Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moumentai
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-07 09:54
Hallo Tweakers,

Mijn PC start helaas niet meer op sinds gisteren. Heeft een aantal maanden prima gewerkt en is vrijwel bijna allemaal nieuwe hardware. Moederbord is een MSI Z97A Gaming 7. Heb alles gedisconnect van het moederbord op de JPWR1 na en de CPU fan en RAM en CPU. Ook uit het modulaire PSU alle kabels eruit gehaald en alleen het essentiele erin gelaten. Vervolgens PC aangezet via het onboard aan knopje (POWER1). Dit resulteert in dat de PC heel even aan gaat en na een seconde weer uitvalt. Als ik JPWR2 (CPU power) aansluit en het weer probeer, dan hoor ik alleen maar twee klik geluiden en gebeurt er niets meer. Ook na een CMOS reset blijf je die twee klik geluiden horen, maar totaal geen teken van leven.

Toevallig heb ik nog een oud moederbord liggen en die even aangesloten en die lijkt te werken, dus min of meer kan je de PSU dan uitsluiten, maar 100% zeker weten doe ik dat niet.

Hebben jullie nog een idee of klinkt het eigenlijk al als een gevalletje garantie?

Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
En de rest van je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:02

Nemesizz

Untouchable

Misschien even de volledige specificaties van je PC neerzetten?
(en bij dingen als voeding ook graag het merk, niet alleen de wattage ;) ).

Maar de beschrijving die je geeft doet mij een beetje denken aan kortsluiting.
Ruik je ook ergens iets dat verbrand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moumentai
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-07 09:54
De PSU is van Seasonic X Series 850 (850 watt).

En nee ik heb niks verbrands geroken. Lijkt inderdaad sterk op kortsluiting, maar kan dat niet bevestigen fysiek in ieder geval :).

GPU is een EVGA GeForce 980 Ti. Processor is een Intel i7 al weet ik even niet meer welke. RAM is 2 staafjes van Kingston HyperX Fury 8 GB.

Voor de rest niets spannends aangesloten op een Samsung SSD na, Seagate Barracuda harde schijf en wat case fans. En natuurlijk koppelingen met de rest van de case zoals audio en USB etc.