GPD Win doen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iStix
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-08-2023
Even de template eruit gehaald.

Ik volg al een tijdje deze:
https://www.indiegogo.com...-in-your-pocket--2#/story

De GPD Win
Een chinees bedrijf wat zich heeft gericht op de android gaming markt tot nu toe:
www.gpd.hk

Wat ze eigelijk helemaal niet slecht schijnen te doen...
Nu gaan ze een toetreding maken in x64 apparaten
danwel met een 5.5inch mini laptop.

Ziet er leuk uit.
Ik ben zelf totaal niet van crowdfunding maar omdat dit al een legit bedrijf is zullen ze hem zonder twijfel uitbrengen.

Daarnaast heb ik dit topic gevolgd:
http://boards.dingoonity....ces/gpd-win-on-indiegogo/
Met een discussie over plaatsing van knoppen en een heleboel andere dingen.

Lijkt me erg leuk maar ik kan er weinig over op internet vinden verder.
Normaal zou een redelijke tech nieuws site hier wel een artikel over hebben gemaakt
maar als ik GPD WIN google kom ik voor mij redelijk onbekende namen tegen.

Iemand die zijn gedachten hierover wil delen?

De campagne duurt nog een maand en het maakt wel het verschil dat ik hem voor 299$ kan krijgen in plaats van de geschatte 499$ als die uitkomt Dit kan natuurlijk nog veranderen.

Collector of legacy devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iStix
Wauw 0 reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 19:35
Er is wel degelijk een nieuws item op tweakers.net verschenen over deze handheld met wat leuke reacties. Je opent een topic met de vraag of je iets moet kopen of niet... dat hangt er vanaf.

Zelf heb ik wat research gedaan om erachter te komen of ik het waard vind. Uiteindelijk heb ik hem wel gebackt. Je kunt namelijk zoeken naar devices met soortgelijke hardware (tablets) en via YouTube bekijken wat de performance is van bepaalde spellen. Zie bijvoorbeeld
http://www.cnx-software.c...hed-on-indiegogo-for-299/

Voor mij was de doorslag dat Skyrim speelbaar moet zijn op dit apparaat. De savegames van mijn Ps3 zijn over te zetten via een custom tool. Verder is het ook zeker de moeite waard om Dolphin te proberen (NGC) en wat spellen uit de oude doos zoals de need for speed serie.

Via Indiegogo houden ze redelijk goed hun bevindingen bij en kan je ook suggesties doen voor de realisatie. Alles bij elkaar is het misschien geen 300 euro waard, maar mocht het allemaal goed werken dan is het sowieso een leuk device om er eens lekker mee te stoeien.

[ Voor 6% gewijzigd door ttb_82 op 23-05-2016 16:43 ]

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
iStix schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:13:

Iemand die zijn gedachten hierover wil delen?
Ja hoor, het doet me denken aan zoiets: http://www.amazon.com/Too...rill-Redbox/dp/B0013E2OMY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:17

XanderDrake

Build the future!

Ik ben ook al een tijd op zoek naar zo'n soort apparaat; Serious Gaming on the go! Ik zit tijdens de winter vaak zeker een uur te wachten of in een trein, goed moment om te gamen.
Ik heb zelf een Surface Pro 2 met bluetooth attached controller van iPega. Werkt redelijk maar is toch vrij lomp, zwaar en warm. Niet voor in je rugzak en kostelijk als ie valt.

Het enige wat me tegen zit is de resolutie. CivV is een spel dat ik veel zou spelen, en goed zou draaien, maar de resolutie is iets te laag daarvoor.
Om die reden heb ik ook de PGS gebacked, zoals eerder gepost. Maar het team is een beetje te onervaren om zo'n apparaat neer te zetten vrees ik. Ik switch naar de GPD Win!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Er zijn al duizenden GDP Wins verkocht op de verschillende kickstarter alternatieven. Als het klopt worden ze gemaakt as we speak. Zijn er nog andere Tweakers bij gekomen die er eentje hebben besteld?

