Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• startkabel
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 07-04-2016
Mijn Lumia 950 heeft gister avond een nieuwe build van Win 10 gedownload. De update was al wel gepland om uitgevoerd te worden bij de volgende reboot, maar vervolgens is de telefoon uitgevallen omdat de accu op was.

Vandaag heb ik mijn telefoon aan de oplader gehangen en aangezet, de update wordt dan geinstalleerd maar als na een paar seconden waarin het update icoon zichtbaar is, stopt de update en verschijnt een sad face :-( op de telefoon.

Ik dacht eerst dat de update niet uitgevoerd kon worden omdat de accu niet voldoende vermogen heeft. Wanneer je vanuit het menu van de telefoon een update wilt installeren moet er ook iets van 40% vermogen zijn voordat je de update kunt starten.
De telefoon ligt al een tijdje aan de lader, maar het probleem blijft. Opvallend is dat er precies hetzelfde gebeurd als ik de accu helemaal verwijder.

Ik vermoed dat de accu wellicht geen kans krijgt om op te laden, omdat de telefoon zichzelf steeds opnieuw blijft herstarten zolang hij aan de lader hangt.

Ik heb ook geprobeerd om een harde reset uit te voeren, maar dit lukt niet.. Ik heb hiervoor deze instructies gevolgd. Wanneer ik de aanknop indruk, verschijnt er een MS symbool, maar wanneer ik de volume-down knop op dat moment ingedrukt houdt herstart de telefoon en er verschijnt geen uitroepteken.

Ik heb de telefoon ook geopend en alle uitneembare zaken verwijderd, dat helpt ook niet. Ik ga zo van mijn werk naar huis rijden om een USB kabel te halen en via de Windows Device Recovery Tool kijken of ik een harde reset kan uitvoeren. Ik geef dit ook weinig kans omdat de telefoon zich alleen maar blijft herstarten.

• startkabel
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 07-04-2016
Ik heb dit zelf al opgelost via kabeltje naar computer en met Windows Device Recovery software (op laptop) de telefoon opnieuw geinstalleerd.

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16:31
Een BSOD betekent meestal inderdaad het OS opnieuw erop zetten met de Windows Device Recovery Tool. Ik denk niet dat er iets had kunnen worden gedaan om dat te voorkomen.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True