Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het doel is simpelweg gamen op Full HD / Ultra settings, voornamelijke World of Warcraft, Cities Skylines en Rome Total War 2. Als het kan zou ik grafisch zwaardere spellen ook kunnen draaien op max. settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
max € 500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande is mijn huidige setup. Er zit uiteraard ook RAM bij (8gb) alleen kan ik even niet meer achterhalen wat precies. Het is in ieder geval compatible met het MoBo.
. Daarnaast zit er nog een andere fout in: De CPU koeler is net te groot voor de kast waardoor de koeler tegen de kast aan zit met als gevolg een irritant tril geluid.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het doel is in principe een upgrade van het bestaande systeem. Niks is heilig hoewel ik het systeem wel graag redelijk stil zou willen houden (hence de silencio case).
Sowieso:
Ik heb geen specifieke merkvoorkeuren. Amd, Intel, allemaal best. Tweedehands is ook prima. Heb wel gezien op V&A dat het verschil tussen nieuwprijs en tweedehandsprijs vaakt niet zo veel afwijkt. In dat geval ga ik liever voor nieuw gezien garantie etc. Ik heb ook even naar de best buy guide gekeken van deze maand met deze onderdelen:
Hier ben ik denk ik al een heel end mee gered, maar wellicht dat het nog efficiënter kan? Ik zou in principe ook voor een processor upgrade kunnen gaan binnen het AMD spectrum, maar als ik de benchmarks zie wordt AMD volledig uit het water geblazen door Intel CPU's op het moment. Met dit lijstje heb ik ook nog wat ruimte over voor een goede CPU koeler.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke harde eisen - Stil is wel fijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Advies over hoe zo efficient mogelijk (kosten / prestaties) dit systeem weer naar 2016 te krijgen.
Alvast bedankt!
Het doel is simpelweg gamen op Full HD / Ultra settings, voornamelijke World of Warcraft, Cities Skylines en Rome Total War 2. Als het kan zou ik grafisch zwaardere spellen ook kunnen draaien op max. settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
max € 500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande is mijn huidige setup. Er zit uiteraard ook RAM bij (8gb) alleen kan ik even niet meer achterhalen wat precies. Het is in ieder geval compatible met het MoBo.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX FX-4300 Boxed | € 68,99 | € 68,99 |
| 1 | ASRock 970 Extreme4 | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | Sapphire Radeon HD6870 Dual Fan | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 500GB | € 48,- | € 48,- |
| 1 | Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 530W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Force GT 60GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 322,84 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het doel is in principe een upgrade van het bestaande systeem. Niks is heilig hoewel ik het systeem wel graag redelijk stil zou willen houden (hence de silencio case).
Sowieso:
- Nieuwe GFX kaart
- Nieuwe cpu koeler
- Nieuwe CPU (merkte bij Rome Total War 2 release dat hij er moeite mee had. Nu is dat spel daarna behoorlijk geoptimaliseerd)
- Nieuwe voeding (afhankelijk van cpu/gpu)
Ik heb geen specifieke merkvoorkeuren. Amd, Intel, allemaal best. Tweedehands is ook prima. Heb wel gezien op V&A dat het verschil tussen nieuwprijs en tweedehandsprijs vaakt niet zo veel afwijkt. In dat geval ga ik liever voor nieuw gezien garantie etc. Ik heb ook even naar de best buy guide gekeken van deze maand met deze onderdelen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 183,- | € 183,- |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 57,- | € 57,- |
| 1 | Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate | € 199,95 | € 199,95 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 28,95 | € 28,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 468,90 | |
Hier ben ik denk ik al een heel end mee gered, maar wellicht dat het nog efficiënter kan? Ik zou in principe ook voor een processor upgrade kunnen gaan binnen het AMD spectrum, maar als ik de benchmarks zie wordt AMD volledig uit het water geblazen door Intel CPU's op het moment. Met dit lijstje heb ik ook nog wat ruimte over voor een goede CPU koeler.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke harde eisen - Stil is wel fijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Advies over hoe zo efficient mogelijk (kosten / prestaties) dit systeem weer naar 2016 te krijgen.
Alvast bedankt!