Toon posts:

Win7 32/64 bit met Asus Z170pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik een nieuwe PC aan het bouwen met boven genoemd mobo echter las ik tot mijn verbazing dat ik dan maar 3Gb geheugen mag gebruiken voor Win7 32bit.
Is iemand tegen hetzelfde probleem aan gelopen?

Als ik geen andere keus heb en win7 64bit moet aanschaffen welke versie kan ik dan het beste aanschaffen want mocht ik opnieuw moeten installeren na verloop van tijd wil ik niet tegen allerlei problemen aanlopen zoals niet kunnen registreren etc.

Kan ik dan wel een oudere versie van Farcry spelen want daar ben ik echt helemaal fan van.
Graag een goed advies en dank voor de hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:54

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat is inherent aan 32-bits Windows versies. Je kan twee dingen doen:

- Download een OEM Win7 64 bits DVD en gebruik je 32 bits key. Dat werkt gewoon.
- Download een Windows 10 64bits bootable ISO en gebruik je 32 bits Windows 7 key. Ook dat werkt gewoon en je bent gelijk weer up to date ;)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:54:
Momenteel ben ik een nieuwe PC aan het bouwen met boven genoemd mobo echter las ik tot mijn verbazing dat ik dan maar 3Gb geheugen mag gebruiken voor Win7 32bit.
Nee, je mag veel meer gebruiken. Al stop je er 32 GB geheugen in, boeit niet. Echter KAN je maar 3,5 GB aan geheugen gebruiken. Zoals strandbal al zegt, dat is inherent aan 32 bit. Waarom denk je dat je geen bestanden groter dan 4 GB op een FAT32 schijf kan plaatsen? Je zit tegen het max te adresseren ruimte aan. Een 32 bit getal gaat gewoon niet verder.
Genoeg, als je had gezocht met de juist termen krijg je al miljoenen aan hits op Google. ;)
Als ik geen andere keus heb en win7 64bit moet aanschaffen welke versie kan ik dan het beste aanschaffen want mocht ik opnieuw moeten installeren na verloop van tijd wil ik niet tegen allerlei problemen aanlopen zoals niet kunnen registreren etc.

Kan ik dan wel een oudere versie van Farcry spelen want daar ben ik echt helemaal fan van.
Zie de rest van de post van strandbal voor dat antwoord.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:54:
Dat hoort bij 32-bits.

Versie maakt niet uit. Voor thuisgebruik is de Home Edition vrijwel altijd toereikend. Ik zou ook meteen Windows 10 nemen, ben je helemaal bij.

Je kan prima 32-bits applicaties draaien op 64-bits Windows. Dat gaat al heel lang goed en Windows heeft een emulatielaag voor het 32-bits deel. Meeste applicaties zijn nog ouderwets 32-bits, alhoewel voor spelletjes het nu ook eindelijk op begint te komen dat ze native 64-bits zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel hartelijk dank voor de informatie nu kan ik verder en ik zie wel of ik Win7 64 zal aanschaffen.
Ga eerst even op linux mint 64bit draaien totdat de pc goed is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:05
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:49:
Heel hartelijk dank voor de informatie nu kan ik verder en ik zie wel of ik Win7 64 zal aanschaffen.
Ga eerst even op linux mint 64bit draaien totdat de pc goed is ingesteld.
Zoals eerder al aangegeven hoef je, als je een 32 bits key hebt, geen 64 bits aan te schaffen.
Je kan gewoon 64 bits installeren met je 32 bits key.
Tevens zou je eventueel een 64 bits Windows 10 ISO kunnen downloaden en deze installeren met je 32 bits key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteravond al geprobeerd een iso te downloaden maar de werd sleutel werd niet herkent.Komt misschien door de Engels talige ultimate versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Komt idd door je Ali Illegalie onbekende ISO die vast stond aangetekend als 'all in one, updates, drivers, whatever'. Neem gewoon wat hier al eerder is gemeld Windows 10. Die kan je met je W7 key ook gewoon installeren. De kans is tevens groot dat je W10 wel MOET installeren omdat je hardware niet meer ondersteund wordt door W7. Je kan tegen aardig wat hordes aanlopen bij de installatie (denk aan alleen maar USB3 poorten).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:08:
Komt misschien door de Engels talige ultimate versie.
Nee, dat kan niet. Enkel als je de verkeerde editie hebt genomen. Windows 7 Ultimate Edition moet geüpgraded worden naar Windows 10 Pro. Dan zou je key moeten werken.

Download de ISO bij Microsoft, dan heb je een schone image zonder ongewenste extraatjes.
Pagina: 1