BSoD bij vervangen onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokeLee
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-08 01:52
Hallo allen,

Onlangs heb ik nieuwe onderdelen gekocht en gisteren geplaatst in mijn PC. (Onderstaand zal ik de specs oud en nieuw vermelden)
Echter, bij het opstarten van mijn computer krijg ik een BSoD bij het booten van Windows, die maar een fractie van een seconde te zien is. (Error code heb ik net kunnen aflezen, 0x00000078)
Na die fractie van een seconde start de PC opnieuw op en begint het riedeltje opnieuw.

Ik heb zelf al een aantal zaken uitgeprobeerd:
- Gekeken naar de drive setup. In beide MB's was dit AHCI.
- De kabels opnieuw uit- en ingestoken, zowel SSD-zijdig als MB-zijdig.
- Andere Sata port op MB geprobeerd.

Verder nog een aantal constateringen:
- Vlak voordat de PC begint met het booten van de PC hoor ik een "tik", alsof een switch of stroompje omslaat. Nadat de BSoD is geweest en hij opnieuw begint op te starten is de tik nogmaals hoorbaar.
- Bij secure erasing in de BIOS is de status van mijn SSD als "frozen" te zien.

PC voor het vervangen van onderdelen
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P8H67-M LE (3.0)€ 0,-€ 0,-
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 351,-€ 351,-
1Fractal Design Define R5 Titanium€ 99,-€ 99,-
1Logitech HD Webcam C270 (Zwart)€ 27,99€ 27,99
1WD My Book USB 3.0 4TB Zwart€ 142,95€ 142,95
1Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)€ 62,95€ 62,95
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Sharkoon Skiller Pro€ 24,45€ 24,45
1Logitech G500s Gaming Mouse€ 0,-€ 0,-
1Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9€ 40,95€ 40,95
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 14,50€ 14,50
1Corsair Enthusiast TX650 V2€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 153,-€ 153,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 952,74

De onderdelen die nu nieuw geplaatst zijn geworden
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 227,50€ 227,50
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 179,-€ 179,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 67,95€ 67,95
1Corsair RM750i€ 127,95€ 127,95
1Arctic Silver 5 - 3,5 gram€ 6,82€ 6,82
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 609,22

Ik weet niet precies wat mijn vervolgstap zou kunnen zijn. Als iemand mij kan helpen dan stel ik dat zeer op prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gaat de PC ook uit als je geen OS-disk hebt aangesloten of blijft de PC dan wel aanstaan maar met de continue melding "No boot device found"? Heb je op het moederbord de laatste BIOS-versie geinstalleerd staan en heb je ook al getest met "geen powersaving opties" en "standaard RAM/CPU-snelheden"?

En misschien, maar dat lees ik zo snel niet; is het een verse installatie van Windows of heb je gewoon je oude installatie overgeprikt en verwacht je daarvan te kunnen booten met je nieuwe moederbor & CPU?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrorjoekel
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-08 15:33
Dit is natuurlijk puur giswerk, maar heb je misschien bij je moederbord iets van QuickBoot in gebruik? Mijn computer vertoont namelijk vergelijkbaar gedrag wanneer ik dit inschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Als je de SSD wil wissen met secure erase, dan moet je deze pas insteken als de computer al aan staat.

Secure erase is trouwens niet nodig voor een Clean OS installatie.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokeLee
MAX3400 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:51:
Gaat de PC ook uit als je geen OS-disk hebt aangesloten of blijft de PC dan wel aanstaan maar met de continue melding "No boot device found"? Heb je op het moederbord de laatste BIOS-versie geinstalleerd staan en heb je ook al getest met "geen powersaving opties" en "standaard RAM/CPU-snelheden"?

En misschien, maar dat lees ik zo snel niet; is het een verse installatie van Windows of heb je gewoon je oude installatie overgeprikt en verwacht je daarvan te kunnen booten met je nieuwe moederbor & CPU?
Op de SSD staat inderdaad gewoon nog mijn oude OS, Windows 7. Een vriend van mij had nog een legale versie van Windows 7 liggen een aantal jaar geleden, en had deze op mijn PC destijds geïnstalleerd...
Voor zover ik weet was het geen OEM, maar ik zal nogmaals navragen voor de zekerheid.

Heb ik hier mogelijk een fout mee begaan? Moet er altijd een verse OS geïnstalleerd worden? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokeLee
Terrorjoekel schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:55:
Dit is natuurlijk puur giswerk, maar heb je misschien bij je moederbord iets van QuickBoot in gebruik? Mijn computer vertoont namelijk vergelijkbaar gedrag wanneer ik dit inschakel.
Quickboot staat aan, als ik het goed herinner. Echter kan ik het nu niet uitproberen omdat ik op het werk ben. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

BrokeLee schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:22:
[...]

Heb ik hier mogelijk een fout mee begaan? Moet er altijd een verse OS geïnstalleerd worden? :$
Nou ja, gewoon simpel gedacht: je gaat van een moederbord en CPU van minstens 4 jaar oud naar een moederbord & CPU van enkele maanden oud en dan "verwacht" je dat Windows 7 automatisch alle drivers al aan boord heeft? Ik denk het namelijk niet dus een nieuwe installatie zou zinvol zijn.

