Toon posts:

Acer Aspire 7740G loopt continu vast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop (Acer Aspire 7740G) loopt constant vast, wat ik maar ook doe. Ik heb het ding al 6 jaar lang intensief gebruikt, dus de prestaties zijn al flink achteruit gegaan. Zodra ik windows opstart, zowel gewoon als in veilige modus, loopt ie meestal al na 10 volledig vast. Alles staat stil en niks werkt meer op dat moment. Heb al meerdere keren opstartherstel en systeemcontroles laten uitvoeren, maar dit mocht niet baten. Ik heb nu al een nieuwe computer, maar er staan belangrijke gegevens op mijn oude Acer die ik echt nog nodig zal hebben.

Is er dus een mogelijkheid om nog fatsoenlijk aan mijn bestanden te kunnen komen en er een back-up van te kunnen maken, zonder dat alles wordt verhinderd door het vastlopen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Haal de HDD er uit en sluit deze extern aan op je nieuwe computer met een verloopje van USB naar SATA of een dock voor HDD's/SSD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesle
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-07 03:11
Heb je hem wel eens helemaal stof-vrij gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is extern aansluiten op een andere computer de enige optie in mijn geval? Mijn nieuwe laptop is trouwens een Macbook Pro, zal dat veel uitmaken? Aangezien de HDD uit mijn Acer natuurlijk is geformatteerd voor Windows... (vergeef me als ik domme dingen zeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wesle schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:17:
Heb je hem wel eens helemaal stof-vrij gemaakt?
Ja, maar ik snap niet hoe dit voor het vastlopen zou kunnen zorgen, aangezien ie nog wel redelijk normaal kan opstarten. Pas als ie volledig is opgestart loopt ie op een gegeven moment vast.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesle
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-07 03:11
Je kan er ook een live Ubuntu (of linux mint). Usbtje op laten draaien en dan de bestanden kopiëren op een andere USB (als dat niet vastloopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 10:34
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:29:
[...]

Ja, maar ik snap niet hoe dit voor het vastlopen zou kunnen zorgen,
Simpel: oververhitting. Sowieso is het altijd een goed idee om laptops die gebruikt worden 2 x per jaar eens link uit te blazen. Zeker eentje die intensie gebruikt wordt zoals de jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
peterpv schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:27:
[...]

Simpel: oververhitting. Sowieso is het altijd een goed idee om laptops die gebruikt worden 2 x per jaar eens link uit te blazen. Zeker eentje die intensie gebruikt wordt zoals de jouwe.
Goede tip. Maar hoe zit het met mijn nieuwe Macbook pro qua ventilatie? Heb heel weinig ervaring met Apple producten, maar voor zover ik weet is een Macbook niet zo makkelijk uit elkaar te halen en stofvrij te maken, of toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 10:34
Wie heeft het over uit elkaar halen ? Ik gebruik zelf een handpomp, zo eentje van de HEMA waar je luchtbedden e.d. mee kunt opblazen. Ik zet de kleinste "nozzle" erop en dan pomp ik mij suf en blaas de luchtstroom in de PC of laptop. En dan lekker doorblazen tot er geen stof meer uitkomt. Doe dit niet IN huis ;) maar buiten of in de garage ofzo. Ja de fan gaat dan draaien door de luchtstroom en veel tweakers schreeuwen dan gelijk moord en brand :o maar ik heb zo nog nooit een fan kunnen vernielen.

Ik koop geen Apple producten maar aangezien een MacBook gewoon een dure laptop is werkt het uitblazen vast ook wel.
Pagina: 1