Adblock waarschuwing als inkomstenbron

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik blokkeer al lange tijd advertenties. Ik wil ze simpelweg niet zien. Ik weet dat advertenties onbewust me zal beïnvloeden en daarom wil ik het niet. Ik probeerde nog een uitzondering te maken, maar vervolgens werden de advertenties nog steeds geblokkeerd maar ditmaal door een privacy plugin.

Op dit moment geeft de adblocker waarschuwing niets meer dan een "je kan abonnee worden". Dat wil ik niet, totaal geen interesse in. Geen zin om features te krijgen, geen zin om een abonnee af te sluiten (kom je vaak lastig vanaf), etc.

Nu klikte ik hier laasts op en kwam pas tot de ontdekking dat:
  • Donatie optie!
  • Maar 15 EUR voor een jaar!
  • Geen gezever over wat ik ervoor terug zou moeten krijgen; boeit me niet. Geen ads, doneren naar wat je kwijt wilt en klaar
Nu is technisch doneren en een abonnement hetzelfde. Ik betaal geld, jullie ontvangen, etc. Maar als gebruiker is het een hele andere ervaring: een abonnement is gewoonlijk een verplichting die je voor meerdere jaren aangaat. Een donatie en dan als bedankje geen advertenties te ontvangen komt veel vrijblijvender over.

Ik betaal al heel wat jaren LWN.net. Het is meer een donatie zodat er goed Linux nieuws is dan ik echt er iets voor terugkrijg. Elk jaar moet ik actie ondernemen; d'r gaat niks automatisch van mijn rekening af ofzo. Ik krijg natuurlijk wel een mailtje. Verder merk ik het op de site indien het jaar verstreken is.

Volgens mij zijn er nog enorm veel mogelijkheden voor Tweakers.net om meer geld binnen te krijgen door kritisch te kijken hoe iemand ooit geld zou willen geven. Wat suggesties:
  1. Bij de adblocker melding, geef aan dat je kan doneren of abbonnee kan worden vanaf 15 EUR voor 1 jaar (NIET verwoorden als 15 EUR per jaar! dat is een abonnement)
  2. Indien je geen account hebt of niet bent ingelogd, laat mensen _direct_ door middel van een formulier een account aanmaken of inloggen
  3. splits abonnement en doneren overal in de site (ik klik niet op "word abonnee" links)
  4. geef van te voren de kosten aan; dus als je een link hebt over "doneren" -> "doneren vanaf 15 EUR" (gewoonlijk klikken mensen pas als ze overtuigd zijn.. de 15 EUR zal meer mensen overtuigen)
Een mooie verandering die ooit is doorgevoerd is dat bij reviews de conclusie nu aan het begin staat. Kost waarschijnlijk heel wat adviews, maar maakt het zo enorm veel fijner om reviews te lezen. Volgens mij niks mis mee om heel sporadisch mensen te herinneren wat de opties zijn (als artikel of sporadisch kort aan het einde van een uitgebreide review). En nogmaals: niet zeggen doneren/abonnee, maar korte tekst wat d'r mogelijk is incl prijs. Iets vergelijkbaar als (lees de hele link!!!)
Producing LWN takes a substantial amount of staff time, and that costs money. As a way of bringing in that money, the advertising model has been shown definitively not to work (and not just for LWN). Subscriptions, are the lifeblood of LWN, and the only way that LWN will continue to publish. The main reason to subscribe, thus, is to support LWN and keep it on the net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat wil je nu eigenlijk , of wat is de vraag ?
Wat ik hierboven lees, is eigenlijk niet meer of minder dan de naam abonnementen omzetten naar donaties.
Je wilt wel registreren wie je wel of geen ads serveert, dus registratie van donateurs blijf je houden. En als abonnee krijg ik ook gewoon een mailtje als mijn abo afloopt, en als ik geen actie onderneem is het na een jaar ook over. Ik zie dus niet helemaal wat je nu anders wilt hebben ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 15:28

Racing_Reporter

Contentmaker

Onnodig. Je bouwt de term om, for no apparent reason. En anders kan je nog stellen dat je er wel wat voor terugkrijgt, doneren is alleen helpen. Een abonnement is geven om iets terug te krijgen, een tijdschrift of hier nieuws, geen advertenties en extra opties. Dit systeem werkt prima in ieder geval, gevalletje spijkers op laag water zoeken wat mij betreft.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vind het juist een fantastisch idee van bkor.
Het is veel vrijblijvender om als het je uitkomt een donatie te doen (van welk bedrag dan ook).
Als je na een donatie (vanaf x euro) ook nog bepaalde features krijgt, alleen maar fijn.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:35
bkor schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:44:
een abonnement is gewoonlijk een verplichting die je voor meerdere jaren aangaat.
Psst:
Omdat de Tweakers-abonnementen tijdsgebonden zijn (12 maanden) en niet stilzwijgend worden verlengd
Enne, jij gaat ook naar de bakker, doneert hem wat geld en krijgt als dank een brood ? Dat koopt wel leuker :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Om het enorm duidelijk te maken:
Als je bijvoorbeeld dingen zoals Hackers News leest zie je dingen zoals "hoe zorg je ervoor dat zoveel mensen omvormt van geïnteresseerde naar aan aankoop". Op dit moment is de website nogal slecht kwa opzet hierin. Alle informatie is te vinden ja, maar herhaal deze informatie zodat je meer interesse opbouwt op te klikken. Geef vooraf kort de opties.

