Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

.Doc en .bdc bestanden openen met welk programa

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 07:40
Ik heb tussen 1995 en 1998 een aantal documenten geschreven in een tekstverwerker.
Welke tekstverwerker weet ik niet meer.

Interessant is, dat naast elk .doc document er ook een . bdc document is met dezelfde naam
(bijv document1.doc en document1.bdc)

Ik heb er zelfs nog plat tekst documentje bijgeschreven met het eventuele wachtwoord, _/-\o_

Nu wil ik die .doc documenten weer openen, maar krijg ze niet geopend en weet ook niet met welk programma deze documenten zijn gemaakt.

Wie weet met welk programma deze geschreven zijn en hoe ik deze weer kan openen :)

Alle reacties

• Chest3r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-11 14:46
DOC of .doc (afkorting voor document) is een bestandsformaat/bestandsextensie voor een opgemaakte tekst en wordt het meest gebruikt door Microsoft Office Word...

.BDC komt van Babylon vertaler als ik het goed heb.. vertaalde bestanden?

• Gabriel_Knight
Het zijn geen vertaalde documenten.
Misschien dat dat extra bestand iets te maken heeft met opmaak of spelling of woordenlijst.
Doe zo maar een gok...

• Chest3r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-11 14:46
BDC komt normaal echt wel van een Babylon vertaler..

Echter de .doc bestanden krijg je open met Word.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

OpenOffice Writer proberen anders, die kan best veel openen :)

het zou ook DeskMate geweest kunnen zijn, die schreef ook .doc extensies. BDC kan ik niet plaatsen helaas(behalve wat te googlen is)

maar of je deskmate documenten nog kan openen kan ik niet beloven ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Afvalzak op 21-03-2016 16:40 ]

Last.fm | Code Talks

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:11

g0tanks

Moderator CSA
Babylon software komt uit 1997, dus qua tijd klopt het wel. ;)
The Babylon software also uses many data files, one of which is a file appended with the .bdc extension. These BDC files are also called Babylon dictionary files, and the content of these BDC files are referenced by the Babylon software whenever it processes the content entered by a user for translation. This data includes definition of terms among other dictionary-related details of each term entered in the BDC file, and these definitions and details are categorized and associated to each language supported by the translation functionalities of the Babylon software.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zou ook eens via een Linux live omgeving kunnen kijken wat voor informatie je eruit krijgt door het 'file' commando te geven op de bestanden. In een file manager zou je ook het type moeten kunnen zien.

Andere opties zijn de .doc proberen te openen met Wordpad en de .bdc met kladblok. Krijg je daar iets zinnigs uit?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Gabriel_Knight
Nee,
Heb al geprobeerd om de documenten met kladblok te openen, maar er staat geen enkel normaal woord in, of iets in de header wat mij bekend voorkomt.

Zou dus ook nog kunnen dat ik er toen een wachtwoord op heb gezet, (wat ik nu nog weet), maar dan zijn die bestanden helemaal versleuteld.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tijd dus om met Linux aan de haal te gaan. Of je zoekt een vergelijkbare tool voor Windows.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
Met http://mark0.net/soft-trid-e.html kan je bestanden herkennen op Windows.

• Gabriel_Knight
Helaas geeft trid aan "unknown!"

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-11 23:29
Je zou dit eens kunnen proberen,

http://www.smartware4.com/
.bdc SmartWare Word Processor backup file

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je zou eens kunnen overwegen de bestanden met een hex-editor te bekijken. Het wil nog wel eens voorkomen dat de eerste tekens je vertellen over welk programma de bestanden heeft aangemaakt

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1