Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wel wifi geen internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• anielk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09-2023
Mijn vraag
...ik heb sinds kort een probleem waarmijn mijn wifi wel gewoon werkt, maar ik geen internet meer heb

Relevante software en hardware die ik gebruik
...samsung s6, apple mbpro late 2013, acer windows 10 enterprise alles wat wifi heeft, heeft er last van.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...geprobeerd met een R7000 nu heb ik een rt-AC 86U asus wifi router en met mijn oude engius 11g alle wifi router hebben het probleem.
nadat ik niet meer internet op kan, kan ik wel gewoon me nas pingen op naam en ip.
ping naar google.nl of 8.8.8.8 werkt niet meer.
het vreemde is dat als mijn laptop die op de wifi staat niet meer werkt, en me vrouw der telefoon nog wel blijft doen. het is ook niet dat alles tegelijk ermee stop. dan blijft mijn laptop werken en heeft bv. mijn vrouw geen internet meer.

heeft iemand ook dit probleem gehad?
heeft iemand een oplossing voor dit probleem.
want ik snap het niet meer.

Alle reacties

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:56
Werkt bedraad het internet wel? Als dat ook niet zo is hoef je het niet bij de instellingen van je wifi te zoeken.

Als het zo is dat het ene apparaat het wel doet en de andere niet krijg je misschien geen ip adres meer van je router? Kijk eens of de ip range niet te klein staat?

[ Voor 42% gewijzigd door Bartske op 21-03-2016 17:06 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En geef even aan waar die router op aangesloten is (modem? Ntu?) En wat hij voor WAN-status heeft als het mis is.

Oslik blyat! Oslik!

• anielk
Alles op draad blijft doorwerken.
wifi is ingesteld als accespoint (kabel zit in WAN) zodra je de kabel niet in WAN steek gaat de router zeuren dat hij geen internet heeft.
vanaf de ziggo moden (4 lan poorten) gaat er een kabel naar een switch (heb ook al een andere switch geprobeerd) en daar vandaan gaat hij naar de wan poort van de wifi router.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11 15:40
Wat heb je gewijzigd, waarna het niet meer werkte?

• Jorseal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-11 17:49
anielk schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:01:
het vreemde is dat als mijn laptop die op de wifi staat niet meer werkt, en me vrouw der telefoon nog wel blijft doen. het is ook niet dat alles tegelijk ermee stop. dan blijft mijn laptop werken en heeft bv. mijn vrouw geen internet meer.
Ik lees vooral IP conflict ... Laptop misschien met een vaste IP opgegeven en DHCP heeft aan de mobiel deze IP uitgegeven waardoor beide dus gaan vechten om verbinding?

• anielk
Gadgeteer schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:43:
Wat heb je gewijzigd, waarna het niet meer werkte?
mijn wifi router, voorheen had ik een oudere asus router.
Maar ik zat net de denken dat hij toen niet in de wan zat maar gewoon op een lan poort. Maar die oude asus ging niet klagen. Als ik nu mijn netwerk kabel van WAN in LAN steek geeft mijn router gaan, geen internet en komen de updates van de router ook niet meer binnen.
maar ik ga het toch eens proberen op de LAN-poort kijken of het dan nog steeds uitvalt.

• anielk
Jorseal schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:06:
[...]

Ik lees vooral IP conflict ... Laptop misschien met een vaste IP opgegeven en DHCP heeft aan de mobiel deze IP uitgegeven waardoor beide dus gaan vechten om verbinding?
DHCP word gedaan door server 2012R2 dan zou ik daarvan ook wel meldingen moeten zien in mijn eventvwr
die staan er niet.

dank voor mee denken

• Jorseal
anielk schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:42:
DHCP word gedaan door server 2012R2 dan zou ik daarvan ook wel meldingen moeten zien in mijn eventvwr
die staan er niet.

dank voor mee denken
Het gaat ook niet om de IP van de server, anders kwam dat wel in de event viewer ja. Kijk eens bij de instellingen op de laptop of deze ook op DHCP staat of dat hier een vaste IP staat ingesteld. (tenzij je een vast IP adres hebt opgegeven in de telefoon maar daar ga ik even niet van uit.)

Indien beide op DHCP staan, kan het zijn dat er ergens nog een 2e DHCP server aan staat in een van je Wifi routers.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorseal op 23-03-2016 09:57 ]

• Gadgeteer
anielk schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:01:

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...geprobeerd met een R7000 nu heb ik een rt-AC 86U asus wifi router en met mijn oude engius 11g alle wifi router hebben het probleem.
Je hebt een andere wifi router en sindsdien gaat het mis?
Dan lijkt het me logisch dat je daar verder moet zoeken, aangezien de rest niet is veranderd.

