Vraag

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Onze TL lampen gaan constant stuk. Onderaan deze post een foto van het soort lamp dat er twee keer in zit, zij het de 55w variant daarvan. In een jaar tijd heb ik al drie keer beide lampen kunnen vervangen. De verkoper zegt dat het kan komen door bijvoorbeeld trillingen, maar daar weet merk ik niks van.

Hoe dan ook, ik ben het beu en wil de bak ombouwen naar LED. Het zou in theorie niet erg moeilijk moeten zijn en ik heb het maar even zo uitgetekend:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NTI77v5.png

In theorie niet heel moeilijk denk ik, maar ik vroeg me vooral af hoe sterk de LED strip moet zijn. Heeft iemand ervaring met strips (of mogelijke alternatieven) en de mogelijkheden in een geval als deze?

Voor de duidelijkheid nog even het soort huidig TL lamp:

Afbeeldingslocatie: https://www.dezelamp.nl/media/catalog/product/cache/6/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/g/2g7_daglicht_pl_lamp_ge_865.jpg

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Alle reacties

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Ik had ook een armatuur waarin na enkele probleemloze jaren steeds de buizen stuk gingen. Tot de conclusie gekomen dat er iets met het armatuur was en een nieuwe gekocht, nu blijven de lampen weer heel. Dus, als je er nu LED buizen in doet gaan die misschien ook kapot.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:09

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zijn die TL trafo's misschien stuk? Ik kan mij voorstellen dat die na een aantal jaren ook de geest kunnen geven. Hangt ook van de kwaliteit af natuurlijk.

Ik denk dat zo'n led strip niet echt mooi wordt. Of zit het geheel achter troebel glas?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Das stug. Das een PLS-E lamp, die verbruiken niks en gaan jaren mee. Ik heb dat spul in mijn buitenlamp zitten, doet het als het donker is. Eind vorig jaar de eerste na 4 jaar moeten vervangen. Volgens mij zit de starter in de lamp zelf.
Maar ik zie dat er inmiddels ook PLS led in de handel is. Die steek je er zo in. Wel ff zorgen dat je de goede aansluiting hebt :)
Zie bijvoorbeeld hier: http://www.lesholland.nl/led-lampen/led-pls-e-4-pins-lampen/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hier ook veel gedoe gehad met een Steinel buitenlamp met zo'n tl-buisje. Er bleek een slecht contact in de houder te zitten.

Schets is uiteraard mogelijk. Misschien past er zelfs een e27 ledlamp in.
Probeer er achter te komen hoeveel lumen je wilt en zoek daar een lichtbron bij.