Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:14
Sinds een tijdje maak ik gebruik van twee e-mail adressen, een algemeen e-mail adres en een administratie e-mail adres. Nu is mijn tweede e-mail adres niet toegevoegd binnen Outlook zelf, maar via de server. Ik heb dus in mijn Outlook (2010), maar één Exchange account. Technisch gezien zijn het twee Exchange accounts. Maar ik heb de tweede dus niet hoeven toe te voegen.

Nu werk ik altijd met het lijstje voor opvolgen (met de "vlaggetjes") en de regel dat hij de e-mail verplaatst naar de map van de leverancier. Het probleem wat ik heb is dat het tweede postvak in Outlook "voor opvolgen" niet ondersteund.

Nu dacht ik dit op te lossen door een andere regel aan te maken voor mijn tweede postvak. Elke e-mail die binnenkomt van bijv. facturen@leverancier.nl, kopieer die naar de map leverancier, maar verplaats hem niet! Op die manier kan ik de postvak in doorlopen. Voorheen verplaatste ik hem namelijk en werkte ik hem af via voor opvolgen. Maar het flauwe is, de regel van het kopiëren werkt niet. Komt dat omdat het niet mijn primaire postvak is?

Nu vraag ik mij af. Hoe los ik dit op? Door twee keer een Exchange account in te stellen? Kan dat in Outlook 2010? Of moet ik overstappen op Outlook 2016 en kan wat ik wil hiermee wel?

Andere ideeën zijn ook welkom. Het gaat mij er om dat ik de controle er op kan houden dat ik de e-mails van leveranciers verwerk.

Alvast bedankt voor je input.

[ Voor 3% gewijzigd door Red-Front op 22-03-2016 09:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:52
Het makkelijkste is aan je IT te vragen of zij Auto Inherrit uit te schakelen op je tweede mailbox en handmatig de mailbox toevoegen (username, password, server settings).

Succes!
Timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 22:05
twieren schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:31:
Het makkelijkste is aan je IT te vragen of zij Auto Inherrit uit te schakelen op je tweede mailbox en handmatig de mailbox toevoegen (username, password, server settings).

Succes!
Timo
(Wat een kick)

Het uitzetten is niet nodig hoor om deze mailbox als primary te kunnen koppelen : simpelweg het aanmaken van een nieuw "lokaal" mailprofiel in het configuratiescherm en daar de gegevens van de betreffende mailbox invoeren is voldoende (mits jouw user account FullAccess permissies heeft op de betreffende mailbox).

Overigens is het makkelijker om de betreffende mailbox gewoon in OWA te openenen en daar de rule aan te maken. Als alternatief kan men nog vragen of de Exchange Admin de rule via Powershell instelt voor de betreffende mailbox.

In het kort ontstaat dit probleem omdat je simpelweg niet direct serverside rules in kunt stellen voor een mounted mailbox (je moet echt inloggen op de mailbox om dit te kunnen).