2din autoradio kopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:54
Ik zoek een 2din autoradio

Momenteel heb ik een appradio van Pioneer, maar ik merk dat ik het app gedeelte nooit gebruik en de radio functies werken ook niet helemaal zoals ik had verwacht. Hierdoor luister ik vrijwel nooit meer naar MP3 in de auto en dat mis ik behoorlijk. Ook dat onzinnige gelul van die dj's, slechte muziek en bizar veel reclame beginnen me echt tegen te staan.
Daarnaast gebruik ik nu alsnog vaak m'n smartphone voor navigatie, aangezien dat via m'n appradio dus te veel gedoe is.

Wat is je budget?
Zo tussen de €200 en €300. Helaas zijn alle modellen van normale fabrikanten als Pioneer/JVC/Kenwood met een beetje mogelijkheden al makkelijk €500 a €600. Ik vind dit echt bizar veel geld voor een autoradio en als je dan zien hoe beperkt de mogelijkheden vaak zijn...

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
  • Het liefste een model zonder dvd/cd speler. Naast een touchscreen wel fysieke knoppen voor volume, next/previous, snel switchen naar navigatie of usb etc.
  • Het liefst ook DAB+
  • een makkelijk te bedienen menu/app om m'n eigen mp3's af te spelen
  • een goede navigatie die makkelijk te updaten is, het liefst iets wat net zo goed werkt als Sygic of Here
  • hij moet natuurlijk ook bluetooth hebben
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb b.v. de autoradio's van Eonon gevonden (www.eonon.com). Deze zien er goed uit en ze hebben de zaken die ik wens. Echter lees ik ook weer zaken over de soms tegenvallende kwaliteit en slechte aftercare.

Ook zie ik veel van die China dingen die Android draaien. Echter draaien die allemaal maar max Android 4.4, zijn ze niet upgradable en is aftercare dan ook vak een probleem.
Een voorbeeld zijn de apparaten van Joying. Ziet er prima uit, maar blijft Chine meuk: www.carjoying.com

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik kan niet geloven dat er niet voor een normaal budget een knappe autoradio met navigatie en/of Android te krijgen is en dat ik de enige ben die er naar op zoek is, dus hoop dat er wellicht Tweakers zijn met een goede tip of ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door Pusherman_ op 21-03-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik kijk ook rond voor 2-din navigatie mogelijkeden en ben nog steeds zoekende na een jaar :F

Ik denk dat er voor 200-300 nieuw geen kwalitatief goed alternatief bestaat voor jouw Pioneer. Verder laat ik Chinese rommel voor wat het is en kijk alleen naar gerenommeerde merken omdat geluidsklank en radio-ontvangst voor mij ook erg belangrijk zijn.

Een van de goedkopere android opties is de Asteroid SMART.

En non Android kom wel enigszins in de buurt qua prijs..

[ Voor 3% gewijzigd door Majin Buu op 21-03-2016 14:50 ]

R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Ik vind nu ook nog deze https://avinusa.com/avin-...ps-navigation-system.html

Lijkt me iets beter qua support etc. dan de standaard China dingen, maar ben nog niet overtuigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Die Asteroid Smart draait nog op android 2.3 volgens mij. Ik heb dat ding bij een collega ingebouwd en een aantal keer gebruikt, de traagheid is niet in woorden uit te drukken. DO-NOT-BUY!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Het is inderdaad niet het beste een verouderd toestel
maar als ik de YT filmpjes net boven de conclusie van deze review is de interface en gui best ok en soepel te noemen, wellicht door wat firmware-updates installeren, tweaken en een custom launcher installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Majin Buu op 21-03-2016 16:07 ]

R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 09:33
Van hoop budget systemen lees je veelal enkel negatieve reacties. Traagheid is ergernis nummer 1. Dan ben je al even aan het rijden, voordat je het systeem pas kan gebruiken. Of is verouderd / niet makkelijk / gratis / goedkoop te updaten etc.
Goedkoop is veelal duurkoop.
Dan zou ik eerder een normale radio kopen met wat leuke features en een losse navigatiesysteem. Kun je voor goed spul nog best gunstig geprijsd uitkomen. Misschien niet ideaal, maar dat werkt tenminste fatsoenlijk.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb dit opgelost door een autoradio alleen nog maar als BT ontvanger en versterker te gebruiken en verder alles met mijn telefoon te doen. 2din pioneers met een BT ontvanger heb je wel voor relatief betaalbare bedragen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:52
Ik heb een hoop autoradios versleten. Een leuke maar ook erg dure hobby. Begonnen met Chinees spul, want meer features voor minder geld vind je niet gemakkelijk. Dit zijn dan ook gelijk de enige radio's die in je budget passen helaas.

Maar ze hebben allemaal problemen. Slechte audio controls, uitvallende frontpanels, waardeloze navi integratie, bugs, vastlopen, traag, etc. Maar wel goedkoop, en 'gratis' navigatie+updates. Mocht je desondanks toch Chinees willen, koop dan gewoon bij bijv. chinavasion.com i.p.v. eonon (wat simpelweg rebranded chinees is voor flink meer geld).
Overigens, hoewel minder betaalbaar, ook Clarion radio's vallen ten prooi aan dergelijke mankementen.

Betere merken als JVC en Zenec hebben soms ook interessante modellen, maar deze zitten vaak toch ook al tegen de €600 aan. Het echt interessante spul van pioneer, kenwood en alpine kopo je niet voor minder dan een rug, maar krijgt wel een hoop voor elkaar. Capacitieve schermen, opstarten in ~10 seconden, intuïtieve bediening, snelle en goed geïntegreerde navigatie, DAB+, meerdere USB/SD slots, video inputs/outputs etc. is waar je voor betaalt.

Nu, wat jou gezien je eisen aan te raden is.. Eigenlijk niets, of je moet mazzel hebben met een Chinees model. Ik zou nog even de appradio erin laten zitten en misschien over een jaartje kijken naar een gebruikte of oudere generatie flagship model. Inmiddels is DAB+ in vrijwel iedere radio te vinden, dus over een tijdje zullen daar de beste deals te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Wat je zegt over Chinavision.com spul is inderdaad waar.

Als je deze neemt:

https://www.chinavasion.c...roid-4.4-Card-DVD-Player/ €177,90

Dan is dat waarschijnlijk gewoon dezelfde als deze:

http://www.eonon.com/Car-GPS/Android-Car-GPS/GA2114.html €229

of deze

https://www.carjoying.com...n-rotate-menu-hd-800.html €280

Enige belangrijke verschil dat ik zo snel zie is dat die 'branded' dingen een RK3188 processor hebben ipv een RK3066.
Pagina: 1