Toon posts:

2x r9 290 inruilen voor een single?

Pagina: 1
Acties:
  • 529 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag, Ik heb een vraag over mijn videokaarten, Ik heb namelijk 2x r9 290's in mijn case zitten maar 9/10x gebruik ik maar 1 van de 2 kaarten.. aangezien 9/10x de meeste games problemen hebben met crossfire..(Voorbeeld: The division single card: 55/60 fps - The division crossfire: 20/30 fps max zowel low als ultra) Drivers heb ik al 10x geupdate naar nieuwe versies.. zelfs veranderd naar oudere.. op dit moment ben ik zelfs aan het kijken voor een nieuwe cpu.. De enigste optie die ik me kan bedenken is overstappen naar een single card!

De fps drops is trouwens niet het enigste vooral veel flickering in sommige games zoals the witcher 3 (Veel mensen hadden problemen dus dat zal wel aan amd liggen) of 9/10x dat crossfire niet werkt met veel games.. Zowel heb ik er ook last van als ik wil streamen want het werkt half en soms gewoon helemaal niet..

De vraag is: Inruilen voor een single card een betere optie?

CPU i5-3470 met 16gb ramgeheugen incase

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2016 14:33 ]

Alle reacties

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
eentje verkopen zou ik doen, er zijn niet echt betere opties tenzij je 600 euro voor de kaarten krijgt

Verwijderd

Topicstarter
Danny Phantom schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:52:
eentje verkopen zou ik doen, er zijn niet echt betere opties tenzij je 600 euro voor de kaarten krijgt
Ik schat 400 en dan upgrade naar een gtx 970 ofzo? Dat was mijn eerste gedachten

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Dat is niet echt een upgrade waard imo, de gtx 970 heeft niet echt heel veel op de 290

[ Voor 38% gewijzigd door Danny Phantom op 21-03-2016 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
390x? Die is wel een stukje beter als een 290 en 970

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Maar ook nauwelijks, je R9 290 overclocken en je zit op 390x performance.

Wil je een echte verbetering zien, maar eentje die nog steeds niet echt het geld waard is imo, moet je kijken naar een Fury, of, nog duurder, een 980ti.

Overigens is een R9 290 inmiddels even snel als een stock GTX970, jeej voor driver optimalisaties, dus een GTX970 halen is nogal onzinnig.

Of nog "even" wachten op wat Polaris en Pascal doen, maar het zou best kunnen dat ze allebei beginnen met mid-end kaarten.

People as things, that’s where it starts.

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:42
Je hebt ze al te koop staan zie ik. Keuze al gemaakt blijkbaar?

Verwijderd

Topicstarter
Davetc schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:04:
Je hebt ze al te koop staan zie ik. Keuze al gemaakt blijkbaar?
Nog niet maar kijken of ik het er voor krijg wie niet waagt wie niet wint zeg maar

En ik zit zowiezo te denken aan de fury of 980ti

Suggesties zijn nog altijd welkom hoor

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2016 15:11 ]

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:42
Welke resolutie gebruik je? Mocht het 1080p zijn zou ik van te voren uit gaan zoeken of een Fury of 980Ti daadwerkelijk een verbetering gaat opleveren. Rond de 60fps op een enkele R9 290 zou ik voldoende vinden namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Davetc schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:13:
Welke resolutie gebruik je? Mocht het 1080p zijn zou ik van te voren uit gaan zoeken of een Fury of 980Ti daadwerkelijk een verbetering gaat opleveren. Rond de 60fps op een enkele R9 290 zou ik voldoende vinden namelijk.
Zowiezo op 1080p, Maar ik stream zelf ook aardig veel en merk dat de fps dropt op het moment dat ik stream/game.. de overstap naar een cpu ga ik al maken, Nu alleen nog de upgrade voor een nieuwe GPU

The division is high 50/55 heel soms 60

en 980ti is 70/90 op ultra

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2016 15:16 ]

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2025
En hoe zit de fps met jouw cpu? The division is ook een cpu heavy game.

Verwijderd

Topicstarter
robogeeka schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:24:
En hoe zit de fps met jouw cpu? The division is ook een cpu heavy game.
55/60 op high/ultra als ik niet stream! Zodra ik stream jah dan op low minimaal 30 maximaal 45

Ligt ook aan de area's trouwens :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2016 15:27 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De vraag is natuurlijk ook:waarmee stream je?

Zowel AMD als Nvidia kunnen namelijk ook opnemen vanuit de videokaart, dat kost eigenlijk nauwelijks performance, ik merk het iig niet wanneer ik dat gebruik.

Echter, dingen als Xsplit en OBS leunen veel meer op je CPU, en dan kan een i5 idd wat purrie te kort komen.

Verwijderd

Topicstarter
RobinHood schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:34:
De vraag is natuurlijk ook:waarmee stream je?

Zowel AMD als Nvidia kunnen namelijk ook opnemen vanuit de videokaart, dat kost eigenlijk nauwelijks performance, ik merk het iig niet wanneer ik dat gebruik.