Ik wil helemaal geen veranderingen in donaties of abonnementen. Het gaat puur om meer mensen over te halen om zoiets te nemen. Ik heb in detail uitgelegd waarom ik geen 15 EUR heb gegeven aan Tweakers.net. Ik had dat jaren geleden gedaan indien Tweakers.net beter zou zijn dat deze optie er was. Enorm simpele aanpassingen zorgen vaak voor een veel hogere omzet.

u_nix_we_all: Zie de punten 1, 2, 3, 4. Vooral #1!

Racing_Reporter: Ik bouw helemaal niets om. Lees mijn bericht opnieuw.

Carpento: Exact mijn punt. Zo'n link lees ik niet. Geef de informatie vooraf. Het doet er heel weinig toe wat de regels zijn. Het gaat enorm wat iemand die op de website komt kwa indruk heeft. Dit heb ik uitgebreid uitgelegd in mijn originele bericht. Een abonnement is gewoonlijk gezeur. Ik ga niet uitzoeken of het mogelijkerwijs op deze site juist wel makkelijk is.

Zo te zien hebben veel mensen mijn post slecht gelezen en verder enorm weinig inlevingsvermogen. Ik heb het niet over of iets wel of niet zo is op Tweakers.net. Ik heb het over met kleine aanpassingen meer inkomsten genegeerd.

Van
€ 50,- per jaar
Indien het vrijblijvend is, hoort hier geen per jaar te staan maar bijvoorbeeld de tekst "EUR 50 voor 12 maanden". Tuurlijk staat dit allemaal op allemaal pagina's uitgelegd en weet iedereen hier alles prima te vinden. Ik heb het over mensen die geen geld hebben gegeven; niet over diegenen die d'r geen problemen mee hebben.
Wil je extra omzet dan zal je gewoonweg rekening moeten houden met mensen die niet elke pagina kennen, links afgaan of volledig lezen. Wat is de indruk in 5 seconden als je het nog nooit eerder hebt bekeken.

Kijk op Hackers News hoeveel artikelen erover gaan om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen iets aanschaffen. Vervolgens vallen verschillende kleine dingen op welke Tweakers.net slechter doet.

Maar indien hier een ontwikkelaar is: Voer punt 1 uit en kijk gedurende de maand erna naar de hoeveelheid geld binnengekomen via donaties en abonnementen.

[ Voor 0% gewijzigd door bkor op 22-03-2016 00:02 . Reden: quote fix ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-10 09:38
Ik vind dit een heel goed idee. Wordt tijd dat tweakers een mooie a/b test opzer met verschillende verwoordingen van de 'je blokeerd onze banners' melding. Daar wat variatie in aanbrengen kan eigenlijk alleen maar meer leden opleveren.

Zoals al opgemerkt is, tweaker abbo's zijn erg vrijblijvend. Geloof dat je abbo zelfs per maand om te zetten is, leuke cadeautje, verlenen moet je heel bewust doen. Allemaal sterke features, die natuurlijk wel gecommuniceerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
dus eigenlijk is het enige wat hij wil, dat het aboment niet atomagisch is verlengt en dat er een paywall komt voor mensen met een adblocker...
zodat er 'klik hier voor toegang tot de website zonder advertenties, 1 euro voor 25 uur, 25euro voor een jaar (prepaid dus geen aboment).

hoop gezeik om nix..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dorus schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 02:15:
........
Wordt tijd dat tweakers een mooie a/b test opzer met verschillende verwoordingen van de 'je blokeerdT onze banners' melding.
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat deze unieke tekst in onverkorte vorm met alle highbrow taalkundigen hier op Tweakers.net enige genade gaat vinden. ;)
"Je blokkeerT onze banners" geef ik meer kans. O-)

Een beetje taalpolderen en wij komen er wel uit. _/-\o_
bkor schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 00:01:........
Zo te zien hebben veel mensen mijn post slecht gelezen en verder enorm weinig inlevingsvermogen.
Óf je overschat hier je eigen vermogen om helder, kort en bondig te pitchen, óf je doet de goedwillende lezertjes tekort.
Ik heb je betoog twee keer doorgelezen en ik geloof dat ik je punt nu wel begrijp, maar erg helder is het niet. ;)

Dat heeft overigens weinig tot niets met "inlevingsvermogen" te maken, dat is iets te kort door de bocht.

Ik zou je startpost (met een prima idee) een hygiënische edit geven waarbij je vooral de hoofd- en bijzaken beter scheidt/schrapt, zodat de kern van je betoog vanzelf naar boven komt drijven.
Het is maar een idee. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2017 06:39 ]

Pagina: 1