Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarthez
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-07-2020
Heren (en dames?),
Graag jullie mening en advies over het volgende:

Ik zoek een?
  • Android tablet
  • [i] +/- 10" scherm[/i]
  • Intern geheugen minder van belang, uitbreidbaar met Micro SD vereiste
Budget: 200-300 Euro

Ik gebruik de tablet hoofdzakelijk voor
Websites, social media, eenvoudige spelletjes (bv. Boom Beach), krant online lezen

Ik ben geneigd om gewoon de opvolger van mijn oude Samsung Galaxy Tab 3 aan te schaffen, nl de Samsung Galaxy Tab 4. Eigenlijk vind ik bloatware het enig minpunt van Samsung.

Ik zie in dit forum adviezen voor de Asus ZenPad 10 en de Lenovo Tab 2 A10-30F voorbij komen. En die zien er wel okay uit. En is de Huawei MediaPad 10 FHD een goede keuze? (ik heb vorig jaar voor het eerst een Huawei smartphone gekocht (P8) en ik ben zeer tevreden over de prijs-kwaliteit verhouding bij Huawei.
Voor het gemak hier een verglijking van de specs: http://tweakers.net/pricewatch/compare/305074;378231;458914;481968/

Ik zou graag jullie mening/ advies horen en wellicht hebben jullie nog een beter alternatief.

Alvast bedankt voor jullie tijd en het delen van jullie kennis.

[ Voor 8% gewijzigd door MrBarthez op 21-03-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-06 09:55
Ik zou zeker kijken naar de volgende punten:
Minimaal 2 Gb intern geheugen
Minimaal 16 Gb opslag
Minimaal Android 5

Verder zou ik zeggen, kijk naar de resolutie, of het beeld scherp genoeg is voor de krant lezen en probeer de tablets uit in de Mediamarkt of andere winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarthez
Thanks Swhnld, voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:38

P_Tingen

omdat het KAN

Als je Tab3 te traag is geworden, maar verder niet kapot is zou je nog eens kunnen proberen hoe hij reageert onder CyanogenMod. Mijn oude Samsung tab1 werd er een stuk sneller van in ieder geval en heeft tot twee maand geleden prima gewerkt (toen was het echt gebeurd)

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarthez
P_Tingen, dat is het 'm nou juist. Hij is kapot. Kids hebben 'm laten vallen.

@Swhnld, waarom eigenlijk minimaal Android 5? Vanaf 4.x kun je toch gewoon updaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-06 09:55
Google heeft bij Android 5 relatief grote veranderingen gemaakt in hoe apps werken. Daarnaast is de ondersteuning voor 4 echt over qua beveiligingsupdates.
Je kunt wel een tablet nemen met 4 er op als er custom roms voor zijn die actief ondersteunt worden, maar dan nog zit je met oude hardware en een risico dat het onderpowered is, plus een gelijk vervallen garantie.
Pagina: 1