Had eigenlijk nog een vraag over hetzelfde project, als het in een nieuw topic moet hoor ik het graag.
De database staat al en is volledig geïmplementeerd, echter zit ik nog met een probleem te dubben namelijk.
De bedoeling is het volgende, de database staat op de server en de gegevens uit de DB moeten via sockets doorgestuurd worden naar de clients, de socket implementatie kom ik wel uit, zit echter nog te twijfelen hoe ik de classes over moet sturen. Neem de volgende Class:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| public class Order implements IOrder{ private int orderID; private int producerID; private LinkedList products; public Order(int orderID, int producerID) throws SQLException { this.orderID = orderID; this.producerID = producerID; } public Order(LinkedList products) { //insert into the database } @Override public int getOrderID() { return this.orderID; } @Override public LinkedList getProducts() throws SQLException { //return data van de socket of uit de database... throw new UnsupportedOperationException("Not supported yet."); //To change body of generated methods, choose Tools | Templates. } |
ik wil deze class dus over de socket sturen, echter wil ik op de server deze implementatie hebben op regel 21
Java:
1
2
3
4
5
| @Override public LinkedList getProducts() throws SQLException { //return data uit de database throw new UnsupportedOperationException("Not supported yet."); //To change body of generated methods, choose Tools | Templates. } |
en in de clients
Java:
1
2
3
4
5
| @Override public LinkedList getProducts() throws SQLException { //return data van de socket throw new UnsupportedOperationException("Not supported yet."); //To change body of generated methods, choose Tools | Templates. } |
ik dacht dit wel met een Interface op te lossen en dan met pseudo code het volgende te doen, maar uiteraard werkt dit niet.
code:
1
| Client.Order = new Server.Order(); |
Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?
Edit:
ik zou in mn constructor alle products al op kunnen halen uiteraard en bij getProducts this.Products kunnen returnen, maar dit wil ik dus vermijden aangezien ik dan in een keer voor alle orders alle producten op moet halen.
[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 21-03-2016 19:23 ]