Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youster
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-02-2023
Hi iedereen!

ik heb de laatste tijd een GPU geïnstalleerd in mijn PC om erop te gamen (kijken of het wat voor mij is :) ), wat in het begin goed ging, maar na een tijdje had ik steeds last van PC-freezes. Blijkt dat mijn CPU tijdens het starten van een game direct naar de 100 (+) graden Celsius schiet en na enig moment vastloopt.
Nu wou ik alvast de koeler en de rest van de PC ontstoffen om over een paar dagen nieuwe koelpasta plaatsen, maar na de CPU koeler (standaard intel cooler) verwijderd te hebben zie ik geen koelpasta op mijn CPU (in tegenstelling tot de vele YouTube video's, foto's etc.). Op mijn fan zie ik (volgens mij) de koelpasta maar het lijkt een soort korrelpatroon te hebben.

De processor is een Intel E5300, socket 775 (goeie tijden :P ) PC gekregen in 2010, dus wel een lange tijd terug.

Mijn vraag is of de koelpasta 'verdampt' is, of er iets met de koelpasta aan de hand is waardoor mijn CPU zo hoge temperaturen haalt. Is het niet vreemd dat er geen (gedroogd) koelpasta op de CPU (plaat) te vinden is?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/0k3olbdltuj.13.49.png

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/l51uxcbdwhj.06.19.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Normaal gesproken hoor je restjes koelpasta te zien, je foto's laten klaarblijkelijk zien dat er nooit pasta op heeft gezeten :/ Wellicht had je mazzel?
PC toen kant en klaar gekocht of zelf in elkaar gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youster
kant en klaar ja. Normaal gesproken horen er toch van die restjes op de processor te zitten? heeft het gebrek hiervan met de hoge temperaturen te maken (naast al dat stof dan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 12:28

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

het lijkt alsof die pasta nooit zich gehecht heeft aan de CPU, dat zou hoge temperaturen kunnen verklaren; het heeft zich namelijk niet verspreid. Ik zou 't spul eraf halen; beetje koelpasta op de CPU doen (ter grootte van een rijstkorrel) en de koeler erop drukken.

overigens is even schoonblazen met een compressor/busje lucht geen slecht idee als ik 't zo zie

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youster
NLBUURMAN schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:18:
het lijkt alsof die pasta nooit zich gehecht heeft aan de CPU, dat zou hoge temperaturen kunnen verklaren; het heeft zich namelijk niet verspreid. Ik zou 't spul eraf halen; beetje koelpasta op de CPU doen (ter grootte van een rijstkorrel) en de koeler erop drukken.

overigens is even schoonblazen met een compressor/busje lucht geen slecht idee als ik 't zo zie
Dat weg halen van het stof zal ik zeker doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Als ik jou was zou ik ook even gaan kijken waarom de koeler de cpu nooit goed geraakt heeft. Anders heb je dit probleem zo weer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youster
Is de fan/koeler de reden dat de pasta niet heeft gehecht aan de processor of aan iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk inderdaad dat de koeler er niet goed op heeft gezeten, de koelpasta heeft zelfs nog dezelfde vormen als bij een nieuwe intel stock koeler. Door de warmte is de pasta misschien wat gaan borrelen wat het korrelpatroon zou kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 12:28

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Youster schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:20:
[...]

Dat weg halen van het stof zal ik zeker doen :)
en om uit te sluiten dat je GPU de boel in de war schopt; draai een CPU-stresstest (AIDA 64, Cinebench, Prime95), mocht ie uitvallen licht 't waarschijnlijk aan de CPU. met 3DMark kun je de GPU op z'n falie geven, kijken of ie dan ook uitvalt

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youster
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:21:
Denk inderdaad dat de koeler er niet goed op heeft gezeten, de koelpasta heeft zelfs nog dezelfde vormen als bij een nieuwe intel stock koeler. Door de warmte is de pasta misschien wat gaan borrelen wat het korrelpatroon zou kunnen verklaren.
Zal er naar kijken, dank je. Heeft mijn PC 6 jaar zitten lijden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De pasta hoort op de standaard Intel koeler er inderdaad zo uit te zien; ongebruikt en nieuw that is :p Echter heeft de koeler klaarblijkelijk geen contact gemaakt met de processor.

