys up or down to select "Recovery" and press Power again to select it. After about 3 or 4 seconds you see the Dead android with the Red Exclamation Point. That is what you want. Next Press Power and Volume Up, quickly release both and Press the Volume up again. You will finally see the Recovery screen where you will find the "ADB Sideload" option."

(wordt ook vaak 'Apply update from ADB' genoemd)

6) Als je eenmaal in de "ADB Sideload" modus zit, voer je het commando adb sideload shamu-ota-2659757-073c33ae.zip in. De image wordt overgezet (dat kan even duren, het is bijna 900 megabyte dat moet worden overgepompt) en als het klaar is, kan de telefoon gereboot worden.

-- Update: en met bovenstaande heb ik via TeamViewer TS kunnen helpen, z'n Nexus 6 doet het weer :)

[ Voor 19% gewijzigd door Wildfire op 25-03-2016 16:53 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 16:22
Aan de foutmelding te zien is je bootloader nog gelocked .
Via adb Stock firmware flashen moet dacht ik wel de bootloader unlocked zijn.
Is vrij simpel
In fastboot mode opstarten en het commando
code:
1
Fastboot oem unlock

Uitvoeren.

Kun je ook niet in de Recovery komen?
Dan zou je daar een Factory reset /wipe data uit moeten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelvalhil
ComTech schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:35:
Aan de foutmelding te zien is je bootloader nog gelocked .
Via adb Stock firmware flashen moet dacht ik wel de bootloader unlocked zijn.
Is vrij simpel
In fastboot mode opstarten en het commando
code:
1
Fastboot oem unlock

Uitvoeren.

Kun je ook niet in de Recovery komen?
Dan zou je daar een Factory reset /wipe data uit moeten voeren.
Als ik in de recovery via de fastboot probeer te komen, dan krijg je het omgevallen droidje met de tekst eronder 'Geen opdracht' Verder krijg ik de melding:

'fastboot is not recognized as an internal or external command operable program or batch file'

Als ik de code fastboot oem unlock probeer.

Volgensmij moet daarvoor ook de USB debugger voor aanstaan. (En ook de oem unlock in de settings?)

Stel het al zeer op prijs dat je de tijd neemt om mij te helpen! Heb je verder nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelvalhil
Het lijkt me ook zeer waarschijnlijk dat dit probleem makkelijk oplosbaar moet zijn. Want bij iedereen staat denk ik standaard de USB debugger uit. Als er dan iets gebeurt met Android moet het wel makkelijk oplosbaar zijn, denk ik?

Meer dan 99% van de android gebruikers weet niet eens waar de USB debugger instellingen te vinden zijn, denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:22

Zorian

What the fox?

Nelvalhil schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:52:
[...]

Als ik in de recovery via de fastboot probeer te komen, dan krijg je het omgevallen droidje met de tekst eronder 'Geen opdracht' Verder krijg ik de melding:

'fastboot is not recognized as an internal or external command operable program or batch file'

Als ik de code fastboot oem unlock probeer.

Volgensmij moet daarvoor ook de USB debugger voor aanstaan. (En ook de oem unlock in de settings?)

Stel het al zeer op prijs dat je de tijd neemt om mij te helpen! Heb je verder nog ideeën?
Die foutmelding is je eigen fout, hoe lullig dat ook klinkt. :p Je mist namelijk fastboot.exe, waarschijnlijk omdat ie net even anders heet of hij er gewoon helemaal niet is.

Om je een idee te geven, zo heten de bestanden bij mij dus:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vkZTYbi.png

Obvious dus dat als ik nu "fastboot oem unlock" of "adb push" ga proberen, dit niet gaat werken. Gebruik ik echter "adb-toolkit push" of "fastboot-toolkit oem unlock" dan werkt het wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Zorian op 23-03-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 16:22
Nelvalhil schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:53:
Het lijkt me ook zeer waarschijnlijk dat dit probleem makkelijk oplosbaar moet zijn. Want bij iedereen staat denk ik standaard de USB debugger uit. Als er dan iets gebeurt met Android moet het wel makkelijk oplosbaar zijn, denk ik?

