HTML5 file transfer tussen sites, opties?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
Mijn vraag
  • Wij bieden users de mogelijkheid om files te uploaden
  • De users werken ook in webgebaseerd systeem X (in de praktijk zijn het meerdere systemen, die wij niet allemaal kennen), waar deze files ook in moeten komen. Systeem X biedt doorgaans een standaard HTML file input met evt. een drag-drop box eromheen om files te uploaden.
  • Onze puzzel: hoe deze file transfer zo gemakkelijk mogelijk te maken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
HTML5 compatible browsers (IE11+, Chrome, FF, Safari)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Wat niet werkt:
  • De upgeloade file aanbieden als link, zodat studenten de link kunnen drag/droppen van ons systeem naar het doelsysteem.
  • De upgeloade file aanbieden als base64-encoded string, zodat studenten deze string kunnen drag/droppen.
Wat wel werkt (maar onhandig is)::
  • Zodra user in ons systeem op link naar file klikt, deze kopiëren naar clipboard, vervolgens gebruiker instrueren om op 'bladeren' te klikken in doelsysteem, en de URL te pasten in de dialog
Weten jullie betere oplossingen? De mooiste oplossing zou natuurlijk via een backend-API zijn, maar zoals ik reeds schreef, is systeem X in feite een hele verzameling van systemen (ieder klant heeft een ander systeem) met een andere of zelfs ontbrekende API.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Rekcor schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:45:
Weten jullie betere oplossingen? De mooiste oplossing zou natuurlijk via een backend-API zijn, maar zoals ik reeds schreef, is systeem X in feite een hele verzameling van systemen (ieder klant heeft een ander systeem) met een andere of zelfs ontbrekende API.
Je kunt altijd proberen het formaat van de upload v/h file in zo'n 'systeem X' te reverse-engineeren en dan zelf een bericht in datzelfde formaat insturen vanaf de server waar jullie applicatie op draait. Het zal waarschijnlijk gewoon een HTTP POST zijn v/h type application/x-www-form-urlencoded of het type multipart/form-data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
R4gnax schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:54:
[...]

Je kunt altijd proberen het formaat van de upload v/h file in zo'n 'systeem X' te reverse-engineeren en dan zelf een bericht in datzelfde formaat insturen vanaf de server waar jullie applicatie op draait. Het zal waarschijnlijk gewoon een HTTP POST zijn v/h type application/x-www-form-urlencoded of het type multipart/form-data.
Ok, maar ik mag hopen dat 'systeem X' e.e.a. beveiligd heeft, en niet iedere jandoedel files kan gaan zitten posten. Bedankt voor je idee, het is de moeite waard om te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:52

L01

Klopt vaak wordt een POST beveiligd met een cross site request forgery token. Wellicht moet je dat token eerst uitlezen en meesturen in de POST.

[ Voor 6% gewijzigd door L01 op 23-03-2016 08:59 ]

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.