AMD Polaris of Nvidia Pascal?

Pagina: 1
Acties:
  • 596 views

• glenn-16
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-01 07:33
Beste medetweakers! :)

Ik ben van plan om een nieuwe videokaart aan te schaffen :9 ... nu ben ik van plan om te wachten tot AMD polaris of nvidia pascal.

nu ben ik benieuwd of er meerdere medetweakers hier zijn die dit ook doen en dan zou ik willen weten waar jullie voor gaan. AMD of Nvidia :? ??? ( R9 490, 490x of GTX 1070, 1080, 1080TI?)

mijn setup: i5 4690K, 16Gb Ram, GTX 770 2GB, 250 GB SSD.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-02 23:08
Denk je ook niet dat dat geheel afhangt van de benchmarks?

• glenn-16
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-01 07:33
ik heb geen idee.. Hoe bedoel je? :P

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:14

Case_C

[Team Carrack]

Ik zit momenteel ook op een GTX 770 2GB kaart, en ben van plan om voor een GTX 1080 te gaan.

Als AMD met de R9-490x eerder of tegelijk komt ga ik ze eerst nog vergelijken, waarbij ik het zwaarst weeg aan DX12 benchmarks, Double-floating point precision TFlops en Wattage/TDP. Prijs word natuurlijk ook in het achterhoofd gehouden met (~€/fps)

Eind mei is de aankondiging voor nVidia, dus ik hoop in juni de kaarten met aftermarket coolers. Je kan momenteel nog weinig wat betreft keuzes maken. Hooguit kijken naar geruchten die 90% van de tijd niet kloppen.

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-02 16:23
Het zal heel erg afhankelijk zijn van wanneer ze welke marktsegmenten zullen aanboren en als ze de kaarten binnen één segment tegelijk releasen zullen de benchmarks het grotendeels gaan bepalen (tenzij je al gebonden bent aan een platform wegens bijv cuda/openCL software).

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-02 12:18

WCA

Wij kunnen ook niet in een glazen bol kijken, kwestie van afwachten.

Share and Enjoy!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Kan je nog wel even een tijdje op wachten.. Ergens in juni/juli komt een 1080 GTX met 'slechts' GDDR5X VRAM. Pas in Q3 of Q4 van 2016 worden de HBM1 en HBM2 high-end kaarten verwachten van Nvidia.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Het is wel handig als ze die dingen gewoon snel uitbrengen. Er zijn een heel hoop mensen die geen nieuwe kaart kopen vanwege de komst van Pascal/Polaris, including me.

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
doesd00 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:19:
Het is wel handig als ze die dingen gewoon snel uitbrengen. Er zijn een heel hoop mensen die geen nieuwe kaart kopen vanwege de komst van Pascal/Polaris, including me.
Het productieproces zal veel tijd/moeite in beslag nemen aangezien er een DIE shrink plaatsvindt. Verder wordt er nu uitgeweken naar GDDR5X, HBM1 en ook HBM2 VRAM. De gebruikte technologieën worden steeds complexer, ben je je daar bewust van? Een shrink naar 16nm is geen kattenpis. De nieuwe videokaarten moeten bovendien wel consument-ready zijn; je wil geen halfgebakken kaart die na een half jaartje al de geest geeft. Ten slotte is de high-end grafische kaarten industrie steeds minder boeiend/belangrijk voor AMD/Nvidia.. De meest interessante markt blijft toch de mobiele markt van laptops en tablets.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Cota
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-01 23:16
Als je niet kunt wachten schaf dan een GTX 980ti aan. Ruim 2 keer zo snel als een GTX 770.

Edit: je voeding moet dan wel krachtig genoeg zijn uiteraard (een goede 550 Watt PSU minimaal)

[ Voor 36% gewijzigd door Cota op 22-03-2016 12:22 ]

I5 12600KF | CM Hyper 212 BE | MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4 | Kingston Fury 32GB DDR4 3600 CL16 | EVGA GeForce GTX 1070 FTW ACX 3.0 | Samsung 860 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 2TB | WD20EZRX 2TB | Antec P280 | Seasonic G-series 550 Watt PCGH

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Lezen idd. Aankoopadviestopics horen in de aankoopadviesfora.

Move OH -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Onderbouwing? Bij dezen. Sowieso is dit natuurlijk een volstrekt loze discussie aangezien behalve marketingblaat nog niemand de genoemde chips in handen heeft gehad.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.