My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Desondanks zijn er op GoT/T.net wel een aantal zakelijke accounts aanwezig zoals "WebCare" van een bepaald bedrijf. Deze accounts veroorzaken over het algemeen geen botsing met de algemene voorwaarden noch pushen ze aktief hun eigen naam.6 Vraag & Aanbod
6.1 Het Lid mag geen gebruik maken van Vraag & Aanbod indien hij:
minderjarig is of anderszins naar Nederlands recht geen juridisch bindende overeenkomsten kan sluiten; producten aanbiedt in zijn hoedanigheid van handelaar, reseller of retailer van hardware en consumentenelektronica of anderszins handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.
Persoonlijk ben ik het wel eens met het statement in de topicstart; wil je je community "tevreden" houden, dan is inderdaad een zakelijke aanbieding geen hele fijne manier van advertentie-ruimte verkopen.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Daarnaast schermt 'ie met kortingen inclusief BTW om de korting hoger te laten zijn, terwijl het als puur zakelijke shop met ex BTW prijzen zou moeten adverteren.
Tweakers.net - bedankt voor de acties, maar met de actie van vandaag slaan jullie de plank toch echt mis.
[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 22-03-2016 10:11 ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Mijn probleem ligt bij de combinatie dat incl btw geadverteerd wordt, en daarbij alleen zakelijk. Daarbij zijn de prijzen flink overdreven, zoals ook al in de reacties onder de advertentie is vermeld.Janoz schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:20:
Waarom denken jullie, omdat jullie enkel consument zijn, dat iedereen dat dan ook zou zijn? Je hoeft niet een zakelijk account op tweakers te hebben om bijvoorbeeld ook je eigen onderneming te hebben, en zeker in de IT zullen er relatief veel mensen zijn die hun eigen onderneming hebben. Ik bijvoorbeeld wel.
Heb natuurlijk alle begrip dat er voor ook voor bedrijven geadverteerd wordt, maar doe dat dan ook zoals het hoort en excl btw, en niet incl. Wat mij betreft is dit gewoon misleiding.
Tweakers is inderdaad primair gericht op consumenten. Dat wil niet zeggen dat we uitsluitend door consumenten worden bezocht. Of dat onze bezoeker dat puur als consument doet. Er zijn genoeg tweakers die ZZP-er (m/v) zijn. Daarnaast zijn er meer users dan je denkt die Tweakers (mede) gebruiken voor zakelijke problemen en/of oplossingen. De Pricewatch wordt natuurlijk ook zakelijk gebruikt, want de baas wil ook graag die ene goeie deal.ATS schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 07:33:
De paas-aanbieding voor vandaag is nogal sneaky IMO. Het gaat om een "zakelijke" aanbieding. Tweakers is echter heel duidelijk primair op consumenten gericht. Bij "zakelijke" aanbiedingen geldt niet het consumentenrecht, en dus ook heel andere garantievoorwaarden. Ik vind het niet ok om op een consumer site als Tweakers als actie een zakelijke deal aan te prijzen zonder dat daar expliciet bij staat wat dat betekent voor jou als klant.
Daarom dachten we om het gewoon eens te proberen. Van alle paasactie aanbiedingen is er één zakelijk en de rest is particulier.
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Ok, kan. Ik ben ook ZZP-er. Maar ik denk dat het dan wel handig om er duidelijk, expliciet bij te zetten wat de gevolgen zijn van het feit dat dit een "zakelijke" aankoop is.zeef schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:08:
[...]
Tweakers is inderdaad primair gericht op consumenten. Dat wil niet zeggen dat we uitsluitend door consumenten worden bezocht. Of dat onze bezoeker dat puur als consument doet. Er zijn genoeg tweakers die ZZP-er (m/v) zijn. Daarnaast zijn er meer users dan je denkt die Tweakers (mede) gebruiken voor zakelijke problemen en/of oplossingen. De Pricewatch wordt natuurlijk ook zakelijk gebruikt, want de baas wil ook graag die ene goeie deal.
Daarom dachten we om het gewoon eens te proberen. Van alle paasactie aanbiedingen is er één zakelijk en de rest is particulier.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Er staat bij de voorwaarden toch "De aanbieding is alleen geldig voor zakelijke klanten"? Het lijkt me dat zakelijke klanten dan zelf moeten weten dat de B2B-wetten en -regel van toepassing zijn i.p.v. die betrekking hebben op B2C.ATS schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:18:
[...]
