Toon posts:

Internet uit de lucht halen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakeraars,

Ik heb al maanden een groot probleem ;( En ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of in de goede richting kunnen sturen :)

Ik woon in een studentenflat via een antikraakvereniging waar geen internetaansluiting mogelijk is via kabel of glasvezel. Nou is het zo dat ik graag wil internetten maar via je telefoon een hotspotje aanmaken niet meer kan, dit omdat ik heel snel over mijn bundel ben (ik heb 20GB data).

weet iemand iets van een 4g router die je in de stopcontact kan steken?( dit grbruiken ze in zuid Afrika als standaard voor internet.)

Of is er een mogelijkheid om een hele grote repeater te kopen en dan gewoon wifi signaal op te vangen van 4km verder? >:)

Heeft iemand aub suggesties? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Een 3G/4G router kan prima, maar dan heb je nog steeds een bundel waar je overheen kan gaan hoor...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Kijken of iemand anders in de buurt wel een snelle verbinding wil delen d.m.v. een soort van straalverbinding gaan werken. Of gewoon goedkope DSL lijn via de telefoonlijn nemen en die afkopen als je het huis uit wordt gezet.

[ Voor 7% gewijzigd door krakendmodem op 22-03-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DennusB schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:11:
Een 3G/4G router kan prima, maar dan heb je nog steeds een bundel waar je overheen kan gaan hoor...
Klopt! en dat wil ik niet ik wil gewoon onbepert O-)

In Nederland heb je altijd een limiet op je data :|
Zou een buitenlandse provider werken in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:18:
[...]

Klopt! en dat wil ik niet ik wil gewoon onbepert O-)

In Nederland heb je altijd een limiet op je data :|
Zou een buitenlandse provider werken in Nederland?
Nee, want dan is het roaming. Je kan idd beter kijken of je buren niet kunnen helpen of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HvanderT schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:15:
Kijken of iemand anders in de buurt wel een snelle verbinding wil delen d.m.v. een soort van straalverbinding gaan werken. Of gewoon goedkope DSL lijn via de telefoonlijn nemen en die afkopen als je het huis uit wordt gezet.
Wat is een staalverbinding?
Telefoonlijn is er niet het is hier echt allemaal bagger ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:20:
[...]

Dat is een point-to-point verbinding door middel van een "beam" c.q. straal. Is dus echt met richtantennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DennusB schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:19:
[...]

Nee, want dan is het roaming. Je kan idd beter kijken of je buren niet kunnen helpen of zo :)
Helaas het is echt een afgelegen flat:( Een vriend van me woont op 3 km afstand ogv kan ik daar iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:20:
[...]

Ligt er helemaal geen bekabeling naar dat pand? Kan me niet voorstellen dat er geen telefoonlijn naar toe ligt. Vul de postcode en nr eens in op deze site: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
4km is niet eens zo heel ver, mits je line of sight hebt. Dat zou zelfs met 2 Ubiquity Nanostations of zelfs zelfgekluste richtantennes wel te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DennusB schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:21:
[...]

Dat is een point-to-point verbinding door middel van een "beam" c.q. straal. Is dus echt met richtantennes.
Dit klinkt goed! :) maar is dit niet heel kostbaar? EN is is het ook niet gevaarlijk met straling enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:23:
[...]

Helaas het is echt een afgelegen flat:( Een vriend van me woont op 3 km afstand ogv kan ik daar iets mee?
Heb je vrij zicht naar zijn huis? Zonder obstakels er tussen?
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:24:
[...]

Dit klinkt goed! :) maar is dit niet heel kostbaar? EN is is het ook niet gevaarlijk met straling enz?
Kostbaar hoeft het zeker niet te zijn :) En maak je maar niet druk over de straling! :)

[ Voor 35% gewijzigd door DennusB op 22-03-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 22:59

Zeror

Ik Henk 'm!

Internet via satelliet niet een idee??

http://www.bysky.nl/?gclid=CLLC2_jM1MsCFRK3GwodUdcPVw

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 15:38
De hardware kost hier €725, en dan heeft die alsnog een limiet (bij een veels te duur abbo)

Abonnement Download Upload Volume Prijs*
BKAZ 10 22Mbit 6Mbit 10GB € 35,=
BKAZ 25 22Mbit 6Mbit 25GB € 55,=
BKAZ 40 22Mbit 6Mbit 40GB € 75,=
BKAZ 100 22Mbit 6Mbit 100GB € 109,=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Zit je weer met die belachelijke datalimieten via satelliet internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mcDavid schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:24:
4km is niet eens zo heel ver, mits je line of sight hebt. Dat zou zelfs met 2 Ubiquity Nanostations of zelfs zelfgekluste richtantennes wel te doen zijn.
Dit klinkt heel onbekend waar kan ik over deze producten lezen of kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:28:
[...]