Meer dan 99% van de android gebruikers weet niet eens waar de USB debugger instellingen te vinden zijn, denk ik :P
USB debugger aan of uit heeft niets te maken met adb of fastboot commando's immers android is dan nog niet eens opgestart.
Zoals Zorian aangeeft gaat er iets mis met het commando fastboot omdat fastboot.exe niet bestaat of anders heet.
Of er is iets met de drivers aan de hand.
Ik gebruik zelf altijd ubuntu (live cd) om dit soort dingen te doen hier zitten de drivers namelijk al ingebakken.

Maar ik denk dat het niet nodig is om je bootloader te unlocken om je telefoon weer aan de gang te krijgen.
In recovery een wipe data factory reset doen moet hem volgens mij weer unbricken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelvalhil
ComTech schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:56:
[...]

USB debugger aan of uit heeft niets te maken met adb of fastboot commando's immers android is dan nog niet eens opgestart.
Zoals Zorian aangeeft gaat er iets mis met het commando fastboot omdat fastboot.exe niet bestaat of anders heet.
Of er is iets met de drivers aan de hand.
Ik gebruik zelf altijd ubuntu (live cd) om dit soort dingen te doen hier zitten de drivers namelijk al ingebakken.

Maar ik denk dat het niet nodig is om je bootloader te unlocken om je telefoon weer aan de gang te krijgen.
In recovery een wipe data factory reset doen moet hem volgens mij weer unbricken.
Ik denk niet dat ik het voor elkaar krijg om hem te unbricken. Aangezien ik ook helemaal niet in de OEM instellingen kan komen, ik moet zeggen dat ik er niet bizar veel verstand van heb. Maar van alles wat ik heb gelezen op het internet is het óf nodig om in de settings van de USB debugger te komen óf in de OEM settings.

In beide kan ik niet meer komen en heb ik nooit iets mee gedaan. Ik denk dat ik hem echt moet terug sturen naar Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelvalhil
Kort gezegd; Is het nog mogelijk om mijn toestel te unbricken als ik in de telefoon nooit iets met de developers settings heb gedaan? :P

Want recovery via de fastboot kan niet meer, dan geeft hij aan 'Geen opdracht' met een omgevallen droidje :'(

[ Voor 29% gewijzigd door Nelvalhil op 24-03-2016 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Heb je überhaupt de Android SDK Tools wel geïnstalleerd, waar de fastboot en adb tools in zitten? Is te halen op http://dl.google.com/android/installer_r24.4.1-windows.exe

Soms heb je ook nog een goede ADB driver nodig om met de GSM te kunnen communiceren. Tot nu toe werkte de universele ADB (via http://www.koushikdutta.com/post/universal-adb-driver) bij mij altijd prima.

Ik heb het iig bij mijn Nexus 6P gebruikt en alles draait als een tierelier hier.

[ Voor 44% gewijzigd door Wildfire op 24-03-2016 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelvalhil
Wildfire schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:41:
Heb je überhaupt de Android SDK Tools wel geïnstalleerd, waar de fastboot en adb tools in zitten? Is te halen op http://dl.google.com/android/installer_r24.4.1-windows.exe

Soms heb je ook nog een goede ADB driver nodig om met de GSM te kunnen communiceren. Tot nu toe werkte de universele ADB (via http://www.koushikdutta.com/post/universal-adb-driver) bij mij altijd prima.

Ik heb het iig bij mijn Nexus 6P gebruikt en alles draait als een tierelier hier.
Ja, dat kan best. Maar nog steeds, volgensmij is die van mij permanent gebricked. Omdat ik niet in de debugg of de OEM instellingen op de telefoon kan komen. Verder is de recovery ook niet werkende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nelvalhil schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:46:
[...]

Ja, dat kan best. Maar nog steeds, volgensmij is die van mij permanent gebricked. Omdat ik niet in de debugg of de OEM instellingen op de telefoon kan komen. Verder is de recovery ook niet werkende.
Een beetje recente smartphone permanent bricken is anders iets wat je echt niet zomaar voor elkaar krijgt. Je woont zeker niet in de buurt van Tilburg, anders wil ik nog wel een poging wagen. Heb hier vaker met m'n eigen foons gekloot en ondanks allerlei foutmeldingen heb ik tot nu toe altijd werkende foons verkregen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelvalhil
Wildfire schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:49:
[...]