Ik zal zeker mijn ervaringen posten. Nog twee maandjes.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ja erg leuk apparaat! Tijdje de GPD XD gevolgd. Erg fijne handheld met goede knoppen en layout etc. Mijn inziens wat interessanter qua portabiliteit en voor emulator gaming (en eventueel android games). Hier kun je nog veel meer mee natuurlijk. Dat uit zich in een stuk hogere prijs. De GPD WIN kan laptop-taken overnemen, maar ik zou er niet vanuit gaan je daarvoor veel een laptop/pc zou laten uitstaan. Zie het als een toevoeging op al je apparaten (net als een tablet in feite), het is te klein om fijn mee te werken (school- en werkactiviteiten of lekker browsen). Feit is dan weer wel dat de beste en meeste emulators op x86 zijn geschreven. Alhoewel je tegenwoordig ook het fijne retroarch(met allerlei goede cores), dosbox etc op Android hebt.

Wil je puur gamen waarbij de graphics wat lager zijn of emulators draaien, hou het dan bij een GPD XP of een New 3DS(XL). Bij zulke apparaten gaan mijn handen ook jeuken, maar des te langer ik erover nadacht wat wil ik precies en of ik het veel zal gebruiken des te beter zag ik in dat het voor mij persoonlijk een hebbeding is (al die extra's, zoals win, toetsenbord). Voor anderen zal deze GPD WIN een uitkomst zijn! Feit is wel dat GPD geen gekke prijs vraagt en echt goed hun best deden in het verleden en nog steeds doen voor de handheld-gamers.

[ Voor 12% gewijzigd door ToFast op 04-09-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

De GPD WIN maakt van Steam een PS Vita/DSi, zo zie ik het. Ik vind mobile gaming erg leuk, maar ik ben niet van consoles en van andere handhelds. Android gaming doe ik ook wel, maar ik mis diepgang bij veel mobile spellen en bij mobile games met diepgang mis ik controllers/muis :P

Ik heb ook een Surface Pro 2 met ipega controllers en dat werkt tot een bepaalde hoogte heel goed. Maar het ding is toch te groot/zwaar/duur om zo uit te halen in de trein naar werk. Van daar de WIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
De Smach Z komt binnenkort ook op kickstarter. De pagina op kickstarter lijkt zelfs al bijna helemaal ingericht, op de perks na. Dit is er ook wel 1 die ik in de gaten ga houden.

De PGS riekt naar scam. Helaas,... hoe graag ik het ook wil geloven kan het gewoon niet kloppen en valt het in de categorie "te mooi om waar te zijn". Nu proberen ze via andere manieren geld binnen te harken voor hun handheld portemonnee.

De GDP Win staat nu voor de deur. De mass production schijnt te zijn begonnen, hoewel er nu opeens leverproblemen lijken te zijn met de cpu. Hopelijk krijgt iedereen de z8750 zoals beloofd. Nog 2 maandjes...

En tot die tijd kan ik nog even uit de voeten met de games die me nooit de moeite waard leken om te spelen op de ps vita... op firmware 3.60 that is ;)

[ Voor 12% gewijzigd door ttb_82 op 13-09-2016 23:18 ]

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

GPD Win doen of niet?

Nou, ik heb hem sinds gister binnen. Ik zeg: Dikke DOEN! Ik heb nu een beetje gebruikt en ik ben zeer te spreken over het apparaat. Die van mij was helemaal picobello bij aankomst, andere hebben klachten, maar volgens mij is die van mij perfect en dat geldt voor de meeste.

Super handzaam, wordt niet heet. Accu tijd is prima, uurtje of 4-5, maar heb ik niet uitvoerig getest. Kan via USB-C kabel overal opgeladen worden, dat werkt echt super. Scherm is mooi, scherp doch maar 720p. Dit betekend wel dat Civ 5 niet goed draait helaas, heb ik getest. Bouwkwaliteit is vrij goed. Niet te vergelijken met een aluminium unibody maar toch, stevig.

Uiteindelijk is het apparaat exact wat ik dacht/hoopte dat het zou zijn, en relatief op tijd bezorgt ook! Sommige mensen hadden hem binnen nog in oktober. Voor een kickstarter/indie gogo erg goede prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mu ook een paar dagen.
Bevalt ook mij heel goed.