Dit klinkt heel onbekend waar kan ik over deze producten lezen of kopen?
https://www.ubnt.com/products/

ze staan ook gewoon in de pricewatch: http://tweakers.net/product/363114/ubiquiti-nanostation/

Als je een zichtverbinding kunt maken met iemand die bereid is zijn internet te delen, is dit waarschijnlijk je beste optie.

edit: als je in een drukke WiFi omgeving zit (wat waarschijnlijk het geval is in een flat) heb je misschien toch een wat zwaarder kaliber antenne nodig dan een nanostation. Kwestie van proberen denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door mcDavid op 22-03-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DennusB schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:25:
[...]

Heb je vrij zicht naar zijn huis? Zonder obstakels er tussen?

[...]

Kostbaar hoeft het zeker niet te zijn :) En maak je maar niet druk over de straling! :)
Heb je een site waar ik dit kan bestellen of erover lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
diefightdie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:27:
[...]

De hardware kost hier €725, en dan heeft die alsnog een limiet (bij een veels te duur abbo)

Abonnement Download Upload Volume Prijs*
BKAZ 10 22Mbit 6Mbit 10GB € 35,=
BKAZ 25 22Mbit 6Mbit 25GB € 55,=
BKAZ 40 22Mbit 6Mbit 40GB € 75,=
BKAZ 100 22Mbit 6Mbit 100GB € 109,=
Klopt heb ik al naar gekeken:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:31:
[...]

Heb je een site waar ik dit kan bestellen of erover lezen?
Je moet eerst weten of je vrij zicht hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Ligt er echt geen telefoonlijn naar dat pand? Goedkoopste optie is namelijk dan gewoon ADSL. Niet supersnel, maar je hebt dan internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mcDavid schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:30:
[...]

https://www.ubnt.com/products/

ze staan ook gewoon in de pricewatch: http://tweakers.net/product/363114/ubiquiti-nanostation/

Als je een zichtverbinding kunt maken met iemand die bereid is zijn internet te delen, is dit waarschijnlijk je beste optie.

edit: als je in een drukke WiFi omgeving zit (wat waarschijnlijk het geval is in een flat) heb je misschien toch een wat zwaarder kaliber antenne nodig dan een nanostation. Kwestie van proberen denk ik.
Denk idd dat ik het gewoon ga proberen ;) dank voor de reactie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HvanderT schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:35:
Ligt er echt geen telefoonlijn naar dat pand? Goedkoopste optie is namelijk dan gewoon ADSL. Niet supersnel, maar je hebt dan internet.
Er ligt geen werkende telefoonlijn :) Dit omdat ze van plan zijn om het pand in de toekomst te slopen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:39:
[...]

Er ligt geen werkende telefoonlijn :) Dit omdat ze van plan zijn om het pand in de toekomst te slopen:)
Dan kan er nog wel een telefoonlijn liggen...
KPN bellen en voor 25,- sluiten ze je wellicht weer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wauw ben verbijsterd van de vele reacties! super bedankt allemaal voor het reageren en meedenken:) Ik ga een point to point verbinding proberen aan te leggen:)

Bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CappieL schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:42:
[...]

Dan kan er nog wel een telefoonlijn liggen...
KPN bellen en voor 25,- sluiten ze je wellicht weer aan
Ik ga het bekijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

HvanderT schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:24:
[...]

Ligt er helemaal geen bekabeling naar dat pand? Kan me niet voorstellen dat er geen telefoonlijn naar toe ligt. Vul de postcode en nr eens in op deze site: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
@ts,wat komt hier uit?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:39:
[...]

Als die lijn fysiek wel aanwezig is tot in het pand, dan kun je prima een ADSL dienst erop bestellen. Tegenwoordig hoef je geen "werkende" telefoonlijn te hebben om internet af te nemen. Dus ook al staat er geen signaal meer op, een kabel die aanwezig is is genoeg.

Mocht het pand dan gesloopt worden, dan kun je het contract afkopen voor de maanden die nog betaald moeten worden. Is nog steeds goedkoper dan de andere opties, helemaal als je de kosten met de andere studenten deelt. Want ik neem aan dat die ook wel willen internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 12:04
Er bestaan point to point WiFi schotels en deze zijn best wel betaalbaar. Natuurlijk wel line of sight nodig, wat gezien jou flatsiuatie nog best wel eens zou kunnen lukken. Succes.

YouTube: HOLY $H!T - Long Distance Wi-Fi (Up to 25 KILOMETER range!?)

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
mcDavid schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:30:
[...]
Ubiquity Airmax is een stap daarboven toch?

Als je met richtantennes werkt is het relatief makkelijk om een sterk signaal te regelen. Thuisbouw met oude satelliet schotels is vast goedkoper :P. Alleen als je de kosten kan afschrijven over 8 personen/12 maanden zou ik gewoon een betrouwbare oplossing kiezen (eventueel: huur).

Je kan het altijd verplaatsen naar het volgende pand :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 12:09

Kek

3flix

https://www.robinmobile.nl/producten heeft geeft harde datalimiet.. misschien is dat iets.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
ANdrode schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:19:
[...]