Ok, kan. Ik ben ook ZZP-er. Maar ik denk dat het dan wel handig om er duidelijk, expliciet bij te zetten wat de gevolgen zijn van het feit dat dit een "zakelijke" aankoop is.
Als consument moet je niet iets zakelijks bestellen.
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
We gaan het woord zakelijk nog duidelijker vermelden.ATS schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:18:
[...]
Ok, kan. Ik ben ook ZZP-er. Maar ik denk dat het dan wel handig om er duidelijk, expliciet bij te zetten wat de gevolgen zijn van het feit dat dit een "zakelijke" aankoop is.
Ja die logica kun je ook prima omdraaien: 'Waarom geen acties aanbieden aan een kleinere groep in je community? Die horen er toch ook bij?'LOTG schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:52:
Maar waarom "acties" aanbieden die het overgrote deel van je doelgroep buiten sluit?
Dus waarom niet? Het is imho niet zo dat het in plaats van 'normale' acties is, maar gewoon een actie extra erbij is.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Maar mensen die zakelijk goederen kunnen aanschaffen kunnen dit ook particulier, maar niet omgekeerd..MB113 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:58:
[...]
Ja die logica kun je ook prima omdraaien: 'Waarom geen acties aanbieden aan een kleinere groep in je community? Die horen er toch ook bij?'
Dus waarom niet? Het is imho niet zo dat het in plaats van 'normale' acties is, maar gewoon een actie extra erbij is.
Morgen 20% korting op een kvk nummer?zeef schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:54:
Guys, zoals ik al heb gezegd proberen we het gewoon een keer. In bijna 18 jaar mag je best af en toe iets nieuws proberen. Dus hold your horses en wacht de aanbieding van morgen gewoon af.
Maar zonder alle gekheid, wellicht is in het vervolg een zakelijke + een consumenten actie ook een leuke optie. Dan is er voor ieder wat wils, het hoeft niet dezelfde actie te zijn maar zowel de consument als de zakelijke koper wat leuks bieden zal niemand moeite mee hebben.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Goed idee, al hebben de zo nu en dan *kuch* 'uitgesproken' reacties over de zakelijke actie onder de .plan wel al enkele potentiële klanten doen afhaken.True schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:06:
[...]
Morgen 20% korting op een kvk nummer?![]()
Maar zonder alle gekheid, wellicht is in het vervolg een zakelijke + een consumenten actie ook een leuke optie. Dan is er voor ieder wat wils, het hoeft niet dezelfde actie te zijn maar zowel de consument als de zakelijke koper wat leuks bieden zal niemand moeite mee hebben.
Ik vind het heel goed dat er met zulke acties geëxperimenteerd wordt. En het zijn échte aanbiedingen. Alleen het heeft ook zijn keerzijde: als de actie misschien niet zo goed is of er een addertje onder het gras zit schaadt dit de betrouwbaarheid/autoriteit van tweakers.net.zeef schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:26:
[...]
Goed idee, al hebben de zo nu en dan *kuch* 'uitgesproken' reacties over de zakelijke actie onder de .plan wel al enkele potentiële klanten doen afhaken.
En in tegenstelling tot de kijkers van een TV zender die een product "tegen de crisis"
Disclosure:
Ik zou het zelf fijn vinden als het explicieter wordt aangegeven als content een advertorial is of als er belangenconflicten zijn. "Disclosure: ..." statements, samen met een link naar de bron zorgen er voor dat ik de berichtgeving beter op zijn op waarde kan schatten.
Een advertorial is leuk. En experimenteren met business modellen moet.
Maar als ik als product*, samen met andere leads stop met het lezen van artikelen of niet meer terugkom omdat het vertrouwen weg is doet geeft dat meer schade.
*: Oprecht dat je de termen die horen bij de business gebruikt in jouw forum post.
"Van 21 tot 27 maart bieden wij je iedere dag een unieke kortingsactie aan zodat je meer geld overhoudt om echte eitjes te kopen."
Maar vandaag gisteren werd me geen kortingsactie geboden.
