Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Archer C7 trage verbinding NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 18:59
Ik heb vandaag de Archer C7 in gebruik genomen , alles in gesteld met ziggo haal ik de volledige 120 Mbit alleen naar de NAS (NSA325 v2) kom ik niet verder dan max, 2 MB

Ik kopieer een bestand van een paar gig van de laptop draadloos naar de NAS die bedraad via een gigabit switch is aangesloten op de C7.

Toen de ziggo router nog in gebruik was , haalde ik tussen de 15 en 20 MB maar nu dus maar een fractie daarvan.

In de laptop zit een Intel ac7260 netwerk kaart. Upnp staat uit en WMM staat aan op zo wel de router als de netwerk kaart,

Waar gaat het nu mis?

Alle reacties

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je zit wel via 5ghz verbonden en niet per ongelijk op 2.4ghz?
als je je laptop ook even via een draadje aansluit op je C7, is het dan wel goed?

404 Signature not found

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik denk ook dat de wireless verbinding niet al te snel is. Sluit daarom even ook je laptop bedraad aan, zodat je in elk geval kan testen of het de draadloze verbinding is.

• Dancis
Ik zit inderdaad wel op 5 ghz. Ik zal morgen even bedraad testen nu mijn bedje opzoeken :9

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-11 10:54
Als je bedraad test en het probleem houd nog steeds aan dan ligt het ergens aan de bekabeling, slechte kabels en of connectors.

• Dancis
ik heb het bekabeld getest , maar precies dezelfde snelheid.

Maar als ik een bestand van de NAS kopieer dan gaat het wel met 20 MB 8)7

is mijn NAS op de een of andere manier de vertragende factor?

[ Voor 19% gewijzigd door Dancis op 22-03-2016 13:08 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
even voor de helderheid:
File vanaf je NAS => Laptop gaat wel met 20MB/s? bedraad / draadloos?
File vanaf je Laptop => NAS gaat slechts met 2MB/s? bedraad / draadloos?

404 Signature not found

• Dancis
SMSfreakie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:21:
even voor de helderheid:
File vanaf je NAS => Laptop gaat wel met 20MB/s? bedraad / draadloos?
File vanaf je Laptop => NAS gaat slechts met 2MB/s? bedraad / draadloos?
Heb de router terug gezet naar de factory settings , nu werkt ie bedraad wel aan de max. van de Nic dus 10 MB ( van en naar de NAS)

Alleen nog steeds hetzelfde met wifi.

Van laptop naar Nas is 2 MB en andersom van NAS naar laptop gaat met 25+ MB , beide op wifi 5Ghz.

Edit: is het eigenlijk mogelijk om boven die 25 MB uit te komen met de combinatie ac7260/archer c7?

[ Voor 10% gewijzigd door Dancis op 22-03-2016 15:15 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
hier haal ik wel met andere hardware wel een betere snelheid bij data van de NAS => Laptop

anders om is beduidend langzamer.

404 Signature not found

• Dancis
Ik heb dus een gare switch. Kabel rechtstreeks van router naar NAS is 30 MB met switch dus 2 MB.

Alleen nu nog kijken of de snelheid nog omhoog kan!!

• SMSfreakie
  • Niet online
Dancis schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:32:
Ik heb dus een gare switch. Kabel rechtstreeks van router naar NAS is 30 MB met switch dus 2 MB.

Alleen nu nog kijken of de snelheid nog omhoog kan!!
of een gare kabel ;)

404 Signature not found

• Dancis
Ik denk toch echt een gare switch.

Verschillende kabels rechtstreeks op de NAS is 30 MB -> switch er tussen 2 MB max. ook met verschillende kabels getest en ook verschillende poorten.

Wordt denk ik in ieder geval een nieuwe switch.

Maar goed , nu dus de snelheid nog die omhoog kan/moet....

• SMSfreakie
  • Niet online
Dancis schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:48:
[...]

Ik denk toch echt een gare switch.

Verschillende kabels rechtstreeks op de NAS is 30 MB -> switch er tussen 2 MB max. ook met verschillende kabels getest en ook verschillende poorten.

Wordt denk ik in ieder geval een nieuwe switch.

Maar goed , nu dus de snelheid nog die omhoog kan/moet....
sowieso zou je nas ook de "beperkende" factor kunnen zijn met als limiet rond de 30MB..
maar een gare switch zou prima kunnen verder natuurlijk :p

404 Signature not found

• Dancis
Denk dat de wifi nu de beperkende factor is.

Want die 30 MB haal ik met de NAS rechtstreeks aan de router en dan een film kopieren via wifi vanaf de laptop.

Maar ja , waarom haal ik deze lage snelheden ? kom ik gewoon niet hoger met de huidige setup?

• SMSfreakie
  • Niet online
Dancis schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:57:
Denk dat de wifi nu de beperkende factor is.

Want die 30 MB haal ik met de NAS rechtstreeks aan de router en dan een film kopieren via wifi vanaf de laptop.

Maar ja , waarom haal ik deze lage snelheden ? kom ik gewoon niet hoger met de huidige setup?
en als je wifi buiten beschouwing laat? :-)

hier heb ik een netgear R7000 staan (1300 mbits / 600mbits 5ghz-AC / 2.4ghz-N ) en een Broadcom BCM4360 802.11ac adapter ( 1300mbits 5ghz-AC ) en haal tegen de 40MB/sec op een "relatief" zwakke link speed van 351mbits.. ding staat wat ongelukkig

404 Signature not found

• Dancis
Ik ben bang dat het gewoon aan de intel ac7260 ligt, lees wel over meer problemen met dit kaartje.

Binnenkort gaat deze laptop eruit en dan maar eens kijken of het dan beter gaat , zal het voorlopig met deze moeten doen en dan bij de nieuwe maar eens kijken voor een standaard ac kaartje en 1Gb bedraad

Zwengelt de verbindings snelheid bij jou ook zo in het netwerk centrum van windows?

[ Voor 12% gewijzigd door Dancis op 22-03-2016 17:20 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
Dancis schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:14:
Ik ben bang dat het gewoon aan de intel ac7260 ligt, lees wel over meer problemen met dit kaartje.

Binnenkort gaat deze laptop eruit en dan maar eens kijken of het dan beter gaat , zal het voorlopig met deze moeten doen en dan bij de nieuwe maar eens kijken voor een standaard ac kaartje en 1Gb bedraad

Zwengelt de verbindings snelheid bij jou ook zo in het netwerk centrum van windows?
die wisselt hier wel wat maar niet overdreven ofzo..

intel 7260 AC komt toch nooit hoger dan een bruto link van 867mbit ofzo :-)

404 Signature not found

• Dancis
Ja klopt hier zwengelt ie tussen de 500 en max. 866 Mb

Dus bij de nieuwe laptop maar een kijken naar een standaard ac of een broadcom , ben niet zo kapot van de ac7260 :+

Edit: De max. snelheid van de ac7260 is 867Mb/s maar dit is natuurlijk in een optimale lab opstelling maar wat moet er nog netto over kunnen blijven 2 meter naast de router?

[ Voor 34% gewijzigd door Dancis op 22-03-2016 19:59 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
kweenie hoe ze dat testen, en je kan natuurlijk altijd nog je wifi adapter vervangen ;)

404 Signature not found

• Dancis
SMSfreakie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:10:
kweenie hoe ze dat testen, en je kan natuurlijk altijd nog je wifi adapter vervangen ;)
Ik denk dat het daar wel op uit zal draaien O-)
Pagina: 1