Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waar verdwijnt mijn E-mail?

Pagina: 1
Acties:

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:57
Mijn bedrijf heeft een website, gemaakt door bedrijf X. Daar staat een contactformulier en een vacatureformulier op die mooie mailtjes kunnen genereren. Voordat mails aankomen bij mij Exchange Server, wordt eea gechecked door Symantec in the cloud.

Helaas komen de mailtjes niet aan. ook Symantec ziet de mailtjes niet. Als ik het mailadres wijzig in mijn persoonlijke gmail adres komt het wel aan. Forwarden vanuit gmail naar bedrijfsadres gaat ook goed.

Probleem is nu dat bedrijf X roept dat het werkt (want gmail werkt) en ik roep dat ik geen mail krijg. Het is niet zo dat X niet mee wil werken, maar zonder foutmelding beginnen we niets.

Hoe kom ik erachter wie of wat mijn mail blokkeert?

Hattrick: Thorgal Eagles

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 15:42

Croga

The Unreasonable Man

Wij hebben een aantal klanten wat een soortgelijke constructie heeft.

Ons systeem stuurt EMails uit. Bij iedereen komen deze EMails goed aan zonder problemen.
Een aantal van onze klanten gebruiken dezelfde Symantec cloud oplossing en krijgen regelmatig de EMails niet.

De enige conclusie hier kan zijn dat Symantec een brak product levert.
- Ons systeem stuurt, bewijsbaar, de EMails juist uit (zie tientallen klanten bij wie het goed gaat).
- De Email van de klant heeft altijd goed gewerkt dus daar zit ook geen probleem
- Zodra Symantec om de hoek komt kijken gaat het mis.

De enige zinvolle oplossing is Symantec er uit gooien. Daar gaat het blijkbaar mis. Onmiddelijk mee stoppen dus.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 12:26

SeatRider

Hips don't lie

Croga, nogal kort door de bocht. Wellicht merkt Symantec de mails aan als spam, omdat SPF/DKIM niet goed is ingeregeld (voor de hand liggend bij mail verstuurd via een extern systeem). Als je wel verstuurt naar Gmail, geeft deze dan waarschuwingen aan hieromtrent?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• bregweb
Via gmail zie ik wel een Authentication Error:
Gmail couldnt verify that ABC actually sent this message (and not a spammer)

Bij Symantec kan ik een overzicht van rejected mails maken en daar staan deze mails niet tussen. Ga voor de zekerheid wel even een case aanmaken en vragen of zij de mails via een 2e of 3e lijn wel zien.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 12:26

SeatRider

Hips don't lie

bregweb schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:29:
Dat lijkt me een redelijke alarmbel iig.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vraag bij Bedrijf X om de logs van de mailserver voor alles dat naar jou is gestuurd. Ga met die lijst dan in je Symantec tool kijken van hoe en wat. Verifieer dit met wat je in Gmail krijgt. Croga is misschien kort door de bocht, maar zijn ervaring is zo goed als gelijk aan de TS, dus zo vreemd is 't niet. Dit testen bevestigd of ontkracht zijn bewering.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• bregweb
Case aangemaakt bij Symantec, ik laat de uitkomst weten.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 15:42

Croga

The Unreasonable Man

bregweb schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:29:
hmm... daar zit wel een verschil; bij ons gebeurt dat niet.
Wij gebruiken 2 test accounts, juist om deze reden. We testen regelmatig met GMail en met mijn eigen thuis-server (die zwaar op reverse-DNS tests en greylisting geconfigureerd staat). Beide tests komen onze EMails nog altijd glorieus door.

Verwijderd

Doe eens een SPF record check @ http://www.kitterman.com/spf/validate.html
Pagina: 1