Verder lees ik deze zin in je post... alle wifirouters hebben het probleem? Hoeveel routers telt je netwerk?

• anielk
Jorseal schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:50:
[...]

Het gaat ook niet om de IP van de server, anders kwam dat wel in de event viewer ja. Kijk eens bij de instellingen op de laptop of deze ook op DHCP staat of dat hier een vaste IP staat ingesteld. (tenzij je een vast IP adres hebt opgegeven in de telefoon maar daar ga ik even niet van uit.)

Indien beide op DHCP staan, kan het zijn dat er ergens nog een 2e DHCP server aan staat in een van je Wifi routers.
Toch maar even voor de zekerheid gecontroleerd, maar alles staat goed.
ziggo moden DHCP staat uit.
Asus staat als access point waardoor dan ook de DHCP automatisch uit gaat.

laptops hebben geen vast ip adres telefoon ook niet.

• anielk
Gadgeteer schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:51:
[...]

Je hebt een andere wifi router en sindsdien gaat het mis?
Dan lijkt het me logisch dat je daar verder moet zoeken, aangezien de rest niet is veranderd.

Verder lees ik deze zin in je post... alle wifirouters hebben het probleem? Hoeveel routers telt je netwerk?
er is 1 wifi router in me netwerk dat is de asus
voorheen had ik een netgear nighthawk r7000 die dit probleem had, omdat ik dus dacht dat het aan de netgear lag heb ik deze weggedaan en de asus genomen en die heeft het zelfde probleem.
voor de zekerheid heb ik nog even getest met EnGenius ECB9500 en die had ook het probleem.

Dus ik ga er dan van uit dat het niet aan de wifi router ligt.
En inderdaad voor de rest is er helemaal niks veranderd.

• Jorseal
Ik blijf het toch nog een raar verhaal vinden. Mijn kristallen bol blijft nog steeds zeggen dat er een dubbel IP aan beide machines word uitgegeven, aan de hand van de informatie die ik heb.
Zou je misschien een complete schets kunnen maken van het hele netwerk, met daarop dus alle, maar ook alle andere apparaten die je hebt, van de kabelmodem die in bridge staat tot de draadloze apparaten, en hoe al deze zijn aangesloten. Zodat we ook kunnen zien hoe alles verbonden is aan elkaar.
Als extra: Als het probleem zich weer voordoet, zou je een "ipconfig /all" kunnen plaatsen als je internet het doet op de laptop, en nogmaals als het internet het niet doet maar wel op de mobiel?
Misschien hebben wij dan meer hints waar op we kunnen reageren.

• anielk
komt eraan, was even druk

• anielk
Ziggo modem (vast IP) 192.168.10.1
Server 2012R2 (vast IP) 192.168.10.101
Asus Router (DHCP)(vast gezet op dhcp server) 192.168.10.33
Synology NAS (vast IP) 192.168.10.12
De rest is alles DHCP niks is meer vast.

het probleem gebeurd ook op 5GHZ
wat ik wel raar vind is, zodra ik het probleem krijg en ik switch van 2,4ghz naar 5 ghz dan werkt het weer. IP adres blijft het zelfde. Mocht dit een ip adres conflict zijn, dan zou het op het andere frequentie ook niet moeten werken lijkt mij.

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Wel wifi = verbinding met je Asus router.
Geen internet = geen routering naar je Ziggo modem.

Goed & helder verwoord! Meestal brult iemand...ik heb internetverbinding maar kan geen pagina's zien.

Waarschijnlijk de DHCP instellingen. Misschien dat je die kan geven.
Mijn hunch is dat daar nu als gateway de Asus router zelf is ingesteld.

Als ik het goed heb zijn er 2 mogelijkheden om in te stellen:

Optie1:
Gateway 192.168.10.33 (gaat eerst alles via de Asus router, vindt je tenminste je NAS)
DNS1 192.168.10.1 (gaat het internet verkeer via de Ziggo modem)
DNS2 (leeglaten)

Optie 2:
Gateway 192.168.10.1
DNS1 8.8.8.8 (Zelf kiezen. Ziggo DNS of Google of openDNS...)
DNS2 8.8.4.4 (Zelf kiezen. Ziggo DNS of Google of openDNS...)

Let wel dat in deze combo (Ziggo+Asus) de Ziggo router zo om de maand kan vastlopen.
Zet dan beide units uit. Dan Eerst de Ziggo aan en een minuutje later de Asus aan.

