Toon posts:

Ik wil een fancontroller kopen welke is goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

[b]Ik zoek een Fancontroller
[i]Fancontroller voor betere controle over koeling in kast.

[b]Wat is je budget? rond de €50
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren? nee
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

[b]Moederbor:H170M PRO-VDH (MS-7982)
[i]Processor:Intel Core i5 6600T 6e generatie
Ram 16Gb
Grafische Kaart word nog naar gezocht

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-02 22:02

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Om nuttige reacties te krijgen, zou je meer informatie moeten geven. Bijv. hoeveel fans, inbouw 5,25" of iets anders.

Overigens zorgt een fancontroller niet direct voor een betere koeling, met een fancontroller kan de snelheid beperkt of anders worden bestuurd. m.a.w. word meestal gebruikt voor het beperken van geluid, wanneer de airflow niet nodig is.

[ Voor 14% gewijzigd door zekerpixels op 22-03-2016 17:23 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

dat hangt er vanaf wat je wilt; wil je 1tje met draaiknoppen/schuifjes, of een digitale? heb je 'm liever in de 5.25" bays in het zicht? in een 3.5" bay? heb je een deurtje in je kast waardoor bepaalde opties niet mogelijk zijn? hoeveel fans wil je gaan aansturen?
of is iets als een NZXT Grid een optie? liever iets in het PCI slot?

edit; heb je zoveel fans dat ze niet op je moederbord passen?

[ Voor 8% gewijzigd door NLBUURMAN op 22-03-2016 17:22 ]

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Op basis van je gegevens, heb ik de pricwatch maar bijgesteld:

Hier kun je alle beschikbare fancontrollers vinden.

Johann Sebastian Bach

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:43
Wat wil je er mee bereiken? je heb immers al een CPU die praktisch zonder koeler kan werken...

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hem in het zicht hebben zodat ik idd het geluid wat zachter kan zetten van de fans wanneer ze niet nodig zijn.
Ik heb 5 fans 2 voorkant 2 bovenkant en 1 op de achterkant.
NLbuurman je hebt over een controller in het pci slot?? Hoe werkt zoiets?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als het geluid je stoort, waarom heb je dan zoveel fans?
Eentje voor, eentje achter. Meer heb je niet nodig. De boel laten controleren door de fancontroller op je moederbord en je bent klaar.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

MSI heeft een goed systeem

Johann Sebastian Bach

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:43
Reepje schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:39:
Als het geluid je stoort, waarom heb je dan zoveel fans?
Eentje voor, eentje achter. Meer heb je niet nodig. De boel laten controleren door de fancontroller op je moederbord en je bent klaar.
Of hem vol hangen met fans en op minder dan 10% laten draaien. Dat werkt super en je hoort ze niet.

Verwijderd

Topicstarter
is niet dat ik me aan het geluid stoor helemaal niet zelfs, de fans zaten er al in.
en laten we eerlijk zijn is een leuk gadget en als het werk is een prima hulpmiddel.
De reden dat ik om een goede fancontroller vraag is dat ik een zalman zm-mfc2 had aangeschaft werkte in principe prima maar liep heel zwaar tegen het niet kunnen instellen van het contrast aan.
Ik wil dus eentje waar je ook het contrast kan instellen maar ook prettig in gebruik is.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:58:
is niet dat ik me aan het geluid stoor helemaal niet zelfs, de fans zaten er al in.
en laten we eerlijk zijn is een leuk gadget en als het werk is een prima hulpmiddel.
De reden dat ik om een goede fancontroller vraag is dat ik een zalman zm-mfc2 had aangeschaft werkte in principe prima maar liep heel zwaar tegen het niet kunnen instellen van het contrast aan.
Ik wil dus eentje waar je ook het contrast kan instellen maar ook prettig in gebruik is.
dan heb je 't al over een digitale, ik doelde met een PCI ding op zoiets: pricewatch: Lian Li PT-FN03
waarbij je veel goedkopere varianten uit china kunt halen. deze werken allemaal hetzelfde en via een draaiknop kun je 2-3 fans aansturen, afhankelijk van het model.

pricewatch: NZXT Sentry Mesh
hiermee kun je 5 fans regelen met schuifjes, het is niet digitaal, maar het is simpel; en t werkt.

voor in een 3.5" bay: pricewatch: Scythe Kaze Q Black
pricewatch: Scythe Kaze Master II met informatie display
pricewatch: Akasa FC.SIX simpel; strak, ruimte voor veel fans.

aangezien je nog niet hebt aangegeven welke kast je hebt, en waarom je niet je moederbordheaders gebruikt. Zelf heb ik ook al m'n fans daarop aangesloten, ook al heeft m'n 600T een ingebouwde fancontroller, t moederbord kan dat automatisch regelen.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sharkoon DG7000 kast en heb volgens mij maar 3 aansluitingen op m'n moederbord, eentje voor achterfan eentje voor de voorkant en een voor m'n cpu maar die moet in in principe niet meerekenen, kan je door middel van splitter wel alle fans op moederbord aansluiten? Wat zijn daar de voordelen en nadelen van als ik alles op moederbord heb aangesloten, heb namelijk zoals gezegd twee op moederbord en drie op voeding aangesloten.
Pagina: 1