Een beetje recente smartphone permanent bricken is anders iets wat je echt niet zomaar voor elkaar krijgt. Je woont zeker niet in de buurt van Tilburg, anders wil ik nog wel een poging wagen. Heb hier vaker met m'n eigen foons gekloot en ondanks allerlei foutmeldingen heb ik tot nu toe altijd werkende foons verkregen :P
Hehe, dat zou echt geweldig zijn! Echter woon ik in regio Enkhuizen, Noord-Holland, doodzonde dus.

Ik denk dat ik ongeveer alles wel geprobeerd heb nu, maar zou het ontzettend waarderen als je mij er voor nog één laatste keer een beetje doorheen zou willen loodsen.

Stap 1; opdachtvenster in C:\Users\Demian\AppData\Local\Android\android-sdk openen nadat beide programma's zijn geinstalleerd, toch?

Telkens dezelfde melding; '' Fastboot is not recognized as an interntal... ''

[ Voor 4% gewijzigd door Nelvalhil op 24-03-2016 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nelvalhil schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:15:
[...]

Hehe, dat zou echt geweldig zijn! Echter woon ik in regio Enkhuizen, Noord-Holland, doodzonde dus.

Ik denk dat ik ongeveer alles wel geprobeerd heb nu, maar zou het ontzettend waarderen als je mij er voor nog één laatste keer een beetje doorheen zou willen loodsen.

Stap 1; opdachtvenster in C:\Users\Demian\AppData\Local\Android\android-sdk openen nadat beide programma's zijn geinstalleerd, toch?

Telkens dezelfde melding; '' Fastboot is not recognized as an interntal... ''
Heb je bij installatie van de Android SDK Tools bij de Android SDK Manager ook aangegeven dat de Android SDK Platform-tools meegeïnstalleerd moeten worden? Zojuist even gecontroleerd, die optie stond bij mij niet aangevinkt. Terwijl dat eigenlijk het enige is bij de Android SDK Manager wat je moet installeren (de Google USB driver kan soms ook handig zijn).

Vervolgens moet je na installatie een commandprompt openen (ik weet niet of administrative rights nodig zijn, ik doe dat altijd wel) en dan moet je in C:\Users\(username)\AppData\Local\Android\android-sdk\platform-tools zijn. Daar staan dan fastboot.exe en adb.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelvalhil
Wildfire schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:02:
[...]

Heb je bij installatie van de Android SDK Tools bij de Android SDK Manager ook aangegeven dat de Android SDK Platform-tools meegeïnstalleerd moeten worden? Zojuist even gecontroleerd, die optie stond bij mij niet aangevinkt. Terwijl dat eigenlijk het enige is bij de Android SDK Manager wat je moet installeren (de Google USB driver kan soms ook handig zijn).

Vervolgens moet je na installatie een commandprompt openen (ik weet niet of administrative rights nodig zijn, ik doe dat altijd wel) en dan moet je in C:\Users\(username)\AppData\Local\Android\android-sdk\platform-tools zijn. Daar staan dan fastboot.exe en adb.exe
Ohja, ik zie nu dat ik het belachelijk heb verprutst. Ik zal even Java JDK installeren en SDK opnieuw installeren, momentje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelvalhil
Wildfire schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:02:
[...]

Hm, alles correct geïnstalleerd. Denk dan toch echt dat ie gebrick'd is :(
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eK9SdnN.pngg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nelvalhil schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:31:
[...]

Hm, alles correct geïnstalleerd. Denk dan toch echt dat ie gebrick'd is :(
[afbeelding]g
Probeer eens fastboot flashing unlock

Wat trouwens makkelijker is, Google heeft een compleet geautomatiseerde back-to-factory voor je -- zie https://developers.google.com/android/nexus/images#shamu

Voor Android 6 haal je https://dl.google.com/dl/...b29v-factory-0b4a53f0.tgz op en pak je die uit.

[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 24-03-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelvalhil
Wildfire schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:34:
[...]

Probeer eens fastboot flashing unlock
Die pakt ie wel! :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KUgZqIY.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Mooi! Dat fastboot oem unlock is namelijk voor oudere devices en de Nexus 6 is nou niet echt oud :P

---

Om je telefoon te recoveren naar stock, kun je bij Google de factory image ophalen, daar zit een scriptje bij die je telefoon automatisch herstelt naar stock. (https://developers.google.com/android/nexus/images#shamu)

Alleen ligt de download daar momenteel op z'n gat... :(

[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 24-03-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelvalhil
Wildfire schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:38:
[...]

