Laptop blijft hangen op 8% bij deze pc opnieuw instellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 751191

Topicstarter
Mijn vraag
De laptop van mijn zoon wil sinds vanavond niet meer opstarten. (Acer Aspire V15 Nitro met windows 10). Bij het openen van Word liep de laptop vast. we hebben hem uitgezet en nu wil hij niet meer opstarten.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik heb systeemherstel geprobeerd, maar dan krijg ik een foutcode . Precies weet uk hem niet meer meer hij eindigde op 91. Nu probeer ik 'deze pc opnieuw instellen' met behoud van eigen documenten (hij is 'vergeten' om zijn schoolbestanden op een usb stick te zetten) maar bij de 11% krijg ik de melding: er is een probleem met het opnieuw instellen van deze pc. Er is niets gewijzigd.

Wat nu? Ala ik alles opnieuw installeer is hij alles van school kwijt :-(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-06 23:33
Als de data die er op staat belangrijk is, haal dan de harddisk eruit en hang hem in of aan een andere computer, om te proberen op die manier nog wat te kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
zetje01 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:51:
Als de data die er op staat belangrijk is, haal dan de harddisk eruit en hang hem in of aan een andere computer, om te proberen op die manier nog wat te kopiëren.
Dit of gebruik een live CD om de data te kopiëren. Leer je zoon dan ook meteen het belang van back-ups maken.

Download bij Microsoft de Media Creation Tool en maak dan een USB stick met daarop de juiste versie (Home of Pro) en architectuur (32-bits of -64-bits). Met deze stick kan je de laptop opstarten en vanuit het herstel menu kan je Windows ook opnieuw instellen. Je gebruikt dan de schone image die op de stick staat.