De koeler moet goed mbv de pushpins worden vastgezet. Je CPU werd 100 graden omdat hij dus geen contact maakte..

Zoek even een YouTube filmpje of handleiding die laat zien hoe de cooler gemonteerd moet worden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 22-03-2016 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youster
NLBUURMAN schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:22:
[...]

en om uit te sluiten dat je GPU de boel in de war schopt; draai een CPU-stresstest (AIDA 64, Cinebench, Prime95), mocht ie uitvallen licht 't waarschijnlijk aan de CPU. met 3DMark kun je de GPU op z'n falie geven, kijken of ie dan ook uitvalt
Had ik gedaan, PC viel na een paar minuten vast, bij gamen doet hij er (veel) langer over voordat alles vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youster
Dus het (gebrek aan) contact tussen de processor en koeler is waarschijnlijk de boosdoener? Als mijn PC op idle zit schommelt hij tussen de 40 en 50 graden Celsius.

[ Voor 28% gewijzigd door Youster op 22-03-2016 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 18:25

auto660

1991 240 GL Brick

Ik zou eens kijken of die koeler bij het monteren niet op de condensatoren rond de socket ipv op de cpu rust. Dit zie ik wel vaker en dan maakt de koeler dus geen contact met de cpu.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youster
stin00 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:23:
De pasta hoort op de standaard Intel koeler er inderdaad zo uit te zien; ongebruikt en nieuw that is :p Echter heeft de koeler klaarblijkelijk geen contact gemaakt met de processor.

De koeler moet goed mbv de pushpins worden vastgezet. Je CPU werd 100 graden omdat hij dus geen contact maakte..

Zoek even een YouTube filmpje of handleiding die laat zien hoe de cooler gemonteerd moet worden ;)
Oh wauw, en zo heeft mijn PC 6 jaar moeten doorstaan.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youster
Dus de koelpasta op de koeler is dus als het ware niet gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:28

Nemesizz

Untouchable

Youster schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:53:
Dus de koelpasta op de koeler is dus als het ware niet gebruikt?
Komt het wel op neer ja.

Heeft natuurlijk al die jaren lekker lopen thermal throttelen :P

Heb in de jaren veel gekke dingen gezien, maar zo lang een PC laten draaien zonder dat de koeler ook maar contact maakt met de CPU.... nee, that's a first.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youster
Nemesizz schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:56:
[...]

Komt het wel op neer ja.

Heb in de jaren veel gekke dingen gezien, maar zo lang een PC laten draaien zonder dat de koeler ook maar contact maakt met de CPU.... nee, that's a first.
Ik gebruikte deze PC niet vaak, meestal als een soort backup PC waar ik mijn data op bewaar, als mijn laptop het niet deed of aan een document werken, dat was het wel zo'n beetje. Als ik de PC nu op idle zit draait hij tussen de 40-50 graden Celsius.

Misschien maakt Intel wel gewoon hele goeie CPU's :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:28

Nemesizz

Untouchable

Youster schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:00:
[...]
Misschien maakt Intel wel gewoon hele goeie CPU's :P
Die beveiliging kregen ze ten tijde van de Pentium 4 (en eerlijk is eerlijk, dat waren eigenlijk geen goeie CPU's, ze waren traag maar gingen tenminste niet kapot als de koeler faalde).

Sinds de Pentium 4 hebben ze thermal throttle. Als de ventilator uitvalt, dan gaat de CPU throttelen (op een lager pitje draaien) om schade te voorkomen. Dus als voorbeeld (puur voorbeeld) ipv dat je CPU normaal op 3000Mhz zou draaien gaat ie terug naar 1500Mhz. Als die vervolgens (ondanks het throttelen) dan nog te warm word schakelt ie gewoon de PC uit

De Pentium 3 (Coppermine en later) had een iets primitievere beveiliging, als die te warm werd schakelde de CPU gewoon uit (PC liep vast). Oudere processors konden daadwerkelijk doorbranden.