Daarnaast, maar je antwoordt niets; welke BIOS heb je draaien aangezien er voor verschillende fabrikanten recent nieuwe BIOS-versies zijn gepost vanwege een bug met Skylake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:19

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@MAX3400. Dat hoeft inderdaad niet, maar kan wel degelijk. Ik heb laatst de HDD van mijn vader in mijn computer gestoken, en die bleek voorrang te krijgen in de boot-volgorde. Het opstarten duurde toen erg lang (met alleen een zwart scherm maar wel HDD-activiteit), maar na een tijdje startte hij gewoon door en had Windows alle drivers voor de onderdelen van mijn computer zelf gevonden en geïnstalleerd.

Bij een BSOD zou ik ook eens proberen op te starten in veilige modus. Misschien kan je dan in apparaatbeheer komen en kijken of er drivers missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
0x00000078 is waarschijnlijk 0x0000007B

INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Ik verwacht dat je geen nieuwe installatie hebt uitgevoerd en dat nu de harddisk controller drivers voor je nieuwe moederbord niet aanwezig zijn.

Advies: Herinstalleren van je systeem met de juiste drivers.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokeLee
Terrorjoekel schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:55:
Ik heb dit zojuist uitgeprobeerd door het uit te zetten. Helaas heeft dit niet gebaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Windows moet je herinstalleren als je de HBA of het moederbord vervangt. In theorie zou het moeten kunnen werken, maar Microsoft ondersteunt het niet en Windows crasht dan gewoon.

Je kan opstartherstel proberen... maar met Windows 7 heb je eigenlijk gewoon pech. Met Windows 10 schijnt het wat beter te gaan, en andere systemen zoals Linux, Unix, BSD, OSX enz. doen het ook wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokeLee
MAX3400 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:31:
[...]

Nou ja, gewoon simpel gedacht: je gaat van een moederbord en CPU van minstens 4 jaar oud naar een moederbord & CPU van enkele maanden oud en dan "verwacht" je dat Windows 7 automatisch alle drivers al aan boord heeft? Ik denk het namelijk niet dus een nieuwe installatie zou zinvol zijn.

Daarnaast, maar je antwoordt niets; welke BIOS heb je draaien aangezien er voor verschillende fabrikanten recent nieuwe BIOS-versies zijn gepost vanwege een bug met Skylake.
Mijn excuses voor het niet eerder beantwoorden van je vragen, maar ik had tot nu toe geen toegang tot mijn pc. De power saving stond al uit. De frequentie van de RAM staat op auto. En de BIOS versie is 2.17.1246.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je vergeet helaas ook de andere opmerkingen over herinstalleren te lezen, of te beantwoorden ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
redfoxert schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:13:
Je vergeet helaas ook de andere opmerkingen over herinstalleren te lezen, of te beantwoorden ...
errrrug belangrijk, hierdoor blijft je pc inderdaad in een bootloop.

btw dat getik bij het opstarten hoort bij het asus bord. is relais wat opkomt/afvalt tijdens het opstarten/ afsluiten.

heb het zelfde bord namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokeLee
redfoxert schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:13:
Dat is niet met bedachte rade. Mijn excuses als sommige mensen zich hierdoor genegeerd voelen terwijl jullie proberen te helpen. Ik heb echter een drukke periode de komende twee weken aangezien mijn vriendin van het niet zo vlak gelegen midden van Engeland is afgereisd, en ik hierdoor niet vaak aanwezig zal zijn.

Verder wil ik aangeven dat het probleem inderdaad te maken had met de oude Windows installatie. Nadat ik Windows 7 had geherinstalleerd startte de PC weer op. Ik zal vandaag of morgen Windows 10 EN 64-bit aanschaffen om vervolgens een gelicenseerde Windows weer te hebben, aangezien ik mijn productcode niet meer kan gebruiken om Windows te licenseren.

Ik heb gewoon een domme fout begaan, waar ik niet over had nagedacht.
Ik zou graag iedereen willen bedanken voor jullie hulp, en ik hoop niet dat ik door de afwezigheid van mijn reacties mensen heb beledigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

BrokeLee schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:04:
[...]

...Ik zal vandaag of morgen Windows 10 EN 64-bit aanschaffen om vervolgens een gelicenseerde Windows weer te hebben, aangezien ik mijn productcode niet meer kan gebruiken om Windows te licenseren.
Als test kan je ook gewoon een evaluatie-versie van Windows 10 Enterprise installeren. Kost niks, werkt vlekkeloos en kan allicht een aanwijzing zijn of het aan Windows 7 ligt.
Ik heb gewoon een domme fout begaan, waar ik niet over had nagedacht.
Ik zou graag iedereen willen bedanken voor jullie hulp, en ik hoop niet dat ik door de afwezigheid van mijn reacties mensen heb beledigd.
Boeiuh :) Je reageert vaker dan sommige andere mensen op GoT; topics die lang niet beantwoord blijven, zakken vanzelf weg naar onderaan de lijst. De enige die er dan nog last van heeft, ben jezelf want geen oplossing.

Succes met de PC en laat maar weer weten als je iets hebt kunnen testen.

Pagina: 1