Hallo Tweakers.
Ik heb wederom een gamePC samengesteld en wil me graag laten adviseren of bepaalde bottlenecks en/of overpriced onderdelen in mijn systeem zitten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Veel games spelen waar ik de komende 2 jaar in ieder geval geen omkijken naar heb. Als de games beginnen te sputteren wil ik graag dat met het toevoegen/vervangen van de GPU weer een aantal jaartjes verder kan gamen. Overal moet de PC een goede 5 jaar mee kunnen gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs inclusief randapparatuur rond de 1500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik kom momenteel van een macbook dus alles moet nieuw aangeschaft worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik me heb laten vertellen is dat de MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G een goede prijs kwaliteit verhouding heeft en dat alle videokaarten die duurder zijn maar een marginale toevoeging geven in kwaliteit.
Een grote wens die wel meegenomen moet worden is de mogelijkheid om games van de pc naar een iphone te kunnen streamen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen echte merk voorkeuren maar als ik wil streamen naar een iphone/apple tv is volgens mij een nvida videokaart nodig. Correct me if i am wrong
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
streaming naar iphone/apple tv
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Dit topic ben ik gestart om een bevestiging te krijgen of de huidige onderdelen wel goed samen werken en of bepaalde componenten wellicht een up- of downgrade nodig hebben.
Ik heb wederom een gamePC samengesteld en wil me graag laten adviseren of bepaalde bottlenecks en/of overpriced onderdelen in mijn systeem zitten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Veel games spelen waar ik de komende 2 jaar in ieder geval geen omkijken naar heb. Als de games beginnen te sputteren wil ik graag dat met het toevoegen/vervangen van de GPU weer een aantal jaartjes verder kan gamen. Overal moet de PC een goede 5 jaar mee kunnen gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs inclusief randapparatuur rond de 1500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik kom momenteel van een macbook dus alles moet nieuw aangeschaft worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik me heb laten vertellen is dat de MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G een goede prijs kwaliteit verhouding heeft en dat alle videokaarten die duurder zijn maar een marginale toevoeging geven in kwaliteit.
Een grote wens die wel meegenomen moet worden is de mogelijkheid om games van de pc naar een iphone te kunnen streamen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen echte merk voorkeuren maar als ik wil streamen naar een iphone/apple tv is volgens mij een nvida videokaart nodig. Correct me if i am wrong
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
streaming naar iphone/apple tv
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Dit topic ben ik gestart om een bevestiging te krijgen of de huidige onderdelen wel goed samen werken en of bepaalde componenten wellicht een up- of downgrade nodig hebben.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 227,50 | € 227,50 |
| 1 | MSI Z170A PC MATE | € 112,95 | € 112,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 351,95 | € 351,95 |
| 1 | Toshiba DT01ACA200, 2TB | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Samsung S24D590PL Zwart | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio FP 120MM - PWM | € 8,95 | € 8,95 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR21N15D8K2/32 | € 118,50 | € 118,50 |
| 1 | Corsair CX600M | € 74,- | € 74,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 153,- | € 153,- |