Bij AMD zit thermal throttle sinds de AMD64 erin (doet het zelfde trucje als de Pentium 4). Oudere AMD's (socket A) wilden nog wel eens doorbranden (het beruchte Tom's Hardware filmpje).

Nu heb je zoiets van "Hoe kan het dat die koeler nooit goed vast zat?" "of wie haalt er nu de koeler van z'n CPU af en zet de PC aan? " (dat laatste even naar aanleiding van die thermal throttle beveiliging).
Tijdens transport kan het soms gebeuren dat de koeler los schiet, of in het geval bij de oudere CPU's (Pentium 3, 4, en AMD socket A enz) kon het dus gebeuren dat de plastic bracket die de koeler vast hield gewoon afbrak. Koeler kwam los en als je dan je PC aanzette (niet wetende dat de koeler los was gekomen) kon je dus krijgen dat je CPU doorbrande.

Gebroken brackets heb ik wel eens gezien.

Nu is het bij push-pins wel lastig om die los te beuken met transport (dingen zijn niet top zwaar), dus ik heb het vermoeden dat degene die de PC inelkaar heeft gezet gewoon niet goed heeft gedrukt op de push-pins, of het geprobeerd heeft terwijl de pins in de 'unlock' positie stonden (staan van die leuke pijltjes op de push-pins, vaak staan ze verkeerde namelijk in de unlock positie en dan maakt de koeler geen goed contact met de processor zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youster
Nemesizz schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:11:
[...]

Die beveiliging kregen ze ten tijde van de Pentium 4 (en eerlijk is eerlijk, dat waren eigenlijk geen goeie CPU's, ze waren traag maar gingen tenminste niet kapot als de koeler faalde).

Sinds de Pentium 4 hebben ze thermal throttle. Als de ventilator uitvalt, dan gaat de CPU throttelen (op een lager pitje draaien) om schade te voorkomen. Dus als voorbeeld (puur voorbeeld) ipv dat je CPU normaal op 3000Mhz zou draaien gaat ie terug naar 1500Mhz. Als die vervolgens (ondanks het throttelen) dan nog te warm word schakelt ie gewoon de PC uit

De Pentium 3 (Coppermine en later) had een iets primitievere beveiliging, als die te warm werd schakelde de CPU gewoon uit (PC liep vast). Oudere processors konden daadwerkelijk doorbranden.

Bij AMD zit thermal throttle sinds de AMD64 erin (doet het zelfde trucje als de Pentium 4). Oudere AMD's (socket A) wilden nog wel eens doorbranden (het beruchte Tom's Hardware filmpje).

Nu heb je zoiets van "Hoe kan het dat die koeler nooit goed vast zat?" "of wie haalt er nu de koeler van z'n CPU af en zet de PC aan? " (dat laatste even naar aanleiding van die thermal throttle beveiliging).
Tijdens transport kan het soms gebeuren dat de koeler los schiet, of in het geval bij de oudere CPU's (Pentium 3, 4, en AMD socket A enz) kon het dus gebeuren dat de plastic bracket die de koeler vast hield gewoon afbrak. Koeler kwam los en als je dan je PC aanzette (niet wetende dat de koeler los was gekomen) kon je dus krijgen dat je CPU doorbrande.

Gebroken brackets heb ik wel eens gezien.