Mooi! Dan kun je bij Google de factory image ophalen, daar zit een scriptje bij die je telefoon automatisch herstelt naar stock.

Alleen ligt de download daar momenteel op z'n gat... :(
Ja! Ik zag het al, hebben ze toevallig een mirror? Of kan ik niet een andere pakken? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nelvalhil schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:39:
[...]

Ja! Ik zag het al, hebben ze toevallig een mirror? Of kan ik niet een andere pakken? :)
Als je wilt recoveren naar Android 6.0.1 dan is er een goede mirror op https://www.androidfilehost.com/?fid=24438995911976088

Voor de zekerheid na de download even de MD5 of SHA1 checken van het bestand zodat je zeker weet dat het de officiële download is. De Google downloadsite geeft MD5 checksum 85f4473e4213a76152b0a5fb07d9b3f7 en SHA1 checksum 0b4a53f0a669e1e8597621a55ff058341b7418e2

-- Edit: heb het bestand zelf ook maar even gedownload, de SHA1 checksum matcht met die Google geeft dus het is het juiste bestand.

Voordat je onderstaande doet, zorg er eerst voor dat de map waar adb en fastboot in staat in je path is opgenomen, anders werkt het script niet omdat die fastboot aanroept.

Pak het bestand uit (WinRAR en andere tools kunnen dit TGZ bestand uitpakken), open een command prompt met administrative rights (zoals ik al zei, ik weet niet of het nodig is maar het kan iig geen kwaad) en ga naar de map waar het uitgepakt staat en start dan de flash-all.bat -- dat batch-script zorgt voor alles.

In dat flash-all.bat staat trouwens het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
@ECHO OFF
:: Copyright 2012 The Android Open Source Project
::
:: Licensed under the Apache License, Version 2.0 (the "License");
:: you may not use this file except in compliance with the License.
:: You may obtain a copy of the License at
::      http://www.apache.org/licenses/LICENSE-2.0
:: Unless required by applicable law or agreed to in writing, software
:: distributed under the License is distributed on an "AS IS" BASIS,
:: WITHOUT WARRANTIES OR CONDITIONS OF ANY KIND, either express or implied.
:: See the License for the specific language governing permissions and
:: limitations under the License.

PATH=%PATH%;"%SYSTEMROOT%\System32"
fastboot flash bootloader bootloader-shamu-moto-apq8084-71.15.img
fastboot reboot-bootloader
ping -n 5 127.0.0.1 >nul
fastboot flash radio radio-shamu-d4.01-9625-05.32+fsg-9625-02.109.img
ping -n 5 127.0.0.1 >nul
fastboot -w update image-shamu-mmb29v.zip

echo Press any key to exit...
pause >nul
exit

[ Voor 61% gewijzigd door Wildfire op 24-03-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelvalhil
Wildfire schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:41:
[...]

Als je wilt recoveren naar Android 6.0.1 dan is er een goede mirror op https://www.androidfilehost.com/?fid=24438995911976088

Voor de zekerheid na de download even de MD5 of SHA1 checken van het bestand zodat je zeker weet dat het de officiële download is. De Google downloadsite geeft MD5 checksum 85f4473e4213a76152b0a5fb07d9b3f7 en SHA1 checksum 0b4a53f0a669e1e8597621a55ff058341b7418e2

-- Edit: heb het bestand zelf ook maar even gedownload, de SHA1 checksum match met die Google geeft dus het is het juiste bestand.

Pak het bestand uit (WinRAR en andere tools kunnen dit TGZ bestand uitpakken), open een command prompt met administrative rights en ga naar de map waar het uitgepakt staat en start dan de flash-all.bat -- dat batch-script zorgt voor alles.

In dat flash-all.bat staat trouwens het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
@ECHO OFF
:: Copyright 2012 The Android Open Source Project
:: Licensed under the Apache License, Version 2.0 (the "License");
:: you may not use this file except in compliance with the License.
:: You may obtain a copy of the License at
::      http://www.apache.org/licenses/LICENSE-2.0
:: Unless required by applicable law or agreed to in writing, software
:: distributed under the License is distributed on an "AS IS" BASIS,
:: WITHOUT WARRANTIES OR CONDITIONS OF ANY KIND, either express or implied.
:: See the License for the specific language governing permissions and
:: limitations under the License.

