Ik blokkeer al lange tijd advertenties. Ik wil ze simpelweg niet zien. Ik weet dat advertenties onbewust me zal beïnvloeden en daarom wil ik het niet. Ik probeerde nog een uitzondering te maken, maar vervolgens werden de advertenties nog steeds geblokkeerd maar ditmaal door een privacy plugin.
Op dit moment geeft de adblocker waarschuwing niets meer dan een "je kan abonnee worden". Dat wil ik niet, totaal geen interesse in. Geen zin om features te krijgen, geen zin om een abonnee af te sluiten (kom je vaak lastig vanaf), etc.
Nu klikte ik hier laasts op en kwam pas tot de ontdekking dat:
Ik betaal al heel wat jaren LWN.net. Het is meer een donatie zodat er goed Linux nieuws is dan ik echt er iets voor terugkrijg. Elk jaar moet ik actie ondernemen; d'r gaat niks automatisch van mijn rekening af ofzo. Ik krijg natuurlijk wel een mailtje. Verder merk ik het op de site indien het jaar verstreken is.
Volgens mij zijn er nog enorm veel mogelijkheden voor Tweakers.net om meer geld binnen te krijgen door kritisch te kijken hoe iemand ooit geld zou willen geven. Wat suggesties:
Op dit moment geeft de adblocker waarschuwing niets meer dan een "je kan abonnee worden". Dat wil ik niet, totaal geen interesse in. Geen zin om features te krijgen, geen zin om een abonnee af te sluiten (kom je vaak lastig vanaf), etc.
Nu klikte ik hier laasts op en kwam pas tot de ontdekking dat:
- Donatie optie!
- Maar 15 EUR voor een jaar!
- Geen gezever over wat ik ervoor terug zou moeten krijgen; boeit me niet. Geen ads, doneren naar wat je kwijt wilt en klaar
Ik betaal al heel wat jaren LWN.net. Het is meer een donatie zodat er goed Linux nieuws is dan ik echt er iets voor terugkrijg. Elk jaar moet ik actie ondernemen; d'r gaat niks automatisch van mijn rekening af ofzo. Ik krijg natuurlijk wel een mailtje. Verder merk ik het op de site indien het jaar verstreken is.
Volgens mij zijn er nog enorm veel mogelijkheden voor Tweakers.net om meer geld binnen te krijgen door kritisch te kijken hoe iemand ooit geld zou willen geven. Wat suggesties:
- Bij de adblocker melding, geef aan dat je kan doneren of abbonnee kan worden vanaf 15 EUR voor 1 jaar (NIET verwoorden als 15 EUR per jaar! dat is een abonnement)
- Indien je geen account hebt of niet bent ingelogd, laat mensen _direct_ door middel van een formulier een account aanmaken of inloggen
- splits abonnement en doneren overal in de site (ik klik niet op "word abonnee" links)
- geef van te voren de kosten aan; dus als je een link hebt over "doneren" -> "doneren vanaf 15 EUR" (gewoonlijk klikken mensen pas als ze overtuigd zijn.. de 15 EUR zal meer mensen overtuigen)
Producing LWN takes a substantial amount of staff time, and that costs money. As a way of bringing in that money, the advertising model has been shown definitively not to work (and not just for LWN). Subscriptions, are the lifeblood of LWN, and the only way that LWN will continue to publish. The main reason to subscribe, thus, is to support LWN and keep it on the net.