Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Over een aantal maanden wordt mijn nieuwe appartement opgeleverd. Op dit moment heb ik een Pioneer VSX-528-K receiver en een Canton Movie 70 speakerset. Die zijn prima als instap en voor in de kleine kamer waarin ik nu verblijf. Ik zou deze graag upgraden naar een betere set om ook beter toekomstbestendig te zijn.

Ik zoek een?
Speakerset - en indien de VSX-528-K niet toereikend is - een nieuwe receiver

Wat is je budget?
Schatting voor de speakerset: 800-1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
muziek, films en mogelijk games mee af te spelen. All-round gebruik dus.

Wat heb je zelf al gevonden?
De Teufel Ultima 40 Surround 5.1-Set gaat mijn voorkeur naar uit. Vooral vanwege de goede reviews en dat Teufel de mogelijkheid biedt om de speakers een aantal weken thuis uit te proberen.

De JAMO S626 HCS met eventueel een losse subwoofer leek mij ook een erg mooie set.

Ik sta open voor veel verschillende merken. Kennissen kwamen ook al met Bose aanzetten, maar ik heb nog te weinig ervaring met geluidsinstallaties om direct op een enkel merk af te gaan. De voorste speakers kan ik naast de televisie neerzetten en de achterste speakers zou ik graag aan de muur willen hangen en daarbij de kabels weg willen werken in de muur.

Welke vragen heb je hier nog over?
- De Pioneer VSX-528-K heeft geen aansluiting voor de bananenplug. De speakerset heeft dit wel. Is het onverstandig om de speakers te gebruiken met de bananenplug en de receiver direct op de kabel aan te sluiten?
- Kan ik met de Pioneer VSX-528-K de Teufel Ultima 40 Surround 5.1-Set ook prima aansturen, of is het verstandig om hierbij ook een nieuwe receiver te kopen? Uiteraard kost deze speakerset 850 euro en dit staat wellicht niet in verhouding met de receiver, maar ik ben benieuwd of dit mogelijk is. Ik ben in ieder geval tevreden met deze receiver en zou deze indien mogelijk nog willen behouden.
- Voor zover ik reviews kan vinden is men erg te spreken over de Teufel Ultima 40 Surround 5.1 set. Zijn er betere alternatieven, of is dit een no-brainer? Dit verscheelt natuurlijk per persoon, maar daarom geef ik Teufel het voordeel van de twijfel omdat je daar een aantal weken de audioset thuis uit kunt proberen.
- Naast de televisie komt een computer te staan voor games als iRacing, Battlefield 4 etc. Mijn gevoel zegt dat ik deze niet op dezelfde set aan moet sluiten, omdat je voor surround altijd in het midden moet zitten. Hoe denken jullie hierover? Kan ik beter los een set aanschaffen voor de PC, of moet het misschien met stereo i.p.v. surround goed te doen zijn?

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:05
JPtjeeNL schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:23:
De Pioneer VSX-528-K heeft geen aansluiting voor de bananenplug. De speakerset heeft dit wel. Is het onverstandig om de speakers te gebruiken met de bananenplug en de receiver direct op de kabel aan te sluiten?
De Pioneer heeft - op de afbeeldingen die ik zo vind - ook aansluitingen voor banaapluggen. Moet je wel de zwarte dopjes uit de terminals halen omdat de pluggen anders niet passen. Die dopjes zitten er om aan de Europese regelgeving te voldoen. De speakers zullen die dopjes ook hebben.

Banaanpluggen dan wel spades zijn optioneel en hoef je niet te gebruiken. Over de voor- dan wel nadelen is al genoeg geschreven. Maar haast elke speaker kan je gewoon met kaal/gestripte kabel aansluiten. Terminal open draaien (dan wel open klikken), kabel er in en terminal weer dicht draaien (dan wel terug laten veren).
Kan ik met de Pioneer VSX-528-K de Teufel Ultima 40 Surround 5.1-Set ook prima aansturen, of is het verstandig om hierbij ook een nieuwe receiver te kopen? Uiteraard kost deze speakerset 850 euro en dit staat wellicht niet in verhouding met de receiver, maar ik ben benieuwd of dit mogelijk is. Ik ben in ieder geval tevreden met deze receiver en zou deze indien mogelijk nog willen behouden.
Als de receiver bevalt zou ik deze niet vervangen. Kost je weer een deel van het budget en dat kan je beter in de speakers steken. Dan haal je meer uit je geld dan uit het vervangen van een receiver.
Voor zover ik reviews kan vinden is men erg te spreken over de Teufel Ultima 40 Surround 5.1 set. Zijn er betere alternatieven, of is dit een no-brainer? Dit verscheelt natuurlijk per persoon, maar daarom geef ik Teufel het voordeel van de twijfel omdat je daar een aantal weken de audioset thuis uit kunt proberen.
Gratis thuis uitproberen dan voor acht weken. Hoor je de speakers hoe ze klinken in de akoestiek van je eigen ruimte. Beter kan je het niet hebben. Verder is en blijft het allemaal persoonlijk en valt er weinig concreets te zeggen. Persoonlijk vind ik de subwoofer van Teufel altijd wat ondermaats ten opzichte van de speakers, maar complete 5.1 sets die zie je niet veel waardoor je weinig keuze hebt. Als tweedehands een optie zou zijn heb je meer keuze en ook meer waar voor je geld.
Naast de televisie komt een computer te staan voor games als iRacing, Battlefield 4 etc. Mijn gevoel zegt dat ik deze niet op dezelfde set aan moet sluiten, omdat je voor surround altijd in het midden moet zitten. Hoe denken jullie hierover? Kan ik beter los een set aanschaffen voor de PC, of moet het misschien met stereo i.p.v. surround goed te doen zijn?
Perfect in het midden (sweetspot) is natuurlijk het beste al hangt het van de game af of je wat speling hebt. Telkens de receiver opnieuw afstellen qua afstanden lijkt me niet te doen, dus dat zal geen optie zijn. Maar waarom niet de PC aansluiten op de TV als de PC er toch naast staat? Kan je gamen vanaf de bank met 5.1 surround.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:37:
[...]
De Pioneer heeft - op de afbeeldingen die ik zo vind - ook aansluitingen voor banaapluggen. Moet je wel de zwarte dopjes uit de terminals halen omdat de pluggen anders niet passen. Die dopjes zitten er om aan de Europese regelgeving te voldoen. De speakers zullen die dopjes ook hebben.

Banaanpluggen dan wel spades zijn optioneel en hoef je niet te gebruiken. Over de voor- dan wel nadelen is al genoeg geschreven. Maar haast elke speaker kan je gewoon met kaal/gestripte kabel aansluiten. Terminal open draaien (dan wel open klikken), kabel er in en terminal weer dicht draaien (dan wel terug laten veren).
Perfect, thanks voor de uitleg! Op Tweakers stond namelijk dat deze versie geen aansluiting had voor bananenpluggen. Ik snap de constructie nu.
Als de receiver bevalt zou ik deze niet vervangen. Kost je weer een deel van het budget en dat kan je beter in de speakers steken. Dan haal je meer uit je geld dan uit het vervangen van een receiver.
Top, dat scheelt weer!
Gratis thuis uitproberen dan voor acht weken. Hoor je de speakers hoe ze klinken in de akoestiek van je eigen ruimte. Beter kan je het niet hebben. Verder is en blijft het allemaal persoonlijk en valt er weinig concreets te zeggen. Persoonlijk vind ik de subwoofer van Teufel altijd wat ondermaats ten opzichte van de speakers, maar complete 5.1 sets die zie je niet veel waardoor je weinig keuze hebt. Als tweedehands een optie zou zijn heb je meer keuze en ook meer waar voor je geld.
Tweedehands zou ook een optie kunnen zijn, alleen zit je dan met het probleem dat je ze niet eerst thuis uit kunt testen. Zag toevallig deze advertentie voorbijkomen: V&A aangeboden: Teufel Ultima 40, Ultima Center en wandbeugel.. 450 euro (zonder subwoofer) is niet gek. In hoeverre is die subwoofer nodig? Kan ik eventueel altijd later nog een betere subwoofer kopen? Wat voor alternatief zou je aanraden ter vervanging van de Teufel subwoofer, gezien je mening over de Teufel subwoofers?
Perfect in het midden (sweetspot) is natuurlijk het beste al hangt het van de game af of je wat speling hebt. Telkens de receiver opnieuw afstellen qua afstanden lijkt me niet te doen, dus dat zal geen optie zijn. Maar waarom niet de PC aansluiten op de TV als de PC er toch naast staat? Kan je gamen vanaf de bank met 5.1 surround.
Ik zou natuurlijk de game-pc op 2.1 kunnen zetten en de mediacenter op 5.1. Of bedoel je de instelling op de receiver die met dat microfoontje meet om de optimale afstelling te kunnen regelen?

