Waarom stuurt Amazon.de niet naar NL?

Pagina: 1
Acties:
  • 8.396 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 17:54
Sinds kort heb ik eindelijk een Creditcard en vooral met deze dagen zie ik mooie aanbiedingen op Amazon.de.
Nu heb ik al 1 ding gekocht met zelfs gratis shipping to NL.

Toch vraag ik me waarom Amazon niet alles stuurt naar Nederland (met of zonder kosten). Hiermee bedoel ik dus niet derden, maar echt van: sold & dispatched by Amazon.

Ik wil een messenset kopen, maar het lijkt net of GEEN ENKELE MES naar Nederland verzonden mag worden.
Heeft dit met regels te maken?

Mvg,
Kx22

Beste antwoord (via gambieter op 22-03-2016 00:31)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Amazon heeft over het algemeen een prima werkende klantenservice waar je het aan zou kunnen vragen :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Amazon heeft over het algemeen een prima werkende klantenservice waar je het aan zou kunnen vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 23:07
http://www.postnl.nl/klan...er-post-te-versturen.html

Het kan onder "Wapens en munitie" vallen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
In het verleden (afgelopen cyber monday) verstuurden ze het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

;) BTW; een meer correcte topictitel zou zijn: Waarom stuurt Amazon.de sommige dingen niet naar NL?

Ik heb wel eens Global messenmateriaal besteld via amazon.de (weliswaar verkocht door een ander, maar verzonden door amazon) en dat werd gewoon geleverd.

Het is wel zo dat ze steeds minder, potentieel 'gevaarlijke' c.q. kwetsbare dingen versturen naar NL. Waarom? Heb ik wel eens nagevraagd en dan geeft men als antwoord dat er een beleidsverandering is... tja... 8)7

Zo kun je alle aanbiedingen qua wijn tegenwoordig niet meer laten afleveren in NL.
En parfum lukt bijna ook nooit.
Het bizarre is dan echter, dat soms hetzelfde artikel via 'Warehouse Deals' (mits uiteraard beschikbaar) WEL verstuurd wordt...

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 21-03-2016 12:12 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
ehtweak schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:52:
Ik heb wel eens Global messenmateriaal besteld via amazon.de (weliswaar verkocht door een ander, maar verzonden door amazon) en dat werd gewoon geleverd.

Het is wel zo dat ze steeds minder potentieel 'gevaarlijke' c.q. kwetsbare dingen versturen naar NL. Waarom? Heb ik wel eens nagevraagd en dan geeft men als antwoord dat er een beleidsverandering is... tja... 8)7

Zo kun je alle aanbiedingen qua wijn tegenwoordig niet meer laten afleveren in NL.
En parfum lukt bijna ook nooit.
Het bizarre is dan echter, dat soms hetzelfde artikel via 'Warehouse Deals' (mits uiteraard beschikbaar) WEL verstuurd wordt...
Ja dat dus,
Global messen zijn geweldig! Heb er zelf ook een van (GS1 koksmes).
Maar voor wat grovere snijwerk zijn de Zwillings nu echt goed in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 20:40
Ik weet niet of je dichtbij de grens woont maar je kan ook een bestelling laten bezorgen bij een DHL-ophaal punt in Duitsland. Heb ik ook weleens gedaan, gewoon met je Nederlandse ID de bestelling ophalen.

Ik heb het idee dat Amazon niet alle producten hier mag leveren, soort van blokkades vanuit de leverancier. Bij bepaalde merken zie je dat weleens vaker (Ik had daar 'last' van bij Bosch ruitenwissers, scheelde ruim 20 euro met Nederland.)

[ Voor 4% gewijzigd door Sinus_rhythm op 21-03-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt gewoon messen laten versturen, geen wet die je tegenhoudt.
Maar amazon maakt die beslissing natuurlijk zelf.
Kun je niet hetzelfde via ebay bestellen ofzo?

(Ook wapens en munitie kun je trouwens versturen, met de juiste papieren. PostNL mag het vervoeren, maar jij moet dan voor de vergunning zorgen. Ik heb in het verleden wel eens wat munitie verstuurd zo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Sinus_rhythm schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:57:
Ik weet niet of je dichtbij de grens woont maar je kan ook een bestelling laten bezorgen bij een DHL-ophaal punt in Duitsland. Heb ik ook weleens gedaan, gewoon met je Nederlandse ID de bestelling ophalen.

Ik heb het idee dat Amazon niet alle producten hier mag leveren, soort van blokkades vanuit de leverancier. Bij bepaalde merken zie je dat weleens vaker (Ik had daar 'last' van bij Bosch ruitenwissers, scheelde ruim 20 euro met Nederland.)
Ja ik ga het denk ik nu naar een vriendin versturen. Woon zelf helaas in het midden van NL.
defusion schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:58:
Je kunt gewoon messen laten versturen, geen wet die je tegenhoudt.
Maar amazon maakt die beslissing natuurlijk zelf.
Kun je niet hetzelfde via ebay bestellen ofzo?

(Ook wapens en munitie kun je trouwens versturen, met de juiste papieren. PostNL mag het vervoeren, maar jij moet dan voor de vergunning zorgen. Ik heb in het verleden wel eens wat munitie verstuurd zo.)
Via Ebay is het momenteel dus 40 euro duurder EN MINDER COMPLEET (1 mes minder).
Het is dus ook echt een topaanbieding voor huis en tuin koks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@TS: zoek eens tussen de warehouse deals; zitten daar geen Zwilling messer voor je bij?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 09:22
Ik kreeg laatst ook diverse accupacks niet in mn mandje, die konden ook niet naar NL verzonden worden. Blijkbaar ook zo'n gevaarlijke categorie.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

Soms heeft het ook te maken met dat bepaalde diensten niet in NL worden aangeboden en daarom bijbehorende producten niet naar Nl mogen worden verzonden. Een bekend voorbeeld is Amazon Fire TV.

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
ehtweak schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:37:
@TS: zoek eens tussen de warehouse deals; zitten daar geen Zwilling messer voor je bij?
De messen die hier bij zitten worden ook niet verstuurd naar NL. Denk dat ze messen als een gevaarlijk voorwerp zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik ben de naam kwijt maar er is een service waar je het naar toe kan laten sturen in Duitsland en dan naar jouw voor x bedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Axente schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:23:
Ik ben de naam kwijt maar er is een service waar je het naar toe kan laten sturen in Duitsland en dan naar jouw voor x bedrag.
http://www.huifkarverzendservice.nl/

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:35
Ik heb ooit op Amazon.de een blade zwaard (replica vd film) voor mijn vriend gekocht. En dit is gewoon verzonden. Heb dat toen van te voren uitgezocht en schijnbaar mag dat mits goed ingepakt. Het precieze weet ik er niet meer van. Maar kan me niet voorstellen dat een mes niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 13:24
Bestel je toch gewoon hier: http://www.knivesandtools.nl/

edit: wat dan wel weer grappig is dat je dus wel daar messen mag bestellen maar niet vanuit Duitsland. 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door matty___ op 21-03-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
matty___ schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:08:
Bestel je toch gewoon hier: http://www.knivesandtools.nl/

edit: wat dan wel weer grappig is dat je dus wel daar messen mag bestellen maar niet vanuit Duitsland. 8)7
Ja voor 120 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Rukapul schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:39:
Dat is uiteindelijk waar het om gaat, alle speculatie hier is zinloos als het enige juiste antwoord daar te krijgen is :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.