Wordpress wil niet updaten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:03
Hallo,

Ik zit al een tijdje met een probleem. Een website die op het moment draait op Wordpress wil niet updaten. Een heel gek probleem maar ik krijg het ook niet opgelost.

Ik krijg verschillende codes:

Dit is als ik Wordpress zelf bijwerk:
[/quote]
Warning: Er is een onverwachte fout opgetreden. Er kan iets mis zijn met WordPress.org of de serverconfiguratie. Als dit probleem blijft bestaan vraag dan in het forum om hulp. (WordPress kon geen beveiligde verbinding maken met WordPress.org.

Neem contact op met de server beheerder.) in /home/websitemap/html/website.nl/wp-admin/includes/update.php on line 115
Downloaden update van http://downloads.wordpres...l_NL/wordpress-4.4.2.zip…

Download mislukt.: SSL certificate problem, verify that the CA cert is OK. Details: error:14090086:SSL routines:SSL3_GET_SERVER_CERTIFICATE:certificate verify failed

Installatie is mislukt
Wil ik een plugin updaten:
Warning: Er is een onverwachte fout opgetreden. Er kan iets mis zijn met WordPress.org of de serverconfiguratie. Als dit probleem blijft bestaan vraag dan in het forum om hulp. (WordPress kon geen beveiligde verbinding maken met WordPress.org. Neem contact op met de server beheerder.) in /home/website/html/website.nl/wp-admin/includes/plugin-install.php on line 158
[quote]

Ik kom er niet uit, het is nogal een belangrijke website voor een bedrijf en aangezien Wordpress nogal gevoelig is voor oude plugins wil ik het zo snel mogelijk opgelost hebben. Zou iemand zo aardig willen zijn om met Teamviewer mee te kijken? Of de oplossing willen posten :) Ik ben ten einde raad.

Alvast bedankt!

Gr Jordy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Het probleem en de antwoorden staan echt massaal op Google dus weet niet wat je allemaal zelf hebt geprobeerd ?

https://myonlinesecurity....local-issuer-certificate/

https://wordpress.org/support/topic/ssl-error-18

[ Voor 9% gewijzigd door Breezers op 22-03-2016 18:35 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Breezers schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:32:
Het probleem en de antwoorden staan echt massaal op Google dus weet niet wat je allemaal zelf hebt geprobeerd ?

https://myonlinesecurity....local-issuer-certificate/

https://wordpress.org/support/topic/ssl-error-18
Dankje, het 1e linkje ben ik wel tegen gekomen maar wist niet goed of dat dit hetzelfde probleem is.

Ik ga het even lezen en proberen :)

Moet er wel erbij zeggen dat ik niet zo technisch ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Wordpress is inderdaad nu wel geupdated!

Alleen de plugins willen niet. Zie ik iets over het hoofd?
Dit krijgt ik:
Er is een fout opgetreden bij het bijwerken van Contact Form 7: Download mislukt. SSL certificate problem, verify that the CA cert is OK. Details: error:14090086:SSL routines:SSL3_GET_SERVER_CERTIFICATE:certificate verify failed.
Warning: Er is een onverwachte fout opgetreden. Er kan iets mis zijn met WordPress.org of de serverconfiguratie. Als dit probleem blijft bestaan vraag dan in het forum om hulp. (WordPress kon geen beveiligde verbinding maken met WordPress.org. Neem contact op met de server beheerder.) in /home/website/html/website.nl/wp-includes/update.php on line 303

Warning: Er is een onverwachte fout opgetreden. Er kan iets mis zijn met WordPress.org of de serverconfiguratie. Als dit probleem blijft bestaan vraag dan in het forum om hulp. (WordPress kon geen beveiligde verbinding maken met WordPress.org. Neem contact op met de server beheerder.) in /home/website/html/website.nl/wp-includes/update.php on line 467

[ Voor 90% gewijzigd door Jordyz op 22-03-2016 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Ja, dat het probleem niet gefikst is in WordPress 4.2.2.

En waarschijnlijk draait je host achterhaalde versies van PHP en/of OpenSSL.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
8088 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:27:
[...]

Ja, dat het probleem niet gefikst is in WordPress 4.2.2.

En waarschijnlijk draait je host achterhaalde versies van PHP en/of OpenSSL.
Dus als ik het goed begrijp moet ik wachten op een nieuwe versie en even de versie van me host achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Zoals je hier en hier (waarnaar verwezen wordt in de eerste link) kunt lezen, wordt na iedere update je ca-bundle.crt overschreven. Dus na iedere update zul je die weer moeten vervangen als je nog iets (een plugin of WordPress zelf) wilt updaten.
Jordyz schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:29:
even de versie van me host achterhalen?
Als het je interesseert. Weten wat je host draait lijkt me wel handig zodat je lokaal een kopietje kunt draaien waarmee je dit soort updates kunt testen. Vindt je klant ook vast fijn.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Pagina: 1