Toon posts:

i5 4xxx of 6xxx?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 PC's.
1 Voor werk, 1 voor thuis.

Mijn Thuis PC:
i7 4790K
Asus Z97 Pro Gamer
850 Evo 500GB
GTX 970
RM650

Op het werk is het wat anders,
Daar bevind zich een
i3 4340
MSI B85-G43
840 evo 250GB
GTX 750Ti
CX750M (Vraag niet waarom)

Doeleinden voor PC op werk is renderen, video bewerking, af en toe buiten werk tijd gamen kan wel is gebeuren. (Zo flexibel is mijn werk 8) )

Standaard administratie programma's, waaronder Microsoft office en Citrix. .

Mijn probleem is dat de i3 zijn werk niet goed doet, renderen lukt, op een slakkentempo. bewerken hapert en het gamen gaat opzich nog prima. Begrijp me niet verkeerd, mijn werk is geen gamehoek, gamen is echt buiten werk tijd met collega's en het is mooi meegenomen als de onderdelen het aan kunnen. Citrix wil nog wel eens vast lopen, wat is wijsheid, is een i5 4xxx genoeg, non k / k versie. Of zou ik gelijk voor future proof gaan en de 6th gen nemen. (Werk betaald 10% van de onderdelen, voor de rest is het onze eigen PC)

Alle reacties

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Waar gebruik je die thuis PC voor? Ik zie een GTX970, dus ik gok ook gamen?

Misschien is het een idee om die i7 + Z97 om te wisselen met i3 + B85, maar dat hangt af van waar je die thuis PC voor gebruikt.

Die i7 kan dan zijn taak doen op werk.
Daarna kun je kijken of je genoegen neemt met een i3 in het systeem thuis, of dat een upgrade naar een i5 wenselijk is.
Aangezien je al een Haswell (4xxx) systeem hebt met bijbehorend RAM en moederbord is investeren in Skylake (6xxx) het niet waard. De prestatiewinst die je krijgt is erg klein.

Informaticus of vakkundig Googler?

Verwijderd

Een pricewatch: Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed in je werk pc en hij gaat als de brandweer.

Verwijderd

Als je niet aan je Thuis PC wil zitten, zou ik voor een i5 4460 gaan, je hebt er al een moederbord en ram voor. Dus voor een k versie gaan is gezeik met het moederbord, skylake is gezeik met nieuw moederbord + ddr4 ram.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:02:
...
Standaard administratie programma's, waaronder Microsoft office en Citrix. .
...
Citrix wil nog wel eens vast lopen
Sorry hoor maar wat is dit voor kul? Citrix is een merk-naam en die loopt niet zomaar vast noch is een "standaard administratie programma". Als jouw machine vastloopt op dit soort simpele zaken zoals Citrix Receiver of XenDesktop Studio, heb je echt een groter probleem dan "welke CPU moet ik kopen om ermee te gamen"; bijvoorbeeld eens je werk gaan doen (of anderen hierbij helpen) zodat de bende in ieder geval niet meer vastloopt (niet nu maar ook niet over een halfjaar en dat we dan topics gaan krijgen over vastlopende renders)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 07:53:
[...]

Sorry hoor maar wat is dit voor kul? Citrix is een merk-naam en die loopt niet zomaar vast noch is een "standaard administratie programma". Als jouw machine vastloopt op dit soort simpele zaken zoals Citrix Receiver of XenDesktop Studio, heb je echt een groter probleem dan "welke CPU moet ik kopen om ermee te gamen"; bijvoorbeeld eens je werk gaan doen (of anderen hierbij helpen) zodat de bende in ieder geval niet meer vastloopt (niet nu maar ook niet over een halfjaar en dat we dan topics gaan krijgen over vastlopende renders)?
Zolang ik mijn werk doe bepaal ik zelf waar ik mijn vrije tijd aan besteed, of dit nou op werk is of niet.
Het probleem met citrix is opgelost, mede mogelijk gemaakt door de geweldige ICT Monteur die wij hebben.

Ergens snap ik je reactie niet, ik vroeg niet om gevraagd te worden waarom ik deze producten nodig heb op werk. Ik vroeg om wijsheid in het aanschaffen van deze onderdelen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En je kreeg een erg terecht antwoord. Het al of niet vastlopen van Citrix heeft in het geheel niets met je CPUkeuze te maken. Als het al opgelost is, is het helemaal absurd om dat in je topicstart te laten staan.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:32:
En je kreeg een erg terecht antwoord. Het al of niet vastlopen van Citrix heeft in het geheel niets met je CPUkeuze te maken. Als het al opgelost is, is het helemaal absurd om dat in je topicstart te laten staan.
Citrix wil nog wel eens vast lopen, wat is wijsheid, is een i5 4xxx genoeg, non k / k versie. Of zou ik gelijk voor future proof gaan en de 6th gen nemen. (Werk betaald 10% van de onderdelen, voor de rest is het onze eigen PC)

Ik zie nergens staan dat ik zeg dat het door de CPU komt.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
Als je om aankoopadvies vraagt, en bij beschrijving post dat citrix vastloopt zouden mensen het verband kunnen trekken dat jij misschien denkt dat dat komt door je onderpowerede CPU. Vandaar dat mensen erop hameren dat eerst op te lossen voordat je mogelijk nodeloos een CPU upgrade uitvoert.

OT:
Performance increase van skylake is niet bijzonder genoeg om je over te laten stappen naar skylake. aangezien je de rest van de hardware al hebt zou ik kijken of je de meest recente bios hebt en upgraden naar een i5/xeon/i7 afhankelijk of je software support heeft voor hyperthreading of niet.

THat said: het is nogal gameafhankelijk of je CPU of GPU de bottleneck is. Ik kan mij indenken dat de 750TI een hoop games bottlenecked itt de CPU. Voor renderen is een sterkere CPU weer meer wenselijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:06:
Als je om aankoopadvies vraagt, en bij beschrijving post dat citrix vastloopt zouden mensen het verband kunnen trekken dat jij misschien denkt dat dat komt door je onderpowerede CPU. Vandaar dat mensen erop hameren dat eerst op te lossen voordat je mogelijk nodeloos een CPU upgrade uitvoert.
Hier heb je helemaal gelijk in nadat ik mijn topic terug lees.

Overigens kan de topic gesloten worden, ik ben mijn PC in losse onderdelen aan het verkopen, na alle opbrengsten kijk ik naar een laptop die geschikt is voor alles wat ik doe (inclusief werk). Daarna gaat de werk PC de deur uit!

Iedereen bedankt voor zijn hulp / tijd om te reageren :)
Pagina: 1