Echter, dingen als Xsplit en OBS leunen veel meer op je CPU, en dan kan een i5 idd wat purrie te kort komen.
Obs, Ik stream ook veel met me elgato dus daarin is obs weer hard nodig

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dan verwacht ik niet dat je echt meer FPS gaat krijgen als je een Fury of 980ti erin gooit.

OBS schaalt volgens mij vrij redelijk met meer threads, je zou dus kunnen kijken of je een tweedehands i7 of Xeon met HT kan vinden.

Op de V&A zie ik een 2600k voor 145, en een 3770k voor 200.

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-02 20:59

tomaszcs

✔️

zal wachten voor AMD polaris of Nvidia Pascal GPU's. Dus verkoop er nu 1 om nog ondertussen te gamen. en dan verkoop je 2de gpu als jij je nieuwe shiny gpu hebt.

Verwijderd

Topicstarter
RobinHood schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:43:
Dan verwacht ik niet dat je echt meer FPS gaat krijgen als je een Fury of 980ti erin gooit.

OBS schaalt volgens mij vrij redelijk met meer threads, je zou dus kunnen kijken of je een tweedehands i7 of Xeon met HT kan vinden.

Op de V&A zie ik een 2600k voor 145, en een 3770k voor 200.
de upgrade wil ik nieuw houden.. ben geen tweedehandse persoon dus koop een gloednieuwe 4790k met een nieuwe mobo
tomaszcs schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:43:
zal wachten voor AMD polaris of Nvidia Pascal GPU's. Dus verkoop er nu 1 om nog ondertussen te gamen. en dan verkoop je 2de gpu als jij je nieuwe shiny gpu hebt.
Thanks goed idee :)

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:56
Voor streamen, gebruik je intel quick synch? Dat zou moeten helpen met de cpu load, zit volgens mij ergens in OBS ook. Ik stream zelf niet, maar ik kom vaak tegen sat het ontzettend helpt om de cpu load te verlagen. Je gebruikt dan dacht ik de iGPU voor het streamen en niet de cpu.

Voor CF, welke chipset heb je? Zou zo maar kunnen dat je op 16x/4x zit wat gewoon niet optimaal is. Daarbij loopt bij CF 290 alles over de PCIe bus en dan kan 4x maal zo maar eens te weinig zijn.

En wat anderen al gezegd hebben een 970 is geen upgrade ten op zichte van een enkele 290. Dus je kunt er eentje verkopen en dan wachten tot polaris/pascal.

Ik zie net je reactie hierboven. Ik zou dan misschien toch sneller overwegen om een 6700k te nemen. Is toch weer net wat nieuwer ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Zeara op 21-03-2016 15:57 ]

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2025
Ga dan gelijk voor skylake? Anders loop je 2 generaties achter. Je hebt zat gpu power, ondanks dat the division cf niet echt ondersteund..

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Nog een kleine toevoeging, je hebt nu al highend kaarten. De nieuwe generatie komt er dit jaar aan, het is zonde van je geld om nu nog een ultra highend kaart te kopen (tenzij streamen je broodwinning is :P).

Verwijderd

Sp3ci3s8472 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:02:
Nog een kleine toevoeging, je hebt nu al highend kaarten. De nieuwe generatie komt er dit jaar aan, het is zonde van je geld om nu nog een ultra highend kaart te kopen (tenzij streamen je broodwinning is :P).
Klopt maar van de high end kaarten word er maar 1 gebruikt omdat crossfire maar half werkt op de meeste games..

PS. Mijn account is gebanned omdat ze mij blijkbaar door de war hebben gehaald met een andere account.. nu ben ik gebanned voor cloning..

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2016 18:42 ]

Verwijderd

Zeara schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:56:
Voor streamen, gebruik je intel quick synch? Dat zou moeten helpen met de cpu load, zit volgens mij ergens in OBS ook. Ik stream zelf niet, maar ik kom vaak tegen sat het ontzettend helpt om de cpu load te verlagen. Je gebruikt dan dacht ik de iGPU voor het streamen en niet de cpu.

Voor CF, welke chipset heb je? Zou zo maar kunnen dat je op 16x/4x zit wat gewoon niet optimaal is. Daarbij loopt bij CF 290 alles over de PCIe bus en dan kan 4x maal zo maar eens te weinig zijn.

En wat anderen al gezegd hebben een 970 is geen upgrade ten op zichte van een enkele 290. Dus je kunt er eentje verkopen en dan wachten tot polaris/pascal.

Ik zie net je reactie hierboven. Ik zou dan misschien toch sneller overwegen om een 6700k te nemen. Is toch weer net wat nieuwer ;)
Ik zal eens kijken voor iQs

En mijn chipset is een 1155 msi z77a-g45 mobo

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Lezen idd. Aankoopadviestopics horen in de aankoopadviesfora.

Move OH -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen. Sowieso is het erg merkwaardig om topic te openen met vraag en tegelijk een van de kaarten in kwestie in V&A te gooien (zonder dat in topic te vermelden). Toont erg weinig respect tov de mensen die de moeite nemen serieus op je vraag in te gaan :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.