Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

OWA error na de redirect van office365

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem:
Als ik wil inloggen op de outlook omgeving van office365 wordt je geredirect nadat je je bedrijfs-mail heb ingevult. Vervolgens krijg ik de volgende error:

Er is een fout opgetreden
Er is een fout opgetreden. Neem voor meer informatie contact op met uw beheerder.
Foutdetails
Activity ID: 00000000-0000-0000-3b12-0080000000ea
Relying party: Microsoft Office 365 Identity Platform
Error time: Mon, 21 Mar 2016 07:55:50 GMT
Cookie: enabled
User agent string: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/49.0.2623.87 Safari/537.36

Op de ADFS server krijg je ook een Event-melding van event 364, maar dit heeft hier als het goed is niets mee te maken gezien dit slaat op een SSL error voor het authenticaten. Het leuke is dat je wel kan inloggen via powershell en met de best practice analizer geeft hij geen foutmeldingen. Maar voor de zekerheid hier de melding:

Encountered error during federation passive request.

Additional Data

Protocol Name:

Relying Party:

Exception details:
Microsoft.IdentityServer.RequestFailedException: MSIS7065: There are no registered protocol handlers on path /adfs/ls to process the incoming request.
at Microsoft.IdentityServer.Web.PassiveProtocolListener.OnGetContext(WrappedHttpListenerContext context)

Relevante software en hardware die ik gebruik:
  • 2x Windows server 2012 met ADFS 3.0
  • 2x Windows server 2012 met ADUC

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd waaronder:

Aanvullende informatie:
Dit probleem doet zich voor vanaf dat er een keer een stroomstoring is geweest. De ADFS server was toen gecrashed en er is toen snel een nieuwe ADFS server ingericht. De oude ADFS is weer gerepareerd en online gehaald maar vanaf toen doet OWA het niet meer, terwijl er in de configuratie niks was aangepast.

Het is overigens wel mogelijk om in te loggen via PowerShell, dit maakt het probleem nog vreemder |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2016 13:47 ]

Alle reacties

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:04:
Dit probleem doet zich voor vanaf dat er een keer een stroomstoring is geweest. De ADFS server was toen gecrashed en er is toen snel een nieuwe ADFS server ingericht. De oude ADFS is weer gerepareerd en online gehaald maar vanaf toen doet OWA het niet meer, terwijl er in de configuratie niks was aangepast.
Het lijkt erop dat je ADFS gewoon niet helemaal lekker is. Ik zou de stappen uit onderstaand artikel even doorlopen:

How to update or repair the settings of a federated domain in Office 365, Azure, or Intune

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mark,

Sorry ik ben vergeten dit artikel er in te vermelden, maar de federated domains zijn ook goed ingesteld, we hebben ze zelfs verwijderd en opnieuw erin gezet. Ook updaten via de gui en Powershell heeft geen effect gehad.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe worden je ADFS servers ontsloten op het internet?
  • Één van de twee is een ADFS proxy in je DMZ, en de andere is de ADFS server?
  • Beide zijn ADFS Servers, maar met een andere proxy die gebruikt wordt?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mark,

Ze zijn allebij ADFS server die ge-load balanced worden en alles hangt direct aan het internet.

Verwijderd

Topicstarter
we hebben besloten om tot ziens te zeggen tegen ADFS en we gaan het op een andere manier configureren
Pagina: 1