Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
De hoeveelheid fotoapparatuur in huis begint aardig toe te nemen. Nu heb ik vrij veel diverse apparatuur, van grote telelenzen tot de allerkleinste Nikon compact camera voor mijn dochter.

Op dit moment plaats ik alles in 2 lades in een kast maar dat is een rommeltje. Ik zoek eigenlijk een mooi opbergsysteem. Iets van vakverdelers zou al mooi zijn maar andere ideeën zijn ook welkom.

Hoe doen jullie dat?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 15:21
Dit topic ga ik even volgen. Ik heb zelf alles op een kamer staan in een hoek en wat in een kast, maar echt netjes is het niet.
Vrees dat dit gewoon de vloek van een fotograaf is :P

-- edit --

Zit even te googlen. Ik ben hier wel van gecharmeerd:
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ec0.pinimg.com/736x/11/96/0e/11960e10b20a7ead42463bed26a8ce04.jpg

Is ook zelf makkelijk in elkaar te knutselen :)

[ Voor 38% gewijzigd door PdeBie op 21-03-2016 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:38

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik heb cameratassen te over (denk nu 6 stuks), dus ik gebruik enkele van die tassen om het thuis op te slaan.
Voor mijn werk is het dagelijks nodig, dus veelal ligt de tas er die ik gisteren gebruikte met de gear die ik die dag nodig had. In de ochtend pas ik de inhoud wat aan en ga naar de volgende klus.

Dus ik heb niet een nette opberg la of kast. Maar, mocht je dat wel graag willen, dan is zoiets denk ik perfect om je kast heel netjes in te kunnen delen:

ICU's van bijvoorbeeld F-stop:

http://www.cameranu.nl/nl/p153914/f-stop-pro-icu-large

Afbeeldingslocatie: http://www.cameranu.nl/pictures/1405522111_462/f-stop-pro-icu-large.jpg

Is er in veel maten en ongetwijfeld ook van meerdere merken.

edit:
En voor de cheap-ass :P zijn er ook zat opties, gezien het thuis in de la niet/weinig te lijden heeft, kan je dus met mindere kwaliteit ook wel af:
http://nl.aliexpress.com/...2114.48010208.4.43.yw7Uwe

edit2:
algemene google op:
" camera insert " en je vind genoeg opties op dit gebied. Even een mooie la/kast uitzoeken, opmeten welke maten gaat passen en zoek iets moois uit :)

Op ebay ook genoeg te vinden:
http://www.ebay.com/sch/i...kw=camera+insert&_sacat=0

[ Voor 32% gewijzigd door Nomad op 21-03-2016 13:37 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:32
Ik had eerst een opbergbak die onder bed/bank past. Daar schuim in gedaan en uitgesneden zodat de lenzen/camera's etc erin pastte.

Nu heb ik 3 vakjes aan de muur hangen, met daarin alle cameraspulletjes. Leuk in het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Waah schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:15:
Ik had eerst een opbergbak die onder bed/bank past. Daar schuim in gedaan en uitgesneden zodat de lenzen/camera's etc erin pastte.

Nu heb ik 3 vakjes aan de muur hangen, met daarin alle cameraspulletjes. Leuk in het zicht.
Dat is leuk, totdat je teveel troep krijgt ;).
Dat gaan we hier maar niet doen, voordat je het weet heb je 2 vitrinekasten in de woonkamer en dan heb je alsnog manden/lades nodig voor de losse troepjes/kabels/laders/accu's/tassen en wat niet meer.
Daarnaast, als er dan ingebroken wordt, weet je zeker dat je gear niet "vergeten" wordt door de dief :P
PdeBie schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:12:
Dit topic ga ik even volgen. Ik heb zelf alles op een kamer staan in een hoek en wat in een kast, maar echt netjes is het niet.
Vrees dat dit gewoon de vloek van een fotograaf is :P

-- edit --

Zit even te googlen. Ik ben hier wel van gecharmeerd:
[afbeelding]

Is ook zelf makkelijk in elkaar te knutselen :)
Maar bedenk het eens met je eigen spullen. Want dit lijkt hartstikke leuk, totdat je ook tassen wilt opruimen, en meer kabels/laders en wat niet meer. Dan ineens is die onderste plank een rotzooi plankje en gaat het er nog niet mooi uit zien :P

[ Voor 36% gewijzigd door Nomad op 21-03-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nomad schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:18:
[...]
Daarnaast, als er dan ingebroken wordt, weet je zeker dat je gear niet "vergeten" wordt door de dief :P
Net als die mooie horloge kistjes die je tegenwoordig zoveel ziet. Erg mooi hoor. Ook lekker handig voor de inbreker. Kan hij ze allemaal mooi in 1x meenemen :D
Nomad schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:18:
[...]
Maar bedenk het eens met je eigen spullen. Want dit lijkt hartstikke leuk, totdat je ook tassen wilt opruimen, en meer kabels/laders en wat niet meer. Dan ineens is die onderste plank een rotzooi plankje en gaat het er nog niet mooi uit zien :P
Voor mijn gear (2 body's, 6 lenzen, 2 flitsers + wat klein spul (kabeltjes etc.) zou dit nog prima kunnen. Ik heb nog geen studio flitsers of wat dan ook. Maar tassen en statieven vormen al snel een probleem natuurlijk vanwege de grootte.

