Ik ben bijna klaar met een bachelor psychologie. Nu begrijp ik met mijn ietwat oudere en wijzere hoofd dat de baankans dramatisch is. Mijn idee is om psychologie te combineren met ICT-vaardigheden. Ik ben bij een congres over e-health en ICT in de geestelijke gezondheidszorg geweest en ik kwam er daar achter dat het nogal in zijn kinderschoenen staat. Toen kwam bij mij het idee op dat het misschien wel slim zou zijn om dus naast mijn verdere studie in de psychologie ICT-vaardigheden op te doen. Ik ben nu in gesprek met studieadviseurs en loopbaanbegeleiders en dies wat meer. Vooral iets in de richting van Informatiekunde lijkt me interessant. Een beetje de 'nerds' met de therapeut verbinden.Misschien zou ik uiteindelijk kunnen helpen met het ontwikkelen van systemen voor mixed en online therapie, een vakgebied dat mij bijzonder interesseert.
Een andere optie is om richting interface design etc. te gaan, hoewel het me wat lastiger lijkt om daar mijn psychologische kennis tot nu toe kwijt te kunnen.
Weer een andere optie is om richting de arbeids- en organisatiepsychologie te gaan. Is er een opleiding/combinatie met ICT te maken als ik deze kant op ga, denken jullie?
Mijn vraag aan jullie is of jullie nog ideeën hebben voor goede vervolgopleidingen (of gewoon volledig nieuwe opleidingen) om deze vaardigheden te ontwikkelen. Heeft iemand ideeën?
Ook ben ik wel geïnteresseerd in of jullie het een goed plan achten of een beetje wensdenken. In dat geval zou ik ook graag alternatieven horen. Misschien moet ik me wel gewoon instellen op een hele bacheloropleiding erbij.
Ik kom gelukkig uit een goed nest, dus ik heb nog de middelen om extra opleidingen te volgen.
Een andere optie is om richting interface design etc. te gaan, hoewel het me wat lastiger lijkt om daar mijn psychologische kennis tot nu toe kwijt te kunnen.
Weer een andere optie is om richting de arbeids- en organisatiepsychologie te gaan. Is er een opleiding/combinatie met ICT te maken als ik deze kant op ga, denken jullie?
Mijn vraag aan jullie is of jullie nog ideeën hebben voor goede vervolgopleidingen (of gewoon volledig nieuwe opleidingen) om deze vaardigheden te ontwikkelen. Heeft iemand ideeën?
Ook ben ik wel geïnteresseerd in of jullie het een goed plan achten of een beetje wensdenken. In dat geval zou ik ook graag alternatieven horen. Misschien moet ik me wel gewoon instellen op een hele bacheloropleiding erbij.
Ik kom gelukkig uit een goed nest, dus ik heb nog de middelen om extra opleidingen te volgen.
[ Voor 5% gewijzigd door Grotbewoner op 21-03-2016 17:12 ]