Dat komt omdat ik iRacing speel met 3x 23 inch schermen. Dat is qua ervaring en overzicht van de baan veel fijner dan een grote televisie. Begreep vanuit het iRacing forum dat een televisie i.c.m. iRacing geen goed idee is i.v.m. lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Teufel subwoofers kunnen idd niet zo heel erg diep bij 28hz-3db houd het meestal wel op, wel kunnen ze best hard dus de kamer vullen is geen probleem.
SVS subs vind ik erg goed, kunnen meekomen met subs van andere merken die haast 2 keer zo duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Goofy1978 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:55:
Teufel subwoofers kunnen idd niet zo heel erg diep bij 28hz-3db houd het meestal wel op, wel kunnen ze best hard dus de kamer vullen is geen probleem.
SVS subs vind ik erg goed, kunnen meekomen met subs van andere merken die haast 2 keer zo duur zijn.
Thanks. Subwoofers hard zetten zit er bij mij helaas niet in. (Appartementencomplex :))

Nog niet eerder van SVS gehoord. Ga ik eens induiken, thanks! Vinden jullie het verstandig om dit juist achteraf te kopen? Wellicht dat je dan pas echt goed hoort wat zo'n subwoofer extra brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Zie dat Teufel eigenlijk doet alsof het telkens een aanbieding is, maar iedere keer is hij 850 euro.. :) Helaas is hij niet zonder subwoofer te krijgen, of je moet alles los gaan kopen maar dan ben je een klap meer kwijt. Misschien dan toch eens naar iets anders kijken. Zijn er ook andere (web)winkels die thuis uitproberen aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Als je er achter kunt komen welke subwoofer je specifiek nodig hebt bij die set of waar hij aan moet voldoen wil ik wel even kijken of ik er 1 kan vinden. Een vriend van me heeft een paar Teufel subwoofers, waarvan in ieder geval 1 ongebruikt. Die komen volgens mij wel allemaal van pc-sets (dus actief en met een DAC er in), dus ik weet niet of ze geschikt zijn. Als je meer weet ontvang ik graag je DM, dan ga ik die subwoofers controleren!

Edit: Ik denk dat ik je posts verkeerd heb gelezen :P
JPtjeeNL schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:20:
Zijn er ook andere (web)winkels die thuis uitproberen aanbieden?
Elke respectabele HiFi-zaak! Ze houden alleen wel van persoonlijk contact, dus met even naar binnenlopen en een goed gesprek aan gaan bereik je 100x meer dan een e-mail sturen ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Ample Energy op 25-03-2016 16:34 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ample Energy schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:33:
Als je er achter kunt komen welke subwoofer je specifiek nodig hebt bij die set of waar hij aan moet voldoen wil ik wel even kijken of ik er 1 kan vinden. Een vriend van me heeft een paar Teufel subwoofers, waarvan in ieder geval 1 ongebruikt. Die komen volgens mij wel allemaal van pc-sets (dus actief en met een DAC er in), dus ik weet niet of ze geschikt zijn. Als je meer weet ontvang ik graag je DM, dan ga ik die subwoofers controleren!

Edit: Ik denk dat ik je posts verkeerd heb gelezen :P
Ik denk het ook, maar in ieder geval thanks voor het aanbod! Altijd goed om te weten.
Ample Energy schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:33:
Elke respectabele HiFi-zaak! Ze houden alleen wel van persoonlijk contact, dus met even naar binnenlopen en een goed gesprek aan gaan bereik je 100x meer dan een e-mail sturen ;)
Oh, da's beter! Dat had ik namelijk niet verwacht. Ja uiteraard, dan ga ik even langs om te luisteren. Weet iemand een goede zaak rondom Haarlem/Amsterdam? Voordat ik een winkel á la Media Markt inloop waar ze nou ook niet altijd verstand hebben van hoe computers werken. :)
Pagina: 1