[ Voor 44% gewijzigd door PdeBie op 21-03-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

Ik heb nog niet bijzonder veel spulletjes, past prima in een goede camerarugzak :)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:32
PdeBie schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:21:
[...]

Net als die mooie horloge kistjes die je tegenwoordig zoveel ziet. Erg mooi hoor. Ook lekker handig voor de inbreker. Kan hij ze allemaal mooi in 1x meenemen :D
Alsof een beetje inbreker sowieso je hele huis niet overkop gooit voor dat soort spullen :+
Ben ik voor verzekerd, so care.

Maar ik had dus dit:
http://www.goedkopeopberg...t_F3aWdLx5shGMaAswX8P8HAQ
Daar schuim in, uitsnijden naar de vorm van je spulletjes en klaar ben je. Schuif je onder de bank, daar zoekt geen dief :9

En als je zoveel spul krijgt dat je 2 full-size vitrines kan vullen heeft het niks met fotografie te maken, maar meer met een collector zijn :+

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 21-03-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Het moet vooral uitermate functioneel zijn. Ik heb totaal geen behoefte om mijn spullen uit te stallen bijvoorbeeld. Vooral het kleine spul en kabels is lastig en ligt al snel in de weg.

Wat voor schuim gebruiken jullie? En plak je dat vast met lijm?

De inhoud van de voorbeeldtas van Martijn lijkt mij bijvoorbeeld heel erg makkelijk uit. Je kan snel de vakjes qua grootte aanpassen en het zie er solide uit.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:59
Ik heb 2 tassen, een rugtas en een kleine schoudertas. In de rugtas past al mijn apparatuur, dus daar blijft het lekker in zitten. De schoudertas gaat meestal mee als ik op pad ga (met name uitstapjes met gezin) en als ik wel zelf een keer de tijd heb om puur voor het fotograferen op pad te gaan dan haal ik alle overbodige spullen uit de tas en die zet ik tijdelijk op een leeg plankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat ik wel vaker dubieus vind, is dat op sommige foto's te zien valt dat men hun body zonder lens in een tas of kast zet. Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

HyperTrophy schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:06:
Wat ik wel vaker dubieus vind, is dat op sommige foto's te zien valt dat men hun body zonder lens in een tas of kast zet. Waarom?
Mijn tweede 5d3 staat ook gewoon zonder lens in een la/kast/tas. Compacter en hij is backup, dus in principe wordt hij niet gebruikt. En zou ik er een lens op zetten die ik dan later wil gebruiken, dan moet ik hem eerst van de backup afhalen, daar dan een dop of andere lens op doen, vervolgens op mijn primaire camera de lens eraf halen en de gewenste erop.
Bovendien is die lekker compact als body only en zit hij amper in de weg in de tas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik denk inderdaad dat zo'n "insert" het handigste is. Kost geen drol en als je de juiste maten weet kan je er een kopen die precies past. En mocht je spontaan besluiten om AL je gear mee te nemen zit het al mooi in een draagbaar ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ik heb het allemaal ook in een (afgesloten) kast staan: DSLR-kit opgeborgen in de slingshot, losse rommels in twee schoenendozen, accu's en geheugenkaartjes in een doosje van de IKEA. Mijn Fuji + 2 oude lenzen in de KALLAX-kast, omdat dat wel zo leuk staat :) Vriendin was er niet van gecharmeerd om vijf van die vakken te gebruiken voor cameragear, maar eentje mocht ik er nog wel hebben :+

Dat gezegd hebbende: ik zou er liever ook een mooi opbergsysteem voor hebben. Zoiets gaat er dan ook wel komen bij de volgende verhuizing, een beetje meer in het zicht vind ik zelf wel leuk :) (Maar wel oppassen dat het geen uithangbord wordt voor inbrekers uiteraard).

Alternatief zou een ladekast zijn waarbij één lade is gevuld met plukschuim. Wel zo goed voor je gear, dan staat het ook niet te verstoffen (komt nauwelijks stof bij in een afgesloten lade).

[ Voor 12% gewijzigd door tobiasvs op 21-03-2016 14:46 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Heb het gewoon altijd in mijn tas zitten, klaar om te gaan ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 22:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Ventieldopje schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:48:
Me too. Ik heb mijn 40D+17-55+10-22 in de 400AW

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Heb je al gekeken naar opberg koffer met meerdere vakjes voor onderdelen? Even Googlen levert genoeg op😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:20
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 29% gewijzigd door citruspers op 21-03-2016 21:48 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Deathchant schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:37:
[...]

Me too. Ik heb mijn 40D+17-55+10-22 in de 400AW
En je 6D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Idem. Gewoon alles in de tas, of eventueel naast de tas op dezelfde plank in het dressoir. Een voordeel als je nog niet te veel hebt toegegeven aan GAS. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwimmiz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-05 12:33
Hier ook, 70D + 100mm en flitser in een rugzak. Die slingert dan meestal ergens rond in de woonkamer...
Daarnaast nog wat klein spul in een la.
Pagina: 1