• sven240
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-12-2025
Het probleem:
Sinds 2 dagen de Samsung UE48J6200AW in bezit en ben erg tevreden met mijn aankoop totdat ik het kastje van KPN aansloot: Zwart beeld/geen signaal maar wel geluid :-(

Setup (in aansluitvolgorde weergegeven):
  • KPN interactieve tv box
  • HDMI kabel
  • Onkyo HT-S3505
  • HDMI kabel
  • Samsung UE48J6200AW
Opmerking:
Daarnaast draai ik dezelfde setup met mijn PS4 waarmee ik geen problemen ervaar.

Wat heb ik zelf al geprobeerd/uitgezocht:
  • Kpn -> HDMI -> tv [dit werkt wel!]
  • KPN box powercycle en factory reset (op advies van KPN)
  • Andere HDMI kabel
  • verschillende HDMI poorten op zowel de tv als de Onkyo
  • TV gecontroleerd op instellingen, evt updates en factory reset gedaan
Sidenote:
Op het moment dat ik de KPN box een powercycle geef toont hij tijdens het laden/zoeken naar zenders wel beeld. Op het moment dat hij klaar is gaat het beeld op zwart.
Heel af en toe komt er na de powercycle het bericht: "resolutie niet ondersteund" en springt weer op zwart.

Graag hoor ik van jullie wat ik nog kan doen of wat er mis kan zijn.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 16:13
Lijkt er op dat je KPN kastje een signaal met een resolutie uitstuurt wat niet wordt ondersteund door je Onkyo of TV (die laatste werkt wel?) Kun je ergens in het menu van je KPN box kijken op welke resolutie hij nu staat?

[ Voor 4% gewijzigd door NoepZor op 22-03-2016 09:17 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:23
Heeft die met ARC te maken?

• sven240
NoepZor schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:17:
Lijkt er op dat je KPN kastje een signaal met een resolutie uitstuurt wat niet wordt ondersteund door je Onkyo of TV (die laatste werkt wel?) Kun je ergens in het menu van je KPN box kijken op welke resolutie hij nu staat?
Dit zal ik vanavond eens onderzoeken, moet vast mogelijk zijn de output van de KPN box aan te passen.
In mijn huidige opstelling heb ik niet met ARC te maken.
Opzich is het wel een idee om met ARC te gaan werken, gezien de TV dan het 'werk' moet doen en simpelweg het geluid door kan sluizen naar mijn Onkyo.

• sven240
Setup volgens ARC ingesteld en werkt vlekkeloos! :)