Nu is het bij push-pins wel lastig om die los te beuken met transport (dingen zijn niet top zwaar), dus ik heb het vermoeden dat degene die de PC inelkaar heeft gezet gewoon niet goed heeft gedrukt op de push-pins, of het geprobeerd heeft terwijl de pins in de 'unlock' positie stonden (staan van die leuke pijltjes op de push-pins, vaak staan ze verkeerde namelijk in de unlock positie en dan maakt de koeler geen goed contact met de processor zelf).
Wauw! Heb hier veel van geleerd. Dank je! Zal de CPU koeler goed proberen te installeren en dan bekijken wat de temperaturen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Als het goed is moet, bij een gestresste CPU, het koelblok ook warm tot heet aanvoelen. Is 'ie koud/kamertemperatuur, dan maakt hij waarschijnlijk geen of slecht contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youster
Ik heb de alles schoongemaakt en de koeler er goed ingezet (had in het begin te veel druk op gezet, was bang dat ik mijn CPU had gebroken....) De temperatuur van de CPU komt nu na een aantal tests niet boven de 85 graden Celsius. Dit is alsnog erg hoog, maar veel beter dan 100+, en 85 moet een processor vgm wel aankunnen (hoop ik dan). Mijn PC zal als het goed is niet meer vastlopen :)

Bedankt iedereen voor al jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youster
vanaalten schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:39:
Als het goed is moet, bij een gestresste CPU, het koelblok ook warm tot heet aanvoelen. Is 'ie koud/kamertemperatuur, dan maakt hij waarschijnlijk geen of slecht contact.
Het voelt wat warm aan, maar niet echt wat je bepaald noemt warm of heet. Maar heb het nu voor ongeveer 15 minuten getest, dus misschien als ik het echt lang aanhoudt dat ie wel warm wordt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youster
na een GPU benchmark voor ongeveer 30 minuten te laten draaien (MSI Combustor) zit de processor (Core 0 temp.) de 99 *C aan te tikken en klokt deze weer terug van 2.6 naar 2 GHz ...... het leven is zwaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Youster op 22-03-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youster schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:25:
na een GPU benchmark voor ongeveer 30 minuten te laten draaien (MSI Combustor) zit de processor (Core 0 temp.) de 99 *C aan te tikken en klokt deze weer terug van 2.6 naar 2 GHz ...... het leven is zwaar.
Hoeveel koelpasta heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youster
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:29:
[...]

Hoeveel koelpasta heb je gebruikt?
Heb geen zelf aangebrachte koelpasta op gezet, maar de al aangebrachte koelpasta die op de koeler zelf zit en blijkbaar nooit is gebruikt. Gewoon de CPU schoongemaakt (met alcohol) en koeler op gezet. Het koelblok zelf voelt niet echt warm aan na benchmarks (PC meteen erna uitgezet en koelblok aanvoelen) terwijl de koeler wel gewoon goed is geplaatst. Is dit erg?

[ Voor 18% gewijzigd door Youster op 22-03-2016 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youster schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:33:
[...]

Heb geen zelf aangebrachte koelpasta op gezet, maar de al aangebrachte koelpasta die op de koeler zelf zit en blijkbaar nooit is gebruikt. Gewoon de CPU schoongemaakt (met alcohol) en koeler op gezet. Het koelblok zelf voelt niet echt warm aan na benchmarks (PC meteen erna uitgezet en koelblok aanvoelen) terwijl de koeler wel gewoon goed is geplaatst. Is dit erg?
Na 6 jaar lijkt me dat de koelpasta enig zins een beetje uitgedroogd kan zijn. Zit de koeler er wel goed op? Dus de push pins de goede kant opgedraaid, en aan de achterkant van het moederbord de pinnetjes goed zichtbaar?

YouTube: Install an Intel LGA1150 or LGA1155 CPU Processor as Fast As Possible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youster
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:39:
[...]

Na 6 jaar lijkt me dat de koelpasta enig zins een beetje uitgedroogd kan zijn. Zit de koeler er wel goed op? Dus de push pins de goede kant opgedraaid, en aan de achterkant van het moederbord de pinnetjes goed zichtbaar?

YouTube: Install an Intel LGA1150 or LGA1155 CPU Processor as Fast As Possible
Dat exacte filmpje had ik gebruikt 8) De al aangebrachte koelpasta kan inderdaad opgedroogd zijn ja. Zal er snel eentje bestellen en kijken wat de temperaturen dan zijn. Thanks!

EDIT: De temperatuur is nu na nog een keer 30 minuten testen onder de 90 graden (core 0 en 1), dus het is wel wat beter...