PATH=%PATH%;"%SYSTEMROOT%\System32"
fastboot flash bootloader bootloader-shamu-moto-apq8084-71.15.img
ping -n 5 127.0.0.1 >nul
fastboot flash radio radio-shamu-d4.01-9625-05.32+fsg-9625-02.109.img
ping -n 5 127.0.0.1 >nul
fastboot -w update image-shamu-mmb29v.zip

echo Press any key to exit...
pause >nul
exit
Geweldig, top!! Klein vraagje :$

Maakt het in dit geval uit waar je command prompt opent? In platform tools gewoon? Verder hoef ik toch gewoon alleen het .bat script te openen? :P

EDIT: Hmm, ik denk dat ik evengoed iets fout doe. Ik heb de stock image uitgepakt en in

C:\Users\Demian\AppData\Local\Android\android-sdk\platform-tools\

gezet. Even een nieuw mapje in platform-tools gemaakt genaamd stockimage. Verder heb ik in platform tools een cmd geopend met admin rechten (enige gebruiker op de pc).

Hij spreekt fastboot volgens mij evengoed aan (''fastboot is not recognized as an etc.... '')

2e EDIT:

Situatie momenteel;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DgesYlj.png

[ Voor 10% gewijzigd door Nelvalhil op 24-03-2016 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nelvalhil schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:48:
[...]

Geweldig, top!! Klein vraagje :$

Maakt het in dit geval uit waar je command prompt opent? In platform tools gewoon? Verder hoef ik toch gewoon alleen het .bat script te openen? :P

EDIT: Hmm, ik denk dat ik evengoed iets fout doe. Ik heb de stock image uitgepakt en in

C:\Users\Demian\AppData\Local\Android\android-sdk\platform-tools\

gezet. Even een nieuw mapje in platform-tools gemaakt genaamd stockimage. Verder heb ik in platform tools een cmd geopend met admin rechten (enige gebruiker op de pc).

Hij spreekt fastboot volgens mij evengoed aan (''fastboot is not recognized as an etc.... '')

2e EDIT:

Situatie momenteel;

[afbeelding]
Je probleem is dat het script fastboot aanroept, maar dat staat niet in de map waar je bezig bent. Aldus weet de computer niet wat 'ie met het fastboot commando moet doen.

Doe eens het volgende: open een command prompt met administrative rights.

Tik daar eerst het volgende:

code:
1
path %path%;"C:\Users\Demian\AppData\Local\Android\android-sdk\platform-tools"

("path" is een aantal mappen waar Windows kijkt als je via de command prompt een opdracht geeft die niet in Windows zelf zit, dan kijkt Windows in die mappen om te zien of het commando daar aanwezig is; met bovenstaand commando voeg je voor de duur van je command prompt sessie de Android SDK map toe aan het path)

En navigeer dan pas in die command prompt naar de map met de uitgepakte image, start dan flash-all.bat

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 24-03-2016 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelvalhil
Wildfire schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:07:
[...]

Je probleem is dat het script fastboot aanroept, maar dat staat niet in de map waar je bezig bent. Aldus weet de computer niet wat 'ie met het fastboot commando moet doen.

Doe eens het volgende: open een command prompt met administrative rights.

Tik daar eerst het volgende:

code:
1
path %path%;"C:\Users\Demian\AppData\Local\Android\android-sdk\platform-tools"

("path" is een aantal mappen waar Windows kijkt als je via de command prompt een opdracht geeft die niet in Windows zelf zit, dan kijkt Windows in die mappen om te zien of het commando daar aanwezig is; met bovenstaand commando voeg je voor de duur van je command prompt sessie de Android SDK map toe aan het path)

En navigeer dan pas in die command prompt naar de map met de uitgepakte image, start dan flash-all.bat
Sorry, maar in de cmd gebeurt helemaal niks na de code uit gevoerd te hebben. Hij pakt alleen de volgende alinea, wat doe ik verkeerd? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nelvalhil schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:15:
[...]

Sorry, maar in de cmd gebeurt helemaal niks na de code uit gevoerd te hebben. Hij pakt alleen de volgende alinea, wat doe ik verkeerd? :P
Als je het path-commando correct uitvoert krijg je verder ook niets te zien hoor, dat is normaal. Dus dan zou je het goed gedaan moeten hebben.