Wel word hij warm bij games... maar goed dat is niet vreemd.
Ook mijn unit is prima in orde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik heb een paar race spelletjes gespeeld en ik kan vertellen dat de controller (toch wel het Unique Selling Point) zeer goed is. Vooral de analog sticks, zeer gevoelig en nauwkeurig. De schouder knoppen (triggers etc) zitten wat dicht bij elkaar en steken uit de behuizing, maar werken ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De game controls zijn inderdaad erg fijn... :)

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:05:
De game controls zijn inderdaad erg fijn... :)
Niet alleen zijn de controles erg lekker, ook de implementatie is geweldig: xbox compatibel, werkt out of the box bij alles wat ik probeer. Geen tweaks nodig!

Ik ben op zoek naar een case, en ik kom er achter dat de Win bijna exact even groot als de Nintendo 3ds XL. Dus ik ga daar naar zo'n case zoeken.

Verwijderd

Haha dat heb ik het zelfde inderdaad.
Een goede case zou fijn zijn.
Ook de screen protector is wel nodig omdat je anders toesten op je scherm krijgt te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:02:
Haha dat heb ik het zelfde inderdaad.
Een goede case zou fijn zijn.
Ook de screen protector is wel nodig omdat je anders toesten op je scherm krijgt te zien...
Bij mij zit er gewoon een screen protector in de box. Aardig van ze. Een sleeve of case zou ook wel fijn zijn ;)
Ik ga bij de 11-11 sale van Aliexpress kijken naar een leuke case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup die zit er bij.
Ik ga van het weekend kijken voor een 3DS XL hoesje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:33:
Yup die zit er bij.
Ik ga van het weekend kijken voor een 3DS XL hoesje!
Ja ik moet nog effe wachten, heb er eentje besteld op Ali gister. Meteen 128gb microsd erbij, voor 30€ bij elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
Hier ook de gpd win ontvangen. Week in bezit en functioneert erg goed. Vita en 3ds in de kast...

Had zelf wel een video driver issue, maar sinds de ventilator op low staat geen issues meer. Dolphin (Zelda), Skyrim, Borderlands, Need for speed 3 (met win10 patch)... super!

Smach Z is nog op kickstarter... die back ik ook. Lijkt me toch wel een fijne "upgrade" tov de GPD win.

Heb trouwens een gpd win case besteld op aliexpress. Verder een 128GB micro sd kaart gekocht met 95MB lezen en 90MB schrijven. Helaas zie ik dat hij maximaal rond de 40 MB/s haalt aan schrijf snelheid.

[ Voor 21% gewijzigd door ttb_82 op 12-11-2016 16:55 ]

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hebben jullie betaald totaal incl taxes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

302 Euro.
Via Aliexpress.
Hij is zonder gedoe door de douane gekomen. Gelukje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 23:31:
302 Euro.
Via Aliexpress.
Hij is zonder gedoe door de douane gekomen. Gelukje :D
Rechtstreeks bij GPD op Aliexpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
Ik heb 52 euro douane kosten betaald; IGG backer.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 17:50

Redneckerz

A place to be.

Misschien dat 1 van jullie hier een userreview over wilt maken betreffende games? :)

Ik heb al aardig wat info ingewonnen over wat je allemaal kan draaien op de Win en in essentie schurkt het toch wel tegen PS360 achtige visuals aan. Fallout 3, Skyrim, Borderlands series, Serious Sam 3.. allemaal prima te spelen. Qua game handheld is er geen krachtigere apparaat.

Ben wel benieuwd hoe hij het met titels zoals Call of Juarez, Fear, Cryostasis, Shattered Horizon doet namelijk :)

