Mijn vraag
Sinds ik de Nvidia driver 362.47 heb gedownload valt mijn pc tijdens het gamen na ongeveer 5 min uit. Soms blijft de computer tijdens gamen wat langer aan maar uiteindelijk valt de pc alsnog uit.
Ik las op internet dat de 362.47 voor heel wat problemen zorgde dus heb ik via DDU (Safe mode) de driver uninstalled en een oude driver geprobeerd(intussen al 5 verschillende drivers) maar de computer blijft uitvallen.
Uiteindelijk kwam ik erachter dat mijn moederbord 4 gb aangaf terwijl ik 8 gb heb dus ik een ander moederbord erin gezet en de 8gb wordt nu wel weergegeven. Ik dacht dus " Oh dit was het probleem " Alles geformateerd, windows 10 opnieuw geinstalleerd maar nog steeds uitval na een aantal minuten gamen. Zwaar frustrerend en sinds de 362.47 driver. PC werkt idle prima en pas wanneer ik game valt deze uit.
Geheugen test uitgevoerd: Prima
HDD test uitgevoerd: Prima
Temp CPU idle: ~30 C
Temp CPU gaming: ~45 C
Temp GPU idle: ~28
Temp GPU gaming: ~60C (fan: 72%)
Nu valt het mij op dat ik geen BSOD krijg maar echt een uitval. Ik las verschillende topics hierover met ongeveer hetzelfde probleem waarbij werd gezegd dat als je PC echt uitvalt zonder iets weer te geven het een grote kans is dat het je PSU is.
Mijn PSU is ongeveer 5 maanden oud. Ik heb de Sharkoon WPM600 Bronze
Systeem specificaties:
Moederbord: MSI Z68MA-45 (B3)
Processor: i7 2600k
Geheugen: Crucial Ballistix 4GB DD3 800 mhz
Videokaart: Asus GTX 770 Direct CU II
Voeding: Sharkoon WPM600 Bronze
Kast: Fractal Design Refine S
SSD: Crucial BX100 120 gb
HDD: Western Digital Blue 1 TB
Componenten: Logitech 502 Proteus Core - Logitech Illuminated Keyboard
Wat denken jullie?
Alvast onwijs bedankt.
Sinds ik de Nvidia driver 362.47 heb gedownload valt mijn pc tijdens het gamen na ongeveer 5 min uit. Soms blijft de computer tijdens gamen wat langer aan maar uiteindelijk valt de pc alsnog uit.
Ik las op internet dat de 362.47 voor heel wat problemen zorgde dus heb ik via DDU (Safe mode) de driver uninstalled en een oude driver geprobeerd(intussen al 5 verschillende drivers) maar de computer blijft uitvallen.
Uiteindelijk kwam ik erachter dat mijn moederbord 4 gb aangaf terwijl ik 8 gb heb dus ik een ander moederbord erin gezet en de 8gb wordt nu wel weergegeven. Ik dacht dus " Oh dit was het probleem " Alles geformateerd, windows 10 opnieuw geinstalleerd maar nog steeds uitval na een aantal minuten gamen. Zwaar frustrerend en sinds de 362.47 driver. PC werkt idle prima en pas wanneer ik game valt deze uit.
Geheugen test uitgevoerd: Prima
HDD test uitgevoerd: Prima
Temp CPU idle: ~30 C
Temp CPU gaming: ~45 C
Temp GPU idle: ~28
Temp GPU gaming: ~60C (fan: 72%)
Nu valt het mij op dat ik geen BSOD krijg maar echt een uitval. Ik las verschillende topics hierover met ongeveer hetzelfde probleem waarbij werd gezegd dat als je PC echt uitvalt zonder iets weer te geven het een grote kans is dat het je PSU is.
Mijn PSU is ongeveer 5 maanden oud. Ik heb de Sharkoon WPM600 Bronze
Systeem specificaties:
Moederbord: MSI Z68MA-45 (B3)
Processor: i7 2600k
Geheugen: Crucial Ballistix 4GB DD3 800 mhz
Videokaart: Asus GTX 770 Direct CU II
Voeding: Sharkoon WPM600 Bronze
Kast: Fractal Design Refine S
SSD: Crucial BX100 120 gb
HDD: Western Digital Blue 1 TB
Componenten: Logitech 502 Proteus Core - Logitech Illuminated Keyboard
Wat denken jullie?