Als je met richtantennes werkt is het relatief makkelijk om een sterk signaal te regelen. Thuisbouw met oude satelliet schotels is vast goedkoper :P. Alleen als je de kosten kan afschrijven over 8 personen/12 maanden zou ik gewoon een betrouwbare oplossing kiezen (eventueel: huur).

AirMAX is zowel een productlijn (met o.a. de NanoStation's) als een propriëtair TDMA-like protocol dat efficiënter gebruik maakt van het spectrum bij meerdere stations (bij PtP niet relevant).

@TS: Waar is dit ergens? Ik heb nog wel een setje nano's liggen waar ik mee wil langskomen als het niet te ver uit de buurt is.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:30:
[...]AirMAX is zowel een productlijn (met o.a. de NanoStation's) als een propriëtair TDMA-like protocol dat efficiënter gebruik maakt van het spectrum bij meerdere stations (bij PtP niet relevant).
En 5.8Ghz, in plaats van 5 Ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Dat is niet Ubiquiti-specifiek, alle apparatuur die DFS ondersteund kan gebruik maken van 5.8GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
ANdrode schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:36:
[...]

En 5.8Ghz, in plaats van 5 Ghz?
Als je een 5GHz device koopt ondersteunt die ongetwijfeld de gehele band, dus grofweg 5,0 - 5,8 GHz. edit: mits DFS inderdaad
ANdrode schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:19:
[...]

Een vriend van me gebruikt AirGrid antennes om Full HD video te streamen over enkele kilometers. Maar dat zou voor deze situatie wel eens overkill kunnen zijn.

De NanoStations heb ik zelf wel eens getest (verbinding tussen nanostation en een Rocket M met sectorantenne om precies te zijn). Daarmee haalden we met gemak 4 kilometer, maar dat was op het platte land met nauwelijks/geen ander verkeer in de 5GHz band.

Wie zelf aan het experimenteren wil zou ik aanraden eens naar biquad antennes te googlen.

[ Voor 35% gewijzigd door mcDavid op 22-03-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:44:
Dat is niet Ubiquiti-specifiek, alle apparatuur die DFS ondersteund kan gebruik maken van 5.8GHz.
Met in Europa, volgens wikipedia (…) een restrictie op maximaal 25 mW? Voor apparatuur zonder richtantenne dus geen handige band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
mcDavid schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:48:
Een vriend van me gebruikt AirGrid antennes om Full HD video te streamen over enkele kilometers. Maar dat zou voor deze situatie wel eens overkill kunnen zijn.
Die kerel is me toch een heldenbaas!

Maar inderdaad, met twee airgridjes op 2,4 of 5 GHz kom je letterlijk een heel eind, en zijn bovendien erg betaalbaar: http://www.ip-sa.pl/
Een line-of-sight is echter essentieel, bomen zijn funest voor je signaal (2.4GHz 600mW in 24dBi door 1km lichte bebossing in de herfst is al dramatisch).

Houdt er overigens rekening mee dat je op de 2.4GHz band officieel slechts met 100mW EIRP mag zenden, 600mW in 24dBi is al 20W EIRP.

[ Voor 9% gewijzigd door TommyboyNL op 22-03-2016 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petervanakelyen
ANdrode schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:52:
[...]

Met in Europa, volgens wikipedia en restrictie op maximaal 25 mW? Voor apparatuur zonder richtantenne dus geen handige band.
Je bedoeld 5745MHz tot 5825MHz? Die is ook niet beschikbaar op Ubiquiti devices :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DXT9vx9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kek schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:26:
https://www.robinmobile.nl/producten heeft geeft harde datalimiet.. misschien is dat iets.. :)
Ze communiceren geen harde datalimieten, maar hanteren die gek genoeg wel. Iets als 8GB of 12GB per maand, dus dat is niet eens zo veel.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan via Layka mobile voor 30 euro 30gb krijgen op een prepaid sim. Moet alleen ff kijke of ik mijn computerof laptop er op aangesloten krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:25
skydsl is via de sateliet niet zoo duur : https://www.skydsl.eu/en-...satellite/tariff/skydsl2p
45 euro voor 16mbit zonder datalimiet

maar straalverbinding opzetten is veel leuker :P

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:00
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:42:
Wauw ben verbijsterd van de vele reacties! super bedankt allemaal voor het reageren en meedenken:) Ik ga een point to point verbinding proberen aan te leggen:)

Bedankt:)
vergeet niet dat bij een p2p verbinding over een afstand van 4 kilometer, je de antennes de hoogte in moet gooien.

Als de antennes elkaar letterlijk kunnen zien gaat het meestal goed.

Dit kan dus betekenen dat het apparaat aan de kant van je vriend op zijn dak moet worden gemonteerd, en dat geld ook voor jou situatie (is op een flatgebouw wel het beste, voor beste ontvangst)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1