Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Remote Desktop Services is currently busy

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Black!
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46
Sinds enige tijd krijgen wij op de RDSH server onderstaande melding als een gebruiker probeert in te loggen:
"The task you are trying to do can't be completed because Remote Desktop Services is currently busy. Please try again in a few minutes. Other users should still be able to log on".
Dit schijnt een bekend probleem te zijn waarop Microsoft een hotfix heeft gepubliceerd (KB2661332). Het heeft te maken met het crss.exe proces welke een deadlock veroorzaakt in combinatie met sommige software. Het gaat om Windows Server 2008 R2 Standard met Microsoft Office 2010. Beide producten zijn voorzien van de laatste updates t/m 16-03-2016.

Wij hebben uiteraard de hotfix toegepast maar het probleem lijkt daarmee niet opgelost te zijn. De enigste oplossing die wij nu hebben is het herstarten van de machine zodra het probleem zich voordoet. Maar in de tussentijd kan de gebruiker dan nog niet inloggen. Het vreemde is dat het probleem zich willekeurig lijkt voor te doen. Gebruikers maken binnen de organisatie gebruik van lokale gebruikersprofielen beperkt via Group Policy.

Ondertussen heb ik ook gekeken naar KB2661332 (You cannot reestablish a Remote Desktop Services session to a Windows Server 2008 R2-based server) en KB2571388 (A Remote Desktop Services session stops responding during the logoff process in Windows Server 2008 or in Windows Server 2008 R2) omdat het probleem zich mogelijk ook voor kon doen in een sessie logoff. Echter ook die hotfixes zijn al geïnstalleerd.

Heeft iemand een tip hoe ik kan zien welk proces voor het probleem zorgt? Of mogelijk in welke oplossingsrichting ik verder kan zoeken.

[ Voor 1% gewijzigd door Black! op 21-03-2016 16:29 . Reden: Typo ]

Alle reacties

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 22:41
Upje? Niemand die van dit probleem heeft gehoord en de oplossing weet?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB