Toon posts:

Video editing en Game systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voorheen kocht ik altijd een leuke aanbieding bij d Lidl of ALDI. Een goede kwaliteit Medion computer kon ik daar zeker altijd krijgen.. Alleen vind ik de laatste jaren het erg tegenvallen. Plus dat ik altijd merk dat de belangrijkste functies zoals video bewerking en gamen toch niet optimaal op zo'n systeem zijn.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben cameraman en video-editor. Video bewerken staat boven aan het lijstje. Ik wil met zeer hoge snelheid kunnen renderen, bewerken en exporteren (in hoge kwaliteit) Heel veel programma's te gelijkertijd open hebben staan. Ook zal ik het leuk vinden de games van tegenwoordig in de beste kwaliteit te kunnen spelen. En de games in de toekomst gewoon kan draaien, maar eventueel niet optimaal. Videobewerking staat boven gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
€900-1500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb eventueel gewoon speakers en een beeldscherm, maar sta open voor suggesties in alles

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit weet ik dus zelf niet zo goed. Ik denk dat veel ram geheugen handig zal zijn en een hele snelle proceccor, maar omdat ik hier niet heel veel van af weet, vraag ik het hier 'Wat heb ik allemaal nodig denken jullie ;)?.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik wil gewoon een goed werkend apparaat voor de prijs die ik betaal, ik zal het fijn vinden er vele jaren mee te kunnen doen. Ik betaal liever wat meer voor een langere levensduur. Het opnieuw kunnen inbouwen van een betere videokaart en geheugen vind ik belangrijk. Ik denk vanaf nu namelijk de computer uit te breiden ipv te vervangen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een iets wat stille computer is altijd fijn, maar de prijs is toch iets belangrijker, hoef geen ultra stille water-koelende elementen te hebben

Ga je overklokken?
Hier geen ervaring in, dus weet niet precies of dat nodig is?

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht misschien een collega in het vak te vinden, die precies weet wat ik moet hebben binnen de prijs van 900-1500 euro (als minder goed is, uiteraard hoor ik het dan ook graag.) Ik wil goed kunnen video bewerken en games van nu ultra spelen.

:) Bedankt!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:38
Eigenlijk wordt er op tweakers toch een eigen eerste opzetje verwacht... Zie de Best Buy Guides bijvoorbeeld.
maar:

Een i7 of soortgelijke Xenon is toch wel handig. Meer cores is beter bij video rendering. Als je het niet erg vind om iets langer te wachten, kan je voor een goedkopere i7 gaan. Met een snelle processor kun je lang vooruit. Vooral omdat de verbeteringen in processors meer een evolutie zijn, dan een revolutie de laatste jaren.

Als je high-end wil gamen, dan moet je een pittige videokaart nemen. Maar bijvoorbeeld een GTX 970 trekt al heel veel. Upgraden van de videokaart is een eitje. Voor video-editing is een GTX 950 al voldoende.

Edit je trouwens 4K of wil je dat in de toekomst? want dan is een GTX970 niet toerijkend ben ik bang. Dan kom je eerder in de GTX 980TI of ATI 390(x) modellen. Of het dan nog binnen je budget gaat passen durf ik niet te zeggen.

RAM is simpel: More = better. Ik zou toch 32GB als minimum nemen. Heb zelf 16GB en dat zit nog vrij snel vol.

overklokken maakt het geheel wat meer future proof. Maar is wel een iets groter risico dat je PC er voortijdig mee stopt. Overclocken zelf is tegenwoordig niet heel moeilijk als je er even een middagje voor uittrekt. Zijn gewoon opties in de BIOS.

Kwa beeldscherm: is dat geen TN paneel? voor video editing wil je toch het liefst een calibreerbaar scherm.... TN is te calibreren, maar als je er ook maar iets schuin voorzit, dan verschuiven de kleuren al.

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt, met deze informatie zal ik een opzetjes gaan maken. En deze hier plaatsen of eventueel een nieuwe topic openen en deze sluiten.

Dankjewel :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:01:
En deze hier plaatsen of eventueel een nieuwe topic openen en deze sluiten.
Pas deze maar aan ;)

• steef2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-11 07:19
Ik ben benieuwd! Ik heb recentelijke een GoPro aangeschaft en wil nu ook gaan video-editen met een desktop die nog moet komen. Mijn budget is wel iets lager maar ik ben benieuwd waar je mee gaat komen.

Ps. Waarom is RAM zo belangrijk bij het editen en renderen van video's? Ik heb meer het idee dat m'n CPU vol aan de bak moet dan dat mijn RAM volraakt tijdens het renderen.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:38
Bij het renderen is ram minder belangrijk. Maar previews tijdens het bewerken worden in je RAM opgeslagen. Als de preview ten einde is en het ram vol, moet die daadwerkelijk zelf gaan renderen. Dus meer RAM betekend dat die minder snel opnieuw (tussentijds) moet renderen.

Dus inderdaad, bij exporteren van je video maakt het minder uit, al kunnen veel videoprogramma's ook het pre-renderde materiaal gebruiken bij export zodat dat niet 2x gedaan word.

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Een scratch disk kan daar ook bij helpen zover ik heb gehoord.
Pagina: 1