Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-09 23:11
Beste mede-Tweakers,

Ik ben van plan om een pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart te kopen als behuizing voor mijn nieuwe build.
Er zit standaard voor een 140mm voorin en een 120mm achterin.
Nu zit ik er aan te denken om een extra fan erbij te halen voor de intake (er is namelijk plek voor 2x 140mm)

1) zal dit de koeling bevorderen
2) zo ja, dan heb ik een fan splitter nodig, is dit een optie? pricewatch: Gelid Solutions PWM 1-to-4 Splitter?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-09 15:13
WahWah schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:11:
Beste mede-Tweakers,

Ik ben van plan om een pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart te kopen als behuizing voor mijn nieuwe build.
Er zit standaard voor een 140mm voorin en een 120mm achterin.
Nu zit ik er aan te denken om een extra fan erbij te halen voor de intake (er is namelijk plek voor 2x 140mm)

1) zal dit de koeling bevorderen
2) zo ja, dan heb ik een fan splitter nodig, is dit een optie? pricewatch: Gelid Solutions PWM 1-to-4 Splitter?

Alvast bedankt voor het meedenken.
Een extra fan zal zeker je koeling bevorderen.

Wel moet je het volgende even in ogenschouw nemen: Je moet voor jezelf bepalen of je voor positive of negative pressure gaat. Negative zal in theorie meer lucht verplaatsen en volgens die logica beter koelen, echter zal negative pressure ook voor meer stof zorgen. Zelfs bij het gebruik van stoffilters zal negative pressure vanuit alle kieren en gaten stof aantrekken. Deze stof zal ook weer je koeling beïnvloeden en ervoor zorgen dat je de computer vaker moet onderhouden.

Wellicht iets om over na te denken bij het plaatsen van die fan :)

Met die splitter is niets mis, heeft een extra ader voor PWM zodat je je moederbord de snelheid kan laten regelen. Wel moet(en) je fan(s) dan uiteraard ook PWM ondersteuning bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
Bedankt voor de reactie en extra info. Ik zal er nog even over nadenken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke cpu en videokaart komen er in de behuizing. Als het niet teveel warmte produceert, een non K Skylake met een GTX 970 bijvoorbeeld, dan lijkt een extra fan mij overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:18:
Welke cpu en videokaart komen er in de behuizing. Als het niet teveel warmte produceert, een non K Skylake met een GTX 970 bijvoorbeeld, dan lijkt een extra fan mij overbodig.
Ik ga inderdaad voor een non K Skylake en zal voorlopig mijn GTX 660ti gebruiken.

Als ik de video reviews bekijk op youtube over de Define Nano S, zie ik dat er weinig ruimte is tussen de videokaart en de voeding. Ik vraag me dus af of dat misschien niet te warm wordt.

De reden dat ik bezorgd ben over de koeling is omdat mijn kamer (zolder) in de zomer erg warm wordt. Dus ik wil het liefst de kast zo koel mogelijk houden. Als een extra fan aan de voorkant hiermee kan helpen, dan ben ik wel bereid om er wat geld voor uit te geven.

[ Voor 21% gewijzigd door WahWah op 21-03-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:30
WahWah schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:10:
[...]

Ik ga inderdaad voor een non K Skylake en zal voorlopig mijn GTX 660ti gebruiken.

Als ik de video reviews bekijk op youtube over de Define Nano S, zie ik dat er weinig ruimte is tussen de videokaart en de voeding. Ik vraag me dus af of dat misschien niet te warm wordt.

De reden dat ik bezorgd ben over de koeling is omdat mijn kamer (zolder) in de zomer erg warm wordt. Dus ik wil het liefst de kast zo koel mogelijk houden. Als een extra fan aan de voorkant hiermee kan helpen, dan ben ik wel bereid om er wat geld voor uit te geven.
Het zal iets helpen. Maar welke temps praten we nu over(zowel in de pc als in de kamer). En in de zomer. In de zomer gaat de temp altijd omhoog. En een extta fan zal mestal maar een 2/3 graden schelen. Zou me er nu nog niet te druk om maken. En in de zomer pas kijken naar een oplossing. Mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
Het zal iets helpen. Maar welke temps praten we nu over(zowel in de pc als in de kamer). En in de zomer. In de zomer gaat de temp altijd omhoog. En een extta fan zal mestal maar een 2/3 graden schelen. Zou me er nu nog niet te druk om maken. En in de zomer pas kijken naar een oplossing. Mocht dat nodig zijn.
Ik ben een beetje bezorgd om niks op dit eigenlijk ja. Er is immers nog niet eens een probleem en ik probeer al een oplossing te zoeken. Ik wacht wel af inderdaad. Thanks voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:30
Gewoon regelmatig je temps in de gaten houden. En ik neem zelf tot 80 graden in de zomer geen maatregelen
Pagina: 1