Sync Windows 10 Mail app Account Logins/Details

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01 18:02
• Ik will graag alle Windows 10 Mail app account details tussen mijn laptop en PC synchroniseren.

Daarmee bedoel ik specifiek account logins/details ipv email sync problemen.
Wat het overigens een stuk lastiger maakte om te googlen, want dat laatste is niet wat ik zoek :S

Ik gebruik een linked inbox van 6 email accounts (oa Outlook, Gmail, IMAP), en het is erg vervelend om ze telkens opnieuw handmatig toe te voegen wanneer ik Windows 10 opnieuw installeer op mijn PC :-(

Dit terwijl deze email accounts dan niet eens automatisch op mijn laptop worden opgezet, wat ik dus wel wil. Zowel mijn PC als laptop gebruiken dezelfde Microsoft Account.

• Is er anders een manier om account details te backuppen, of een (batch?) script om ze gemakkelijk op te zetten ipv telkens handmatig toe te voegen?

Of kan ik beter een andere email applicatie gebruiken ipv de Windows 10 Mail app?

[ Voor 13% gewijzigd door Ketho op 22-03-2016 19:50 ]

Alle reacties

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Gezien dit topic http://answers.microsoft....-97ad-712b8ee9c3d9?auth=1 lijkt het niet te lukken.

Overigens tenenkrommend, ontwijkend en simplistisch hoe vragen door Microsoft forum mods en medewerkers daar vaak worden beantwoord. Alsof ze zich zelf schamen dat ze zouden moeten antwoorden; nee die functionaliteit is er uitgesloopt :(

NRG

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01 18:02
Daar lijkt het specifiek om lokaal opgeslagen emails te gaan. Al mijn emails zitten al online bij Outlook/Gmail.

Wat ik wil automatiseren/synchroniseren is het inloggen in mijn email accounts via de Windows 10 Mail app.
Met 2 verschillende accounts gaat het nog wel, maar vanaf 6+ per Win10 device wordt het al gauw vervelend.

Overigens is het Microsoft Answers/Support forum idd wel kortom uitermate teleurstellend ;(