Franse media weren samen adblocker-gebruikers

Pagina: 1
Acties:
  • 610 views

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Nou, dat lees ik dus net op http://www.nu.nl/internet...adblocker-gebruikers.html

Welke hacker staat als eerste op om hun advertentienetwerk de komende week te misbruiken met een malafide advertentie die AdBlockers automatisch installeerd?

Iemand tips om alsnog de Franse media te kunnen lezen zonder advertenties?

Persoonlijk denk iets als in hosts file aanpassen die lokale "ads.js" bestanden inlaad.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Als sites zover gaan mogen zij mij eerst de garantie geven dat ze alles wat ze serveren onder controle hebben mbt ads. Nee die huilie huilie mentaliteit raakt mij niet :)

NRG

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-11 17:54
Kun je een artikel die het met een adblocker niet meer doet linken? Vooralsnog kan ik geen artikel vinden die ik met adblocker niet gewoon kan lezen, maar ik gebruik dan ook NoScript om scripts van allerlei irrelevante bronnen te blokkeren.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:05
Deze uit l'Equipe bijvoorbeeld. Echter zodra je Javascript uitzet kun je het artikel gewoon lezen (als je Frans begrijpt, tenminste).

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-11 17:54
Die doet het hier met NoScript aan inderdaad gewoon. Aangezien NoScript met een whitelist in plaats van een blacklist werkt doet het wel wat af aan het gebruiksgemak van de browser, maar als je daarmee kunt leven is het een optie. Er zijn vast ook wel browser add-ons beschikbaar die wel een blacklist bieden voor het blokkeren van Javascript zodat je alleen de bron van het ene script hoeft te blokkeren. Wat in het geval van een anti-adblock-overlay ook goed werkt is om gewoon een regel aan te maken in de adblocker zelf die de div van de overlay verbergt.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
hcQd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:31:
Echter zodra je Javascript uitzet kun je het artikel gewoon lezen (als je Frans begrijpt, tenminste).
JavaScript uit zetten is een idee, echter dan werkt niks het meer.
Ik heb voor die website gewoon hun eigen JavaScript in de AdBlocker geknalt met de volgende rule
code:
1
||lequipe.fr/v6/js/*

Kijk zo komen we samen alsnog tot een oplossing voor dit probleem :)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 17:55
Dat is het omzeilen van beveiliging. Laten we dat niet doen :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.