Toon posts:

GFPRO overclock vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie sig voor detail, mijn Gforce wil zich niet laten overclocken, terwijl de kaart die ik heb gegarandeert 220/450 haalt.

wanneer ik hem overlock krijg ik vaak witte flitsjes over het scherm tot uiteindelijk na een bepaalde tijd mijn hele beeld gevuld is met vage blokjes ingedeeld in rijen in paars-groen ofzo.... :(

Kan dit liggen aan het feit dat FAstwrites aanstaan of Sidebanding? OF mag dit geen hol uitmaken...??? D8 zelf dat Fastwrite zowiezo niet de schuldige kan zijn....

Want anders heb ik gewoon een brakke kaart

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:43

Exirion

Gadgetfetisjist

Een beetje tegenstrijdig: overclocken en gegarandeerd :? Bij overclocken zijn er nooit garanties, dus ik snap niet wat je ermee bedoelt. En verder kan het wel helpen als je andere tweaks uitschakelt zodat ie misschien iets verder wil overclocken. Let ook op de temperatuur van de core en de temp in je kast (voor het geheugen).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

KOD,als je een Golden Sample hebt,moet ie de 460 wel halen ja.
De kaart ondersteunt wel FW,maar geen Sidebanding dacht ik.
Als ie helemaal niet hoger wil,gewoon terugsturen.Gainward garandeert iid 460.

Verwijderd

Topicstarter
ja precies daarom, maar hoe veel maakt sidebanding in prestatie winst nou eigenlijk uit??? wat ik merk er geloof ik geen drol van :)

maar hij heeft 5ns DDR vandaar dat ze een hogere speed garanderen, alleen omdat allen reference kaarten op 200/400 lopen doe deze dat standaard ook. En Temp kan ik niet checken... zit geen sensor op de kaart dus dat houdt helaas op

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
probeer eens te oc'en met nvmax inplaats van dat oc'progje van cardex, ik haal de 495mem met gemak :)

Verwijderd

Topicstarter
Doe ik ook heb NVmax en GTU hier staan

Verwijderd

Topicstarter
Tsjonge jonge..... wat bleek waarom wilde mijn kaartje niet overclocken....

Ik haalde mijn videokaart weer uit mn kast, haalde de koeler eraf, zat een thermal pad op het koellichaam, nix mis mee zou je zeggen... |:( tot bleek dat zo een domme Chinees de afdeklaag op de Thermal Pad had laten zitten :( LAME HOND ZEG... ik haalde die eraf, aan de binnenkant is die vet bedekt met katoen ofzoiets JESUS als er iets isoleert is het dat wel :))

Ook maar wat Artic Silver II er tussen gedaan kon hem gewoon op 240/472 3dmark 2000 en 2001 laten doen zonder 1 probleem
Pagina: 1