Winamp commando's via keyboard.

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik heb zo'n multimedia keyboard, en daarvoor gebruik ik turbo media drivers. Die kunnen niet direct winamp aansturen, volgensmij. Maar ze ik kan er wel gewoon bestandjes/programma's mee aansturen. Hoe kan ik een klein programma'tje maken dat de knoppen van winamp aanstuurd? Kan dat door winamp te starten met een commando erachter? Of zijn er daar programma's voor? Of een plugin ofzo?

BvD.
Niels

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan winamp gewoon besturen op een standaardtoetsenbord met de standaardsneltoetsen van winamp. Z-B voor de back t/m forward knoppen, j voor search. Er zijn er nog meer, maar die gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 22:21 schreef Def_P het volgende:
Hoi,

Ik heb zo'n multimedia keyboard, en daarvoor gebruik ik turbo media drivers. Die kunnen niet direct winamp aansturen, volgensmij. Maar ze ik kan er wel gewoon bestandjes/programma's mee aansturen. Hoe kan ik een klein programma'tje maken dat de knoppen van winamp aanstuurd? Kan dat door winamp te starten met een commando erachter? Of zijn er daar programma's voor? Of een plugin ofzo?

BvD.
Niels
Er is een plugin die bestaat uit een aantal kleine progjes die je kunt runnen met je keyboard. Die progjes geven het commando dan door aan winamp. ff zoeken op winamp.com dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Maar ook als winamp niet infocus is, of zelfs geminimaliseerd? Want dat wil ik wel kunne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 22:27 schreef Def_P het volgende:
Maar ook als winamp niet infocus is, of zelfs geminimaliseerd? Want dat wil ik wel kunne.
Ok, dat kan dus niet met die sneltoetsen. Een kameraad van mij (Escobar) heeft voor op z'n pc een knopje om naar het volgende nummer te gaan. Ik weet niet welk progje hij gebruikt, maar misschien zou jij er ook wel iets mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Klinkt leuk, waar kan ik da vinden?

Heb nog een keer op winamp.com gekeken, en als je met de hand elke plugin afgaat(had toen met zoeken gedaan) kom ik er wel een tegen alleen voor btc toetsenborden. Kan ik dus niets mee, krijg een fout melding dat i mediakey.vxd niet kan vinden, maar die staat wel in mijn system32 dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zijn ze weg, maar het waren gewone .exe's die de commando's naar winamp stuurden. Dat was het handige eraan, met elk keyboard kon je ze gebruiken, je kon ze ook gewoon vanuit explorer of zo runnen, omdat het gewone progs waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Ik heb ze gevonden, Winamp_Control_Executables.exe

Dat is het bestand op winamp.com

Allemaal bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 19-09 19:48
Zelfde probleem hier met winamp, maar hmm..op mijn toetsenbord (`Turbo-media` ding van Memo) heb ik geen mogelijkheid om toetsen aan exeŽs te koppelen. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 21:25

8-Track

Edit: nevermind, kolere, wat is dit nou weer voor een ouwe thread?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 11:53 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Bla

Als ik een nieuwe open dan wordt er gezeken dat ik de search moet gebruiken, wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 11:55 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
En dan wordt je uitgescholden, maar goed, ik heb inmiddels een nieuwe geopend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

mwa, is niet zo erg dat het een oud topic is... heb ik mooi nog ff de gelegenheid om een vraag te stellen over hetzelfde onderwerp :)

Ik heb een Logitech Cordless Desktop keyboard, de play/stop etc knopjes werken (als iTouch is opgestart) wel met Winamp, maar niet als deze naar de tray geminimaliseerd is. Ik heb Winamp al als standaard CD/MP3-speler ingesteld.
Weet iemand een oplossing?

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe gewoon ff bij Winamp Null Soft Winamp en ga naar Keyboard shortcuts daar staan ze allemaal in vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Op zaterdag 16 februari 2002 22:30 schreef ViVe het volgende:
Doe gewoon ff bij Winamp Null Soft Winamp en ga naar Keyboard shortcuts daar staan ze allemaal in vermeld
Jah, maar die werken niet als 'ie minimized is en in de tray staat...

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 21:25

8-Track

nah, dan toch het antwoord nog maar ff. NowPlaying is een plugin die je hotkeys laat configureren. Deze werken ook als Winamp geen focus heeft. Alle toetsen, inclusief de Windows key en de fuctie toetsen kunnen worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Aha :) DaŽs een goeie, tnx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Op zaterdag 16 februari 2002 23:13 schreef 8-Track het volgende:
nah, dan toch het antwoord nog maar ff. NowPlaying is een plugin die je hotkeys laat configureren. Deze werken ook als Winamp geen focus heeft. Alle toetsen, inclusief de Windows key en de fuctie toetsen kunnen worden gebruikt.
Werkt idd goed, maar hij ondersteunt de multimedia knopjes (play,stop etc.) van mijn keyboard niet.. en daar ging het in mijn geval eigenlijk om. :)

Heeft iemand nog een idee hoe ik deze werkend kan krijgen als Winamp alleen in de tray staat?
Want mijn knopjes werken dus wel, zelfs als Winamp geen focus heeft..maar niet als ie geheel minimized is..

Ik had wel een plugin gevonden voor Logitech keyboards, maar die werkt helaas niet.. (kan een of ander bestand niet vinden :?)

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Sterker, ik snapšhet niet zo goed.

De playknoppen van dit toetsenbord zouden de knoppen moeten zijn die elk multimediatoetsenbord gebruikt, want ze kunnen de CD-speler en WMP aansturen.
Dezelfde playknoppen kun je in winamp instellen om winamp te besturen, maar TOCH reageert ie hier niet op.

Ook niet nu winamp als defaultplayer voor audioCDŽs ingesteld staat.

Mijn andere HP-mmkeyboard heeft een aparte config bijgeleverd gekregen om winamp aan te sturen, maar als die config er niet bij is zouden de playknoppen van DAT toetsenbord precies dezelfde functionaliteit moeten hebben als van dit toetsenbord. Dat zijn toch gestandaardiseerde knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Heb het nog even nagekeken, als ik de winamp config van mijn HP-toetsenbord verwijder, dan reageert winamp OOK niet op de playknoppen, terwijl de CD-player dan WEL doet.
Ook de plugin heeft dan geen zin.

Het is dus zonder een dergelijke config (maar ja, deze is natuurlijk ALLEEN voor mijn HP-toetsenbord) NIET mogelijk (?) om de playknoppen aan winamp te koppelen.

je moet dan dus die winamp control executables gebruiken, maar ja, aan mijn 2e toetsenbord is het niet mogelijk om deze exes aan te wijzen :(

Iemand nog een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Sja, wat ik verder nog weet:

- Windows Media Player vanaf versie 7 heeft build-in support voor die multimediaknopjes, daar zijn geen speciale drivers of progs voor nodig.
- Met Winamp werkt het bij mijn Logitech toetsenbord alleen als ik iTouch opstart, en enkel als Winamp niet geminimaliseerd is (hoeft geen focus te hebben). Je kunt in dit programma de internet-knoppen aan acties binden, en de multimedia keys kun je voor verschillende programma's 'koppelen' dmv. een bestandje players.ini

In dit laatstgenoemde bestandje staat ook een regel voor winamp:
code:
1
WinAmp=key,winamp.exe,Winamp v1.x,xxx,xxx,X,C,V,Z,B,0,1

Ik heb al geprobeerd hieraan het eea te veranderen, maar dat helpt niet. De syntax is afhankelijk van de manier waarop de acties worden uitgevoerd. In dit geval wordt er een keypress action naar het winamp venster gestuurd. Het kan ook op andere manieren, volgensmij ook door direct de API aan te spreken..en dat zou waarschijnlijk de oplossing zijn voor het minimize-probleem..

Zo ziet de regel voor bijv. MusicMach Jukebox eruit:
code:
1
MusicMatch=cmd,MMJB.EXE,xxx,MusicMatch Jukebox 4,xxx,0x101F4,0x18059,0x101F5,0x101F6,0x101F7,0,1

en voor de Windows CD-speler wordt weer een andere manier gebruikt:
code:
1
MSPlain=btn,cdplayer.exe,SJE_CdPlayerClass,xxx,xxx,1000,1001,1002,1003,1006,0,1

Maybe moet het met zoiets ook voor Winamp lukken.. :?
En misschien gebruikt de software van jouw HP-keyboard iets soortgelijks?

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer de Bluecave Winamp Slider. Werkelijk fantastisch progje dit (en hij werkt gewoon zonder te registreren en nag-screens):

http://mintus.codefield.com/bluecave/products/slider/

Een andere die goed is, is Sound Control Plus:

http://software.reallyeffective.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Mijn HP-keyboard heeft speciale bestandjes meegeleverd gekregen voor diverse programmaŽs waaronder winamp. Die doet het dus ook perfect met winamp, ook als winamp in de tray zit.
Die bestanden (*.kbm) kan ik nergens mee lezen, maar goed, dat hoeft ook niet, want het werkt :)

Mijn nieuwe (voor andere computer dus) gekochte Trubo-media keyboard van Memo heeft geen enkele configuratiemogelijkheid, wel een configbestand dat ik in notepad kan openen. Maar dat is me een brij :{
Ik zal zien of ik iets kan vinden dat mogelijk de oplossing herbergt en hier posten, zodat jullie het kunnen zien.

maar ik zal eerst nog even met die laatste twee links proberen :)
Pagina: 1