[ Voor 8% gewijzigd door Youster op 22-03-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
Nieuwe koelpasta zou ik ook zeker aanraden, de huidige is wellicht niet echt gebruikt, maar is in zekere zin wel 'bedorven'.
Dan blijft nog wel de vraag of de koeler nu wel goed contact maakt met de CPU.
In principe moet het koelblok als de CPU 100c is ook ongeveer 90c zijn (pijn aan je vinger heet). Als je het koelblok gewoon makkelijk kan aanraken terwijl de CPU 100c is, is de montage echt niet goed.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youster
Nycrea schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:46:
Nieuwe koelpasta zou ik ook zeker aanraden, de huidige is wellicht niet echt gebruikt, maar is in zekere zin wel 'bedorven'.
Dan blijft nog wel de vraag of de koeler nu wel goed contact maakt met de CPU.
In principe moet het koelblok als de CPU 100c is ook ongeveer 90c zijn (pijn aan je vinger heet). Als je het koelblok gewoon makkelijk kan aanraken terwijl de CPU 100c is, is de montage echt niet goed.
Over dat koelblok zit ik nu over te denken. Heb het volgens het filmpje geïnstalleerd en alles zit goed vast, maar het aluminium (?) koelblok voelt niet echt warm aan, zelfs tijdens de benchmark zelf (componenten aanraken terwijl de PC aan is, toe maar hoor >:) )

Moest de koeler een keer opnieuw plaatsen omdat het niet helemaal goed was neergezet maar ik zag wel een afdruk van de koelpasta op de processor (schoongemaakt, aant. minuten laten drogen en koeler weer teruggezet). Ik ga ervan uit dat het wel goed geplaatst is. Ik zal wel koelpasta aanschaffen als de core temp. boven de 90 *C komen. Vraag mij nu erg af of ik nu echt aan het spacen ben...

[ Voor 16% gewijzigd door Youster op 22-03-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Gewoon sowieso koelpasta aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youster
legendareN schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:07:
Gewoon sowieso koelpasta aanschaffen.
Heb het aangeschaft, komt a.s. vrijdag ( :/ ) binnen. Ik heb de Arctic MX 2 gekozen. Ik zal de uitkomst van de nieuwe koelpasta de komende week hier plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Youster op 22-03-2016 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Koelpasta moet je zeker doen, maar ook zonder koelpasta zou hij niet zo warm moeten worden. Probleem is meer dan koelpasta denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-08 12:32

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Nemesizz schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:56:
[...]

Komt het wel op neer ja.

Dat heb je met intel procs, dat was met een amd niet goed gegaan. 8)

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

evilweed schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:43:
[...]

Dat heb je met intel procs, dat was met een amd niet goed gegaan. 8)
:F Iemand weet duidelijk niet dat alle AMD processors sinds de K8 microarchitectuur net zo terugklokken. :F

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-08 12:32

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

nelizmastr schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:55:
[...]

:F Iemand weet duidelijk niet dat alle AMD processors sinds de K8 microarchitectuur net zo terugklokken. :F
Dat mag wel zo lijken maar de max temps liggen beduidend lager, en gaat echt niet zo lang mee :+
En dat terugklokken van amd bij te heet heb ik nog niet meegemaakt, wel temps van 65+, en doorpushen :9

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

evilweed schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:58:
[...]

Dat mag wel zo lijken maar de max temps liggen beduidend lager, en gaat echt niet zo lang mee :+
En dat terugklokken van amd bij te heet heb ik nog niet meegemaakt, wel temps van 65+, en doorpushen :9
Ze klokken wel degelijk terug hoor, maar pas vanaf ca. 70-75.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youster
Hi iedereen!

ik heb de koelpasta binnengekregen en gebruikt (de Arctic MX 2) en ik moet zeggen dat hij nu wel op normale temperaturen draait! Prime95 doet ie nu onder de 50 graden waarbij hij voorheen direct de 100+ graden raakt, gigantisch ging thermal throttlen en uitviel na een paar minuten.

Bedankt iedereen voor al jullie hulp!
Pagina: 1