Als je in diezelfde command promt nu het commando path ingeeft, dan zul je als het goed is een paar mappen zien maar dus ook de Android SDK platform tools map.

Als ik dat doe is bij mij het volgende de uitvoer:
PATH=C:\ProgramData\Oracle\Java\javapath;C:\Windows\system32;C:\Windows;C:\Windows\System32\Wbem;C:\Windows\System32\WindowsPowerShell\v1.0\;C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\PhysX\Common;C:\Program Files (x86)\QT Lite\QTSystem;C:\Users\Wildfire\AppData\Local\Android\android-sdk\platform-tools

[ Voor 41% gewijzigd door Wildfire op 24-03-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelvalhil
Wildfire schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:17:
[...]

Als je het path-commando correct uitvoert krijg je verder ook niets te zien hoor, dat is normaal. Dus dan zou je het goed gedaan moeten hebben.

Als je in diezelfde command promt nu het commando path ingeeft, dan zul je als het goed is een paar mappen zien maar dus ook de Android SDK platform tools map.

Als ik dat doe is bij mij het volgende de uitvoer:

[...]
Hm, so close; yet so far.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U0OUX46.png

Hoort dat laatste mapje waar de .bat inzit er ook nog bij?

EDIT; ook met het laatste mapje, waar de image/.bat inzit krijg ik dezelfde melding.

EDIT 2;
Navigeer in de command prompt? Hmm, die snap ik ook niet helemaal, kan ik niet gewoon via verkenner naar de .bat gaan?

Sorry, ben best wel een leek op het gebied van software; helemaal in android :$

[ Voor 24% gewijzigd door Nelvalhil op 24-03-2016 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nelvalhil schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:23:
[...]

Hm, so close; yet so far.
[afbeelding]

Hoort dat laatste mapje waar de .bat inzit er ook nog bij?
Je hebt het path commando verkeerd overgenomen... het moet " zijn, dus het aanhalingsteken, niet twee apostroffen.

Dus path %path%;"C:\Users\Demian\AppData\Local\Android\android-sdk\platform-tools"

Even bovenstaande kopiëren en dan in je command prompt plakken.

-- Kortom, open een command prompt met beheersrechten (administrative rights), typ dan bovenstaand path-commando, navigeer in de command prompt naar de map waar flash-all.bat staat en voer dan flash-all.bat uit

--------------------------------------------------------------------------------------

Kortom, alles bij elkaar:

1) Open een command prompt met beheersrechten (administrative rights)

2) Voer het commando path %path%;"C:\Users\Demian\AppData\Local\Android\android-sdk\platform-tools" in, met aanhalingstekens dus, als het goed gaat krijg je geen feedback

3) Voer het commando cd "C:\Users\Demian\AppData\Local\Android\android-sdk\platform-tools\shamu-mmb29v" in

4) Voer het commando flash-all.bat in

Daar ga je!

[ Voor 49% gewijzigd door Wildfire op 24-03-2016 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelvalhil
Wildfire schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:24:
[...]

Je hebt het path commando verkeerd overgenomen... het moet " zijn, dus het aanhalingsteken, niet twee apostroffen.

Dus path %path%;"C:\Users\Demian\AppData\Local\Android\android-sdk\platform-tools"

Even bovenstaande kopiëren en dan in je command prompt plakken.

-- Kortom, open een command prompt met beheersrechten (administrative rights), typ dan bovenstaand path-commando, navigeer in de command prompt naar de map waar flash-all.bat staat en voer dan flash-all.bat uit

--------------------------------------------------------------------------------------

Kortom, alles bij elkaar:

1) Open een command prompt met beheersrechten (administrative rights)

2) Voer het commando path %path%;"C:\Users\Demian\AppData\Local\Android\android-sdk\platform-tools" in, met aanhalingstekens dus, als het goed gaat krijg je geen feedback

3) Voer het commando cd "C:\Users\Demian\AppData\Local\Android\android-sdk\platform-tools\shamu-mmb29v" in

4) Voer het commando flash-all.bat in

Daar ga je!
Accepteert hij hem nog steeds niet; nog steeds locked..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X08bjy6.png

EDIT: Even tussendoor; ik waardeer alle moeite, gedachte en tijd die je hierin steekt echt ontzettend veel! Duizend maal dank, zou hier in m'n eentje nooit zijn gekomen :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Nelvalhil op 24-03-2016 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nelvalhil schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:35:
[...]