[ Voor 16% gewijzigd door kwakzalver op 01-04-2016 11:12 ]

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Om enige structuur aan te brengen:
Modem = verbinding met internet
Router = verbinding in thuisnetwerk, gebruikt modem als gateway om naar internet te komen.

1. Pingen van NAS gaat goed. Dat betekent dat je interne netwerk in beginsel prima werkt. Inschakelen van DHCP (ook op je devices!!!) is aan te raden, hiermee voorkom je dat je in je devices verkeerde netwerkinstellingen inklopt.
2. Als de router geen internet heeft, hebben je devices dat ook niet. In de regel heeft een router een uplink/WAN/gateway aansluiting die duidelijk te onderscheiden is van de andere poorten, die voor je lokale netwerk zijn (switchpoorten). De modem mag hier niet op aangesloten worden, dan krijg je netwerk conflicten.
3. Sluit eens een computer direct bedraad aan op de modem. Doet ie het, dan zit je probleem dus in je thuisnetwerk configuratie.

Als last resort kan je, als de modem internet geeft (puntje 3) je router terugzetten naar fabrieksinstellingen. Grote kans dat het dan in één keer werkt.

Geen Ping, wel Pong

• Gadgeteer

Pong schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:12:

Om enige structuur aan te brengen:
Modem = verbinding met internet
Router = verbinding in thuisnetwerk, gebruikt modem als gateway om naar internet te komen.

1. Pingen van NAS gaat goed. Dat betekent dat je interne netwerk in beginsel prima werkt. Inschakelen van DHCP (ook op je devices!!!) is aan te raden, hiermee voorkom je dat je in je devices verkeerde netwerkinstellingen inklopt.
2. Als de router geen internet heeft, hebben je devices dat ook niet. In de regel heeft een router een uplink/WAN/gateway aansluiting die duidelijk te onderscheiden is van de andere poorten, die voor je lokale netwerk zijn (switchpoorten). De modem mag hier niet op aangesloten worden, dan krijg je netwerk conflicten.
3. Sluit eens een computer direct bedraad aan op de modem. Doet ie het, dan zit je probleem dus in je thuisnetwerk configuratie.

Als last resort kan je, als de modem internet geeft (puntje 3) je router terugzetten naar fabrieksinstellingen. Grote kans dat het dan in één keer werkt.
anielk schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:46:
Ziggo modem (vast IP) 192.168.10.1
Server 2012R2 (vast IP) 192.168.10.101
Asus Router (DHCP)(vast gezet op dhcp server) 192.168.10.33
Synology NAS (vast IP) 192.168.10.12
De rest is alles DHCP niks is meer vast.

het probleem gebeurd ook op 5GHZ
wat ik wel raar vind is, zodra ik het probleem krijg en ik switch van 2,4ghz naar 5 ghz dan werkt het weer. IP adres blijft het zelfde. Mocht dit een ip adres conflict zijn, dan zou het op het andere frequentie ook niet moeten werken lijkt mij.
@Pong dat beantwoord je vraag al voordat je hem stelt :)
Het probleem zal met zijn PC rechtstreeks niet spelen lijkt me zo.

• anielk
ik heb geen visio bij de hand, maar misschien dat dit wat meer duidelijkheid geeft.
Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/file/d/0B5F9LZFQYUAWT2c3VWpaVlN1c0E/view?usp=sharing

Voor als het niet werkt:
https://drive.google.com/...aVlN1c0E/view?usp=sharing

ik zie dat ik een type foutje gemaakt hebt bij de server gateway is 192.168.10.1 (de ziggo modem)
Alleen de server geeft DHCP adressen.
- wifi valt niet weg, alleen internet
- over wifi als internet wegvalt is het gewoon mogelijk om bij de rest van de devices te komen. Intern netwerk blijft gewoon werken over wifi.
- over kabel blijft alles werken ook internet.

Voorbeeld1:
2 mobiele telefoon zitten op het wifi netwerk.
valt op mobiel A internet weg, blijft Mobiel B gewoon werken. Het is niet meteen op alle devices dat het weg valt. Als je zeg maar op A de wifi aan en uit zet op mobiel (niet de wifi router) dan werkt het weer.

Voorbeeld2:
Laptop heeft wifi verbinding. deze valt weg. Geen internet meer. pingen naar google.nl of over IP 8.8.8.8 of iets anders werkt niet meer.
Verbinding maken naar met me server werkt wel alles intern blijft werken. Server kan gewoon nog pingen via dns of IP deze blijft werken.
Op de asus router zit een stukje software waarmee je kan pingen. Deze kan ook gewoon pingen dus de router heeft nog steeds internet verbinding.

en het is niet dat het direct gebeurd. Alles werkt goed na ongeveer +/- 30/45min gaat het mis. En dan kan het zijn dat het 10min blijft werken dan werkt het weer niet.