Aanbieden aan zakelijke accounts is natuurlijk gewoon goed. Wel zou ik het erg waarderen als de aanbiedingen dan gescheiden worden gehouden. Nu wordt er een actie gestart voor consumenten en daar wordt opeens een zakelijk iets in gestopt dit geeft een klein beetje het idee dat er geen goede actie gevonden kon worden voor vandaag en eerlijk gezegt heb ik genoeg vertrouwen in Tweakers om te durven stellen dat er makkelijk een actie gevonden moet kunnen worden.
http://tweakers.net/advertorials/eieren-voor-je-geld-03/ ?Gadgeteer schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:25:
Maar vandaag wordt me geen kortingsactie geboden.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Waarbij een andere winkelier weer onder de aanbiedigsprijs is gedoken. Dat is iets waar we geen enkele controle over hebben.
Jou niet, anderen wel. Zie het als de folder met aanbiedingen van de supermarkt. 75% interesseert je niet, 10% een beetje, 10% is ok en voor 5% overweeg je om je mancave te verlaten en naar de lokale grootgrutter te gaan. Zo ook deze (en alle andere) actie(s). Niet alles is even interessant. Om het dan maar meteen af te schrijven als: "niets voor mij, dus niets voor iedereen", dat is ronduit kortzichtig. Tweakers is een community met bezoekers van alle rangen en standen. Dus ook zakelijk.Gadgeteer schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:25:
Uit de introductietekst bij de aanbiedingen:
"Van 21 tot 27 maart bieden wij je iedere dag een unieke kortingsactie aan zodat je meer geld overhoudt om echte eitjes te kopen."
Maar vandaag wordt me geen kortingsactie geboden.
Het idee om twee aanbiedingen te laten lopen is meer geopperd en dat nemen we absoluut mee in de evaluatie. Het kan, we hebben bij kerst bijvoorbeeld aparte acties gehouden voorAanbieden aan zakelijke accounts is natuurlijk gewoon goed. Wel zou ik het erg waarderen als de aanbiedingen dan gescheiden worden gehouden. Nu wordt er een actie gestart voor consumenten en daar wordt opeens een zakelijk iets in gestopt dit geeft een klein beetje het idee dat er geen goede actie gevonden kon worden voor vandaag en eerlijk gezegt heb ik genoeg vertrouwen in Tweakers om te durven stellen dat er makkelijk een actie gevonden moet kunnen worden.
Natuurlijk doen we ons best om goede acties te realiseren met onze partners. Dat is nog niet zo eenvoudig, want jullie zijn een kritisch
Daarbij zien we dat winkeliers snel hun prijzen aanpassen op acties van de concurrent. Dus het voordeel wordt snel gematcht of men duikt er net even onder. Een marktbeweging waar we totaal geen invloed op hebben.
Het blijft voor ons een uitdaging om het iedere keer weer rond te krijgen, maar we gaan ervoor.
Laat ik dan hier van jullie vragen om in het vervolg iets minder negatief te doen als de aanbieding je niet bevalt. Je hoeft echt niet
[ Voor 19% gewijzigd door CyberMania op 23-03-2016 14:29 ]
Daarnaast was de Logitech aanbieding helemaal niet slecht. Hij zat al 15 euro onder de concurrentie.
Dat is op een verkoopprijs van 60 euro toch een aardige korting.
Dat toevallig dezelfde dag Amazon.de een dagaanbieding heeft voor 34.99, waardoor het net iets goedkoper is, kan je ook niet voorspellen. En over het algemeen zijn de prijzen in Duitsland al iets lager (o.a.lagere BTW).
Normale prijs van die Logitch is bij Amazon.de 49.99, dus daarmee vergelijken is 39.99 alsnog een goede aanbieding.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Zoals gezegd, wij hebben geen invloed op andere verkopers of acties. Het is altijd mogelijk dat het ergens ander net weer iets goedkoper is.CyberMania schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:21:
Die Logitech muis aanbieding was ook al slecht. Bij Amazon.de kon je die dezelfde avond bestellen voor 5 euro minder EN gratis verzending dan de Tweakers paasactie! En nu deze zakelijke aanbieding, gaat lekker zo! Ik waarder dat jullie mooie acties willen verzorgen voor ons,maar dan moeten ze ook wel echt mooi zijn.