Accepteert hij hem nog steeds niet; nog steeds locked..

[afbeelding]

EDIT: Even tussendoor; ik waardeer alle moeite, gedachte en tijd die je hierin steekt echt ontzettend veel! Duizend maal dank, zou hier in m'n eentje nooit zijn gekomen :*)
Ok, probeer dan voordat je stap 4 van mijn vorige post doet eerst nog eens het fastboot flashing unlock commando in te voeren. Kan zijn dan je daarna ook nog een fastboot reboot-bootloader moet doen voordat je flash-all.bat weer aanroept.

Misschien is er wel een meelezende tweaker uit de regio Enkhuizen die je eventueel ter plekke kan verder helpen mochten we er echt niet uitkomen?

---

Graag gedaan trouwens! Ik heb op GoT vaak genoeg info gevonden die ik nodig had en ik vind het fijn zo af en toe ook eens iets terug te kunnen doen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Wildfire op 24-03-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelvalhil
Resultaat van fastboot flashing unlock

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OkDK3AJ.png

Na ik de fastboot reboot-bootloader heb geprobeerd krijg ik ongeveer dezelfde melding. Hij komt niet door de bootloader heen, niet gelock'd iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelvalhil
Hm, weet niet of het überhaupt mogelijk is om door de gelockte bootloader te komen. Mocht je willen zou jij nog een poging kunnen wagen met teamviewer oid. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nelvalhil schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:26:
Hm, weet niet of het überhaupt mogelijk is om door de gelockte bootloader te komen. Mocht je willen zou jij nog een poging kunnen wagen met teamviewer oid. :P
Da's een idee. Stuur me maar een Direct Message met je TeamViewer ID en login code. :)

Start voor de zekerheid je PC eerst maar eens opnieuw op. Die fastboot crash vind ik erg vreemd namelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 24-03-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelvalhil
Pc is opnieuw opgestart, teamviewer gegevens heb je. Telefoon is ook opnieuw in de bootloader gezet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nou, nog ff bezig geweest via TeamViewer maar had uiteindelijk geen succes. Maar morgen de tips van http://forum.xda-develope...post65790115#post65790115 eens proberen -- het is bij Nelvalhil fout gegaan bij de upgrade naar de preview van Android N en Google schijnt daar een soort fix/workaround voor te hebben om een bricked Nexus weer aan de gang te krijgen.

Nelvalhil, ik heb goede hoop dat het morgen wel lukt :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Voor diegenen die in dezelfde situatie zitten, het volgende zou moeten werken (overal waar gebruikersnaam staat vul je natuurlijk je eigen gebruikersnaam in, daarnaast moet de Android SDK Tools met de platform tools geïnstalleerd staan op de standaardlocatie hiervan):

1) Ga naar http://developer.android.com/preview/download-ota.html en download daar de ZIP voor je Nexus 6 ("Shamu") en sla deze op in de map C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Android\android-sdk\platform-tools\shamu-mmb29v waar je gisteren de factory recovery in hebt opgeslagen;

(hier had gisteren TS zijn factory image opgeslagen, heb dit maar even aangehouden voor het gemak, je kunt natuurlijk ook elders opslaan zolang je dan bij stap 4 maar naar de map gaat waar de gedownloadde ZIP staat)

2) Open een command prompt met beheersrechten (administrative rights) - is misschien niet nodig, doe je het liever zonder beheersrechten probeer het dan gewoon zonder, werkte het niet kun je alsnog een prompt met beheersrechten openen;

3) Voer het commando path %path%;"C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Android\android-sdk\platform-tools" in, met aanhalingstekens dus, als het goed gaat krijg je geen feedback;

4) Voer het commando cd "C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Android\android-sdk\platform-tools\shamu-mmb29v" in;

5) Voer nu op de telefoon onderstaande instructie uit om in de "ADB Sideload" modus te komen (schijnt nogal tricky te zijn, lukt het niet probeer het dan gewoon een paar keer opnieuw):

"The trickiest issue I had was getting to boot the device into "Recovery" "ADB Sideload" because when I switched it to ADB Sideload, it would stop seeing the device. This is obtained by Power Down, Press Power and Volume Down at the same time, this brings up the Boot menu. You have to use the volume keys up or down to select "Recovery" and press Power again to select it. After about 3 or 4 seconds you see the Dead android with the Red Exclamation Point. That is what you want. Next Press Power and Volume Up, quickly release both and Press the Volume up again. You will finally see the Recovery screen where you will find the "ADB Sideload" option."