Samen met de XD een machtig mooi apparaatje.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ttb_82 schreef op zondag 13 november 2016 @ 07:57:
Ik heb 52 euro douane kosten betaald; IGG backer.
Ik exact hetzelfde. (Wat trouwens lager is dan btw+ administratie kosten van dat ding)
ttb_82 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 16:52:
Had zelf wel een video driver issue, maar sinds de ventilator op low staat geen issues meer. Dolphin (Zelda), Skyrim, Borderlands, Need for speed 3 (met win10 patch)... super!
ja vreemd misschien maar ik heb daar geen last van, ook niet van de wifi bug.
Smach Z is nog op kickstarter... die back ik ook. Lijkt me toch wel een fijne "upgrade" tov de GPD win.
ja ik ben ook heel benieuwd naar de Smach Z, volg hem al sinds dat ie nog Steamboy heette.
Ik vind het een mooi apparaat, maar in deze vorm vind ik hem iets te lomp.
Hij heeft betere specs dan de Win maar heb best grote twijfels over de warmte productie van de chipset; de z8700 heeft een flink lagere TDP en toch had het ervaren team van GPD er een hele kluif aan om de koeling goed te krijgen. AMD chipsets zijn tevens van minder efficiënt en warmer dan Intels, waar de Smachs chipset ook nog eens vrij zwaar zou moeten zijn. Al met al moeilijk om goed te voorspellen, maar ik weet bijna zeker dat die gaat throttlen...
Daarnaast is het echt een single purpose apparaat, waar de Win ook nog werkt als een mini laptop.
Heb trouwens een gpd win case besteld op aliexpress. Verder een 128GB micro sd kaart gekocht met 95MB lezen en 90MB schrijven. Helaas zie ik dat hij maximaal rond de 40 MB/s haalt aan schrijf snelheid.
niet veel aan te doen, die snelheid het pas hoger als je echt harde knaken er tegen aan gooit, 80€ ofzo voor een 128gb kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Redneckerz schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:33:
Misschien dat 1 van jullie hier een userreview over wilt maken betreffende games? :)
Wat wil je exact weten? Er is veel te vinden op YouTube. Dingen zoals Skyrim en GTA V en zelfs de nieuwe Doom draaien redelijk op lage settings en tweaks.

Toevallig heb ik shattered horizon in m'n Steam, maar ik vind spellen zonder goede controller support niet echt GPD Win Games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

XanderDrake schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:26:
[...]

Wat wil je exact weten? Er is veel te vinden op YouTube. Dingen zoals Skyrim en GTA V en zelfs de nieuwe Doom draaien redelijk op lage settings en tweaks.

Toevallig heb ik shattered horizon in m'n Steam, maar ik vind spellen zonder goede controller support niet echt GPD Win Games.
Vooral hoe minder bekende titels op dergelijke hardware draaien, o.a de titels zoals WKduffy - https://wkduffy.wordpress.com/ - ze heeft gereviewed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Redneckerz schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:05:
[...]

Vooral hoe minder bekende titels op dergelijke hardware draaien, o.a de titels zoals WKduffy - https://wkduffy.wordpress.com/ - ze heeft gereviewed.
Shattered horizon werkt niet heel lekker, 1024*768, kon niet lager dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Dat is nog op zich best goed te noemen voor dergelijke hardware :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
XanderDrake schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:17:
[...]
niet veel aan te doen, die snelheid het pas hoger als je echt harde knaken er tegen aan gooit, 80€ ofzo voor een 128gb kaart.
Die heb ik dus. De schrijfsnelheid van de internal storage (64GB) naar mijn nieuwe Micro SD kaart is qua schrijven dus 40MB/s. Ik had dus veel meer verwacht daar ik had gelezen dat Kendy ergens had gereageerd dat deze 104MB/s aan zou moeten kunnen. De micro SD is exFAT geformatteerd. Misschien had ik NTFS moeten kiezen...
Als ik google hierop qua snelheids verschil (exFAT vs NTFS) lijkt het bijzonder weinig uit te maken.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 02:54:
[...]

Rechtstreeks bij GPD op Aliexpress?
Nee via een andere store.

Gisteren voor het eerst dat de GPD Win zo warm werd dat het amper vast te houden was...
Nu is mijn pijngrens niet heel hoog wat betreft hitte maar toch wel zorgelijk.

Ik ga eens kijken of bij mij het plastic wel van het koel element is.

YouTube: GPD Win - Heatsink Mod Part 1
YouTube: GPD Win - Heatsink Mod Part 2 (10C Cooler!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ttb_82 schreef op zondag 13 november 2016 @ 23:10:
[...]

