asus eee pc 1025c upgrade of niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Roy46
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-11 11:08
Mijn vraag
Thuis heb ik een eee pc 1025c die weinig gebruikt word omdat hij sloom is. Mijn idee is om 4gb ram te komen en evo 850 250gb ssd. Ik heb al een tijdje lopen google maar kon niets vinden over de 4gb.

In de computer zit een atom n2800, die 4gb zou moeten ondersteunen. Ik wil win10 op de pc zetten.
http://ark.intel.com/m/pr...r-N2800-1M-Cache-1_86-GHz

Is het waard om te upgrade of blijft hij super sloom? Welke ram moet ik hebben?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus eee pc 1025c n2800 op het moment 1 gb ram en een hdd.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Beste antwoord (via Roy46 op 23-03-2016 12:43)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De 1025c zou veel baat hebben bij een SSD.
Zet je er win10 op, met SSD, is meer geheugen niet echt nodig.

Zelf heb ik de Asus eee pc 1005. Die is wat jaartjes ouder. Deze had geen baat bij de SSD. Lijkt moeilijk met de SSD overweg te kunnen en sata1 snelheden worden gebenched. Opstarten van windows10 neemt echter ruim 1 minuut, opstarten van firefox vervolgens ook weer 1 minuut. Een moderne laptop met HDD is stukken sneller.

De 1025 zou wel goed met een ssd overweg moeten kunnen, en dan heb je een mooi netboekje.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Reepje
  • Niet online
De 1025c zou veel baat hebben bij een SSD.
Zet je er win10 op, met SSD, is meer geheugen niet echt nodig.

Zelf heb ik de Asus eee pc 1005. Die is wat jaartjes ouder. Deze had geen baat bij de SSD. Lijkt moeilijk met de SSD overweg te kunnen en sata1 snelheden worden gebenched. Opstarten van windows10 neemt echter ruim 1 minuut, opstarten van firefox vervolgens ook weer 1 minuut. Een moderne laptop met HDD is stukken sneller.

De 1025 zou wel goed met een ssd overweg moeten kunnen, en dan heb je een mooi netboekje.

• Roy46
Dankje voor je antwoord. De ssd ga inieder geval kopen. Maar het werkgeheugen vind ik moeilijk omdat ik niet weet welke ondersteund worden.

• Reepje
  • Niet online
Geheugen: neem hetzelfde als wat er nu inzit. Haal het klepje los onder je eee en je ziet ook wat er nu inzit.
Maar dat geheugen zou ik laten zitten. In het geval van deze laptop schiet je er niet veel mee op, zeker als je al een ssd hebt.
Als ik nu naar mijn ding kijk, wordt onder win10 ongeveer 350 MB geheugen gebruikt (windows, firefox met 15 tabs open).

• Roy46
Welke versie vN ein10 gebruikt u? 32/64 bits?

• Reepje
  • Niet online
32 bits. Want een oude Atom cpu, die kan geen 64 bits.
Ook niet nodig, want sneller wordt het niet, met deze specificaties.
Nadeel van 64 bits zijn er wel; het vreet geheugen.

Als je nu 64 bits hebt, met maar 1 GB geheugen, dan snap ik dat die traag is. Probeer eerst eens een 32 bits win10 dan, misschien is die dan al snel zat.

• Roy46
Er staat 32 bits win 7 op maar eigenlijk kan je niets er op doen omdat hij zo sloom is. Opstarten duurt 5 minuten.

• Reepje
  • Niet online
Dat ligt niet aan de trage HDD of het klein beetje geheugen: je windows is vervuild.
Zet er een verse windows op (je hebt als het goed is dat win10 upgrade icoontje), kies voor niets behouden, en je zal zien: het is weer snel.

• Roy46
Windows al meerdere keren op nieuw geinstelleerd hellaas niet geholpen, hij is bezig met win10 update maar duurt heel lang.

Verwijderd

Hallo Roy46,

Ik heb dezelfde netbook als jou, een asus eee pc 1025c. Ik heb deze netbook gekocht en het ram geheugen laten verhogen naar 2gb. Dit was zeker een boost voor de netbook. Ook zit er een Samsung ssd 840 evo 120 gb harde schijf. Dit samen maakte het een snelle netbook die snel opstart. Momenteel heb ik er windows 8.1 op. Ik heb wel updates naar windows10 aangeboden gekregen maar deze wordt niet ondesteund voor kleinere beeldschermen zoals die van de 1025c.

Zelf heb ik zitten twijfelen om mijn netbook van 2gb naar 4gb te laten verhogen. Mijn broer (handige harry aan huis) heeft zelf de indruk dat dit niet nodig is omdat het apparaat maximaal 2gb aan ram geheugen kan hebben. Op internet heb ik op verschillende site's kunnen vinden dat 4gb wel mogelijk is, maar dat het apparaat 3 gb herkent inplaats van volle 4gb. Of 4gb echt sneller maakt vraag ik mijzelf ook af, maar ben erg nieuwsgierig.

2gb is zeker aan te raden, en is niet eens zo heel duur. 8) .

Nog een vraagje: waar wil je je netbook precies voor gebruiken?
Pagina: 1