(wordt ook vaak 'Apply update from ADB' genoemd)

6) Als je eenmaal in de "ADB Sideload" modus zit, voer je het commando adb sideload shamu-ota-2659757-073c33ae.zip in. De image wordt overgezet (dat kan even duren, het is bijna 900 megabyte dat moet worden overgepompt) en als het klaar is, kan de telefoon gereboot worden.

-- Update: en met bovenstaande heb ik via TeamViewer TS kunnen helpen, z'n Nexus 6 doet het weer :)

[ Voor 19% gewijzigd door Wildfire op 25-03-2016 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelvalhil
Alle lof voor Wildfire, had er zelf weinig hoop meer voor. Wilde hem al terug sturen, maar Wildfire heeft 'm weer aan de praat gekregen; nogmaals bedankt!! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nogmaals, graag gedaan hoor! Het was m'n beroepseer te na om je telefoon ongefixed te laten, het leek me sterk dat 'ie compleet gebricked was en dan kan ik het gewoonweg niet hebben om het niet op te lossen :P

Zo zie je maar... ook al ben ik momenteel werkloos, computer- en aanverwante problemen oplossen zit me in het bloed en doe ik met plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelvalhil
Hehe, en dat doe je zeker goed!

Meteen maar even USB debugger en OEM instellingen aangevinkt in de settings ;)

Wel geinig, staat meteen android N op! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Het was volgens mij ook mogelijk geweest om terug naar M te gaan met de juiste image. Maar aangezien je problemen waren begonnen met een upgrade naar de preview-N leek het me beter die image alsnog te installeren.

Mocht je ooit terug naar M willen moet het nu makkelijker kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelvalhil
Hehe, ja. Dat zeker. Maar ik vind android N wel geweldig werken zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nelvalhil schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:07:
Hehe, ja. Dat zeker. Maar ik vind android N wel geweldig werken zo :)
Ik denk dat ik het op m'n Nexus 6P voorlopig maar beperkt hou tot Android 6 middels CyanogenMod 13. N Waag ik me later in het jaar misschien wel aan, maar dan doe ik eerst een complete nandroid backup maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelvalhil
Wildfire schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:00:
Het was volgens mij ook mogelijk geweest om terug naar M te gaan met de juiste image. Maar aangezien je problemen waren begonnen met een upgrade naar de preview-N leek het me beter die image alsnog te installeren.

Mocht je ooit terug naar M willen moet het nu makkelijker kunnen :P
Hm, klein dingetje nog. M'n pc detecteert het toestel niet als ik hem aansluit. Ik hoor wel het geluidje van verbinding/verbreking van. Maar ik zie het toestel niet in verkenner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nelvalhil schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 18:17:
[...]

Hm, klein dingetje nog. M'n pc detecteert het toestel niet als ik hem aansluit. Ik hoor wel het geluidje van verbinding/verbreking van. Maar ik zie het toestel niet in verkenner
Staat de telefoon wellicht op oplaad-modus ipv media-modus waarin je bestanden kunt overdragen?

Dat was voor mij al nieuw in Android 6. :P

Het kan natuurlijk ook een onhebbelijkheidje en/of bug in Android N zijn. Maar aangezien ik N nog nooit gedraaid heb kan ik daar verder niets over zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelvalhil
Wildfire schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 18:23:
[...]

Staat de telefoon wellicht op oplaad-modus ipv media-modus waarin je bestanden kunt overdragen?

Dat was voor mij al nieuw in Android 6. :P

Het kan natuurlijk ook een onhebbelijkheidje en/of bug in Android N zijn. Maar aangezien ik N nog nooit gedraaid heb kan ik daar verder niets over zeggen...
Hm, ja vanuit het startscherm kan je dat selecteren in android 6 ja. Dat is nog wel hetzelfde, maar als ik hem dan in die modus zet gebeurt er niks. Zal even google'n :P
Pagina: 1