Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespisti
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-10-2024
Gisteren een lumia 535 geüpdatet naar Windows 10 Phone ; gelijk een virus erop! ; het search item!
Uitkijken dus!

Beste antwoord (via PaT op 22-03-2016 20:35)

• NdotGdot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 13:58
Ik denk dat bedoeld wordt dat als de zoekmachine op Google ingesteld staat en je op de zoekknop drukt, er een pagina geopend wordt in Edge, waarin op Google gezocht wordt naar {searchTerms}, wat toevallig ook de naam van een virus is.

Er is dus geen virus, alleen een onhandig aangepaste feature die nu (nog) niet helemaal af is. Dit kun je omzeilen door de zoekknop niet te gebruiken of door de zoekmachine weer in te stellen op Bing in de instellingen van Edge.

[ Voor 34% gewijzigd door NdotGdot op 21-03-2016 21:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eh ok, heb je iets meer info?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 15:05
Gevalletje van "de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04:53
Yep...een virus in een sandboxed omgeving.
Is net een tijger in een kooitje....lief en ongevaarlijk.
En net als op die tijger zuinig op zijn, er zijn er niet veel van ;-)

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Amadeus1966 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:43:
Yep...een virus in een sandboxed omgeving.
Is net een tijger in een kooitje....lief en ongevaarlijk.
En net als op die tijger zuinig op zijn, er zijn er niet veel van ;-)
Wat houd dit precies in ik snap niet precies waarom er een virus in de update zit. (ook al is dit in sandbox)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• NdotGdot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 13:58
Ik denk dat bedoeld wordt dat als de zoekmachine op Google ingesteld staat en je op de zoekknop drukt, er een pagina geopend wordt in Edge, waarin op Google gezocht wordt naar {searchTerms}, wat toevallig ook de naam van een virus is.

Er is dus geen virus, alleen een onhandig aangepaste feature die nu (nog) niet helemaal af is. Dit kun je omzeilen door de zoekknop niet te gebruiken of door de zoekmachine weer in te stellen op Bing in de instellingen van Edge.

[ Voor 34% gewijzigd door NdotGdot op 21-03-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04:53
De werking van een virus als zodanig kan nimmer werken in een sandboxed omgeving.
Daarnaast moet een dergelijke virus ook nog eens geschreven zijn in een dusdanige code dat je telefoon deze kan begrijpen en kan uitvoeren....

irritante popups die je op een één of andere manier niet kan wegvegen wordt helaas ook nog steeds vaak ( onterecht ) aangezien voor een virus of mallware.
Zeker als het een popup betreft die loopt te jammeren dat je telefoon besmet is en waarbij je een gratis scan kan doen.
9 van de 10 wordt je dan naar een andere duistere website geleid of naar een evenzo duistere app vanuit....de google playstore.

Irritant? Ja
Virus? Nee
Te verhelpen? Ja gewoon wegswipen en opnieuw beginnen.
Speurders.nl geeft af en toe ook zo'n popup.
Dat zijn gewoon die kleine rotdingen die schijnbaar bij de allerdaagse computer ervaring hoort.
Ongeacht als dit nu een iOS, Android of windows platform gebeurt, je zal het steeds meer en meer aan gaan treffen.
Want reclame ( en dat is het veelal ) is gewoon een dik belegde boterham.

Als het inderdaad een rampzalige virus betrof ( wat ik ten zeerste betwijfel ) dan was dit al lang en breed uitgemeten in alle denkbare media.
Want niets is mooier dan een concurrerende mobiele platform onderuit te halen.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespisti
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-10-2024
Ok ; raar dat ik Bing ook niet meer kan instellen ; maar bedankt voor jullie replying...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:36
vespisti schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:56:
Ok ; raar dat ik Bing ook niet meer kan instellen ; maar bedankt voor jullie replying...
Door te surfen naar bing.nl kun je deze weer instellen in de lijst van zoekmachines in de instellingen van Microsoft Edge.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hoi en welkom op GoT. Ik heb de titel van je topic aangepast zodat anderen het ook begrijpen. Daarnaast verwachten we iets meer van een topicstart op GoT. Ik laat het nu zo omdat door de reacties e.e.a. duidelijk is geworden. Graag de volgende keer iets duidelijker omschrijven wat je wil melden

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1