Hoop dat het een beetje duidelijk zo is. en dat ik niks vergeten ben. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door anielk op 01-04-2016 16:30 . Reden: typo ]

• Pong
Tijdje geleden voor me, maar zoals ik het zie hoort DNS2 hier niet thuis. Verder kan je in RRAS zgn. 'forwarders' aanmaken, waar een request naartoe gestuurd wordt als je interne (en enige) interne DNS geen lookup kan doen. Het is overigens altijd handig om als forwarder de XS4ALL DNS adressen er in te zetten (https://www.xs4all.nl/klant/servers.htm), je hoeft hier geen klant voor te zijn. Die van je eigen provider kunnen trouwens ook
Voor verdere diagnose: Via de tracert command line functie: C:\> tracert www.nu.nl of tracert 192.168.10.1 krijg je al redelijk inzicht in welke stap de lookup niet goed gaat.

Edit: 8.8.8.8. zou ik ook als forwarder er in zetten, niet als DNS. De reden is simpel, een publieke DNS kent natuurlijk jouw interne netwerk niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Pong op 04-04-2016 11:28 ]

Geen Ping, wel Pong

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

In het plaatje staat dat de gateway bij de server 192.168.1.1 is. Als dat ook uitgegeven wordt door de DHCP server op de server dan is dat toch niet in orde? Dat moet toch 192.168.10.1 zijn?
Edit... Niet goed gelezen. Dat is inderdaad fout maar is fout in het plaatje :)

[ Voor 18% gewijzigd door Gé Brander op 04-04-2016 10:54 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Pong
anielk schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:28:

ik zie dat ik een type foutje gemaakt hebt bij de server gateway is 192.168.10.1 (de ziggo modem)
Inderdaad :)

Geen Ping, wel Pong

• anielk
Gevonden!
Beetje dom van me dat ik niet eerder heb gekeken naar ipconfig /all. Ik kon me eigen domein niet meer pingen. Dat was de reden om te kijken wat er mis ging met dns.
Ik had 5 dns server 3 ipv6.

Lijkt erop dat ziggo de modem heeft geupdate. ipv6 dhcp stond opeens aan. Deze heb ik uitgezet. Alles lijkt weer normaal te werken.
Ipv6 gaat boven ipv4 zo te zien.

Graag wil ik jullie allemaal bedanken voor de hulp en meedenken.
Handig dat ziggo meld dat ze automatisch ipv6 aanzetten.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:31

franssie

Save the albatross

Iig dank voor het terugmelden, wie wet help je er iemand anders alsnog mee!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

anielk schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 00:33:
Gevonden!
Beetje dom van me dat ik niet eerder heb gekeken naar ipconfig /all. Ik kon me eigen domein niet meer pingen. Dat was de reden om te kijken wat er mis ging met dns.
Ik had 5 dns server 3 ipv6.

Lijkt erop dat ziggo de modem heeft geupdate. ipv6 dhcp stond opeens aan. Deze heb ik uitgezet. Alles lijkt weer normaal te werken.
Ipv6 gaat boven ipv4 zo te zien.
Dat laatste is inderdaad de bedoeling, alle enigszins moderne OSsen doen dat. Wat ik me alleen verbaas is dat het niet werkt. Normaliter zouden je clients op zoek moeten gaan bij de eerste DNS server voor een AAAA-record, is die niet aanwezig dan zoeken ze een A-record. Als je IPv6 DNS servers krijgt van je provider zou dat gewoon moeten werken - en hoe dan ook zou je naar een IPv4 moeten kunnen pingen want dan doe je helemaal niets met DNS.

Ik heb zelf met een Asus RT-AC66U probleemloos gewerkt op een Ziggo-aansluiting met IPv6, dus die AC68U zou het evengoed met twee vingers in z'n neus kunnen.

Lijkt me interessanter om te troubleshooten exact wat mis gaat, want dit is zeker niet puur een DNS issue, en IPv6 dan maar uitzetten is kindje weggooien met badwater.

Oslik blyat! Oslik!

• anielk
het probleem bleef nog steeds! Elke keer na 15 of 30 min. soms eerder soms later geen internet meer.

ik vond een berichtje op een forum van ziggo, dat het aan de modem kon liggen.
en als je deze is bridge zou zetten dat het probleem opgelost zou zijn

ik dus ziggo een twitter bericht gestuurd. Modem in bridge laten zetten.
en inderdaad. probleem is sinds dien verholpen.
nu heb ik wifi met internet.
Pagina: 1