Die heb ik dus. De schrijfsnelheid van de internal storage (64GB) naar mijn nieuwe Micro SD kaart is qua schrijven dus 40MB/s. Ik had dus veel meer verwacht daar ik had gelezen dat Kendy ergens had gereageerd dat deze 104MB/s aan zou moeten kunnen. De micro SD is exFAT geformatteerd. Misschien had ik NTFS moeten kiezen...
Als ik google hierop qua snelheids verschil (exFAT vs NTFS) lijkt het bijzonder weinig uit te maken.
OK. Tja de interne SSD is niet super snel.
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:42:
Gisteren voor het eerst dat de GPD Win zo warm werd dat het amper vast te houden was...
Nu is mijn pijngrens niet heel hoog wat betreft hitte maar toch wel zorgelijk.

Ik ga eens kijken of bij mij het plastic wel van het koel element is.

YouTube: GPD Win - Heatsink Mod Part 1
YouTube: GPD Win - Heatsink Mod Part 2 (10C Cooler!)
Wat zat je te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Race with the sun op maximum detail.

Nadeel van de huidige cooling is dat je handen snel voor de ventilatie uitsparingen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:18:

Nadeel van de huidige cooling is dat je handen snel voor de ventilatie uitsparingen gaan.
OK, die heb ik ook staan, dus ga ik es testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ttb_82 schreef op zondag 13 november 2016 @ 23:10:
[...]

om hier op terug te komen, intern:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uzDufpwEEy48m5UB3xzjLmvS/thumb.jpg

Best snel nog, zeker de Random Read en write versus een USB stick of Micro SD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
XanderDrake schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:31:

Best snel nog, zeker de Random Read en write versus een USB stick of Micro SD
Jouw speedcheck komt aardig overeen met het mijne.
Verder heb ik heb de snelheid gecheckt tussen NTFS of exFAT qua micro SD en dat maakt weinig tot niks uit.Die zijn allebei rond de 35 a 40 mb/sec qua read/write.

[ Voor 9% gewijzigd door ttb_82 op 21-11-2016 07:35 ]

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ttb_82 schreef op maandag 21 november 2016 @ 07:34:
[...]

Jouw speedcheck komt aardig overeen met het mijne.
Verder heb ik heb de snelheid gecheckt tussen NTFS of exFAT qua micro SD en dat maakt weinig tot niks uit.Die zijn allebei rond de 35 a 40 mb/sec qua read/write.
ik heb op die moment een 32gb MicroSD erin zitten. Haalt inderdaad rond de 35-45mb/s. Heb wel een snellere besteld, hopelijk heeft dat zin...
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:18:

Ik heb Race de Sun gespeeld en het draaide erg goed, en nee zo warm werd ie niet. Was je nog iets anders aan het doen? Downloaden op Steam ofzo?

[ Voor 29% gewijzigd door XanderDrake op 22-11-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
XanderDrake schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:59:
[...]
ik heb op die moment een 32gb MicroSD erin zitten. Haalt inderdaad rond de 35-45mb/s. Heb wel een snellere besteld, hopelijk heeft dat zin...
Nee, heeft geen zin. Ik heb deze sd kaart erin zitten en haal hierbij dus de snelheid die ik eerder aan gaf.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ttb_82 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:10:
[...]

Nee, heeft geen zin. Ik heb deze sd kaart erin zitten en haal hierbij dus de snelheid die ik eerder aan gaf.
Oef. Jij moet balen! Ik heb geen extra snelle MicroSD besteld, maar zo te zien wordt hij wel gelimiteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
XanderDrake schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:18:
Oef. Jij moet balen! Ik heb geen extra snelle MicroSD besteld, maar zo te zien wordt hij wel gelimiteerd.
Ja, het was een gok. Ik overweeg om eventueel een usb stickje voor de micro sd te kopen om meer snelheid te halen. Maar ook dat is een gok. Bovendien niet echt handig omdat deze zal uitsteken. Geen idee wat de max snelheid is van de usb poorten op de Win. Weet jij dat toevallig?

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ttb_82 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:16:
[...]

Ja, het was een gok. Ik overweeg om eventueel een usb stickje voor de micro sd te kopen om meer snelheid te halen. Maar ook dat is een gok. Bovendien niet echt handig omdat deze zal uitsteken. Geen idee wat de max snelheid is van de usb poorten op de Win. Weet jij dat toevallig?
Kendy zegt USB 3 snelheden, Tja wat zal het zijn? Meer dan de MicroSD poort denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk Windows updates.
Heb mijn GPD Case binnen, ziet er prima uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c7mtzW2fbdkfmlfbuMwn5lQp/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WfHlit6SPM2feikYE2uiqw2Z/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OpRZ0dxXV33PiRM0ggxyPqUd/thumb.jpg

Oh voor diegene die ossues hebben met de video prestaties... LINK

Hardware issue.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
Die case heb ik ook besteld. Die verwacht ik binnenkort ook op de deurmat.

Verder gespeeld met Dolphin 5.0 (stable) en Twilight Princess gespeeld. Via de GPD Win is er zowel in de US als EUR versie een bug die gerelateerd lijkt aan het systeem. Met dezelfde instellingen en savegame op mijn desktop heb ik geen issues. Midna toont namelijk niet haar hulp in bepaalde gevallen. Dit zal ik dan maar met de Smach Z proberen te spelen.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Snach Z ben ik sceptisch over.
Te wazig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:54:
De Snach Z ben ik sceptisch over.
Te wazig allemaal.
Yup, het is zeker een risico... we w88 het af.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik heb exact dezelfde case :)

Ik heb ondertussen de 128gb MicroSD uit China ontvangen. Inderdaad, komt niet hoger dan 40mb/s lezen uit, trager bij andere testen. Heb het geprobeerd icm een modern spel zoals Titanfall 2 maar daar duurde het laden echt mega lang, waarna een Time Out volgde.

Hopelijk werkt het beter bij andere spellen. Maar ook: moderne shooters en de Win is niet de beste combo natuurlijk.

De Smach Z lijkt me vet. Maar de scale up voor bredere productie en levering lijkt me twijfelachtig, als ik kijk hoeveel moeite GPD had terwijl ze een team met ervaring zijn. Ook moet de processor zich bewijzen qua temperatuur en verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iStix
Ik heb vorig jaar april de knoop doorgehakt en ook op indiegogo gebacked. Begin november ontvagen.
Wat een geweldig apparaat. Gelukkig ook geen problemen gehad, Dit is echt mijn beste handheld ever! Nog niemand anders in NL ermee gezien though, Volgens mij hebben niet heel veel NL'ers hem bestelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
Hier is wat informatie te vinden over de GPD Win 2, die gaat over een half jaartje ongeveer uitkomen. Ze zijn nu nog bezig met de GPD XD+ de upgrade van hun Android handheld.

Ik heb bewust gewacht met de aankoop van een GPD Win, omdat ik er pas 2 maanden geleden achter kwam dat het bestond :P Er waren toen al zoveel geruchten dat de GPD Win 2 snel zou uitkomen... Het is nog even wachten, maar heb wel hoop dat ze de Win 2 volgend jaar releasen. Over de Smach Z heb ik helaas slechter nieuws gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Kickje :).

GPD WIN 2 is inmiddels "gold" op indiegogo, heb er net 1 besteld, mede ook omdat de accu van mijn GPD WIN 1 defect is inmiddels.

* Intel Core™ m3-7Y30
* lntel HD Graphics 615
* 6 inches H-IPS Technology
* 8GB Memory
* M.2 SSD 128GB, Replaceable, No Capacity Ceiling
* 162×99×25mm
* ABS + Aluminum alloy
* 2×4900mAh, In Series
* About 6~8 hours of battery life, it should depend on the actual working conditions

Allemaal hele nette specs, SSD is verwisselbaar dat is ook wel lekker.

649 is wel een stuk meer dan wat ik voor de 1 betaald heb, maar als het allemaal zo goed in elkaar zit zoals ze nu doen geloven is het het me wel waard.

Nu maar wachten tot mei!

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Heb er ook 1 besteld.
Maar ik zie net op de indiegogo pagina dat perk 1 van 5000 units naar 500 units is gegaan.
Marketing ploy? Of niet genoeg kunnen produceren? Of iets te maken met de prijsverhoging van de processor? (Betreft de processor prijsverhodig, weet niet zeker of dit echt het geval is. Heb het gelezen op de discord #gpd pagina).

https://www.indiegogo.com...games-laptop/x/18033912#/

[ Voor 4% gewijzigd door guardian-spirit op 22-01-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Ik kreeg idd een mail dat er misschien een prijsverhoging van de CPU aan zit te komen en dat de volgende batch misschien duurder kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ja de GPD Win 2 is echt briljant. Een stevige upgrade vanuit de Win (1), qua ontwerp, snelheid, upgradebaarheid, accutijd, thermal design en bouw kwaliteit. GPD zijn echt helden!

Ik ga hem niet nemen want: toch bijna twee keer zo duur dan mijn Win 1, stukje groter en dezelfde lage resolutie. Dat laatste is het grootste probleem voor mij. Want oude spellen zou je op die m3-7y30 prima op 1080p kunnen spelen, terwijl je moderne spellen dan alsnog kan downscalen. Daarnaast werken Civ V en VI niet op 720p.
Dus heeft voor mij te weinig meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Kick :P.

Eindelijk is de GPD WIN 2 binnen, echt een heerlijk ding. De GPD WIN 1 was een leuk begin, maar dit is wel even next level. Voelt gewoon heel goed en stevig aan, rappe SSD vergeleken met de 1, echt een hele leuke machine.

Wel iets prijzig, maar ok, het is dan ook een nichemarkt.

Nu kan ik gaan experimenteren met de WIN 1 om hem koeler te laten lopen met koperplaatjes en Liquid metal, als het nu misgaat is niet zo erg meer O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Gezien dit het enige GPD Win topic is, en hier met name de kleinere GPD Win 1 en 2 voorbij komen, doe ik even deze kick :)

Eindelijk komt er een opvolger van de geweldige GPD Win 2: de GPD Win Mini. The Phawx, de originele reviewer van de GPD win 2 met nu een uitgebreid kanaal, heeft de volgende info:

Ik ben pumped! Uiteindelijk heb ik nooit een 2 gehaald en bleef ik gamen op mijn Win 1 uit 2016. Nog steeds best leuk maar hij is wel erg traag. De 2 vond ik duur en hij bleef duur. Momenteel kost een tweedehandse uit japan nog steeds $400, zoveel als een Steam Deck die veel sneller is.
Maar niet zo compact! >:) Deze Win Mini zal dat ook zijn, past zo in je jaszak.

De Win Mini gaat mogelijk een AMD Ryzen 7840U krijgen wat hem wel sneller gaat maken dan alle handhelds die nu uit zijn! De prijs zal niet mals zijn, maar mogelijk ga ik hem wel al kopen met een Early Bird korting, want de Win 2 was nooit echt goedkoper geworden dan die instap prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Kick! De GPD Win 2 opvolger, genaamd de Win Mini, heeft een Indogogo pagina gekregen.
Afbeeldingslocatie: https://c0.iggcdn.com/indiegogo-media-prod-cld/image/upload/c_fill,w_762,g_center,q_auto:best,dpr_1.3,f_auto,h_506/ld1brvan1jlg7j0ncwhq
Afbeeldingslocatie: https://c2.iggcdn.com/indiegogo-media-prod-cld/image/upload/c_fill,w_762,g_center,q_auto:best,dpr_1.3,f_auto,h_506/hmmzsgsd9ew5i29rgfkp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

De Indiegogo is live: https://www.indiegogo.com...held-console/x/14581567#/

Ik heb de 7640U versie besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik weet dat er weinig mensen zijn die hier kijken, maar er moeten toch een paar tweakers rondlopen die een GPD apparaat hebben gekocht?

In ieder geval, Mijn 7640u/16GB/512GB is aangemeld voor shipping! Ik ben heel benieuwd, blijkbaar zijn er veel revisies aan de behuizing doorgevoerd. De eerste modellen zijn al geleverd intern in China en die waren niet allemaal even lekker gebouwd. Maar nu zijn we dus een factory order verder. Ik heb goede hoop :)

Edit: Leverdatum 30 November

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik weet dat hier maar weinig mensen zijn, maar ik wilde even de wereld in sturen dat de GPD Win MINI geniaal is. Ik zit er momenteel op te typen. Gamen kan hij ook.

Pagina: 1