Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvs
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 23:51
Hoi allemaal, ik ben in het bezit van een tl-wr1043nd, een router die een aantal van jullie vast wel zullen kennen. Hierop draait momenteel OpenWrt (14.07). Nu wil ik mijn stanaard wifi-kaart(1x1) in de laptop vervangen, deze is vrij langzaam op het thuisnetwerk. Volgens de specificaties van de router weet ik dat deze ~450 mbps moet kunnen halen.

Welke kaart zouden jullie aanraden om in de buurt van deze snelheid te komen?
De router ondersteunt alleen (b/g/n, geen ac), is dit te halen met een 2x2 kaart? Of moet het er dan een zijn met nog meer kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Welke TL-WR1043ND heb je? Versie 1 of versie 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
kvs schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:31:
Hoi allemaal, ik ben in het bezit van een tl-wr1043nd, een router die een aantal van jullie vast wel zullen kennen. Hierop draait momenteel OpenWrt (14.07). Nu wil ik mijn stanaard wifi-kaart(1x1) in de laptop vervangen, deze is vrij langzaam op het thuisnetwerk. Volgens de specificaties van de router weet ik dat deze ~450 mbps moet kunnen halen.
Welke snelheden haal je nu met het oude kaartje?

450mbps is in de meest optimale situatie. Je mag blij zijn als je 100mbps haalt in praktijk. (Lees. Dit gebeurd bijna nooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvs
@CptChaos Dit is de v2 versie
@rens-br Huidig kaartje is een Intel Wireless-AC 3165, een goedkoop 1x1 kaartje wat standaard in mijn Dell XPS 7559 zat. Is helaas niet heel veel over te vinden op de Intel site. Dit is (bijna?) de goedkoopste wifi-kaart die AC ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvs
Oh, en huidige snelheid zit rond de 90mbps, dus je zat aardig in de buurt! Dit is echter op een afstand van <5m van de router, die niet in een meterkast o.i.d. staat. Zou ook in de praktijk dan wel iets harder dan 100mbps moeten kunnen toch? Grote datasets heen en weer sturen duurt erg lang op deze snelheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
kvs schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:47:
Oh, en huidige snelheid zit rond de 90mbps, dus je zat aardig in de buurt! Dit is echter op een afstand van <5m van de router, die niet in een meterkast o.i.d. staat. Zou ook in de praktijk dan wel iets harder dan 100mbps moeten kunnen toch? Grote datasets heen en weer sturen duurt erg lang op deze snelheid :P
Kan vast en zeker. Maar het hangt er ook heel erg vanaf hoe die 5m is, rechstreeks of door een muur of je op een vrij kanaal zit, gebruik maakt van 2,4Ghz of 5Ghz. Hoe druk het in de ether is. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe is het bereik? Over wat voor afstand maakt je laptop verbinding? Toen ik de router nog had (recentelijk vervangen voor een andere), had ik die snelheidsbooster uit staan, omdat het bij mij nadelig werkte. Hoe is de snelheid als je de laptop bedraad aansluit? Zit er bijvoorbeeld gewapend beton tussen?

Geen idee hoe snel jouw internet is, maar als dat sneller is als 160 megabit, raad ik je aan om de stock firmware terug op de router te installeren. OpenWRT heeft namelijk géén hardware NAT (en gaat er ook niet komen), waardoor de CPU ook het NAT-gedeelte doet en daardoor qua snelheid gigantisch ingeperkt wordt. Dit geldt echter alleen voor het internet deel uiteraard. :)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 22-03-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvs
@rens-br Je hebt gelijk, er zijn meer dingen van invloed, maar de isolatie in huis is vrij goed (ontvang nauwelijks andere netwerken). Ook is de verbinding bijna rechtstreeks, een wandje van een dun houten kastje zit ertussen. Ik weet dat het echter sneller kan omdat een oude laptop van me ~150mbps haalde.

@CptChaos Zit op ~5m afstand van de router gewoonlijk, op die afstand is de verbinding prima (4/5 of 5/5 streepjes). Dank voor de voor het verschil tussen de hardware/software NAT op de verschillende firmwares! Zodra ik in de buurt kom van de ~160mpbs ga ik dit zeker uitproberen. Voor nu zit ik nog op ~90mpbs, een oude laptop haalde sneller :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvs
Zou dit bijvoorbeeld kunnen?
pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Past die wel in de laptop? Over welke laptop gaat het?

Je kunt overigens ook je bericht bewerken, dan hoef je niet elke keer nutteloos je topic te kicken (wat sommigen als irritant ervaren) als je zelf al de laatste reageerder bent.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 22-03-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvs
Gaat over een Dell Inspiron 15 7000 Series 7559 laptop. Volgens mij een M2 aansluiting voor de WiFi/Bluetooth chip. Niet helemaal zeker daarover.

En ok, ben nog niet zo thuis op het forum zoals je misschien had gemerkt :P
Thx voor de hulp